“Els ocells”, d’Aristòfanes

Aristòfanes és el màxim representant de la comèdia antiga grega. Oscil·la entre la sàtira personalitzada de personatges públics i l’al·legoria, amb danses i cors, amb un llenguatge al·lusiu i obscè. Fa una crítica ferotge de la vida pública del moment (polítics, magistrats, militars, poetes, científics, filòsofs, etc) en un moment difícil de la vida atenesa. Si visqués ara, Polònia de TV3 es quedaria curt al seu costat perquè la situació de crisi i corrupció actual seria un bon camp de cultiu per a la seva sàtira i sarcasme.

Tot seguit podreu veure l’obra Els ocells representada a la UIB sota la direcció d’Antoni Artigues i us n’adonareu que, tot i que es va estrenar el 414 aC i va obtenir sols un segon premi a les Dionísies ciutadanes el seu missatge i el seu humor és ben vigent en el segle XXI. Qui no busca una ciutat millor per viure? Qui s’apunta per anar a viure a Nefelococígia? Qui no valora la política més noble? Qui no és víctima del seu propi refugi?…

Gaudiu de l’obra i, si podeu, llegiu-la i representeu-la. De ben segur, us agradarà!

Sònia, UIB

2 thoughts on ““Els ocells”, d’Aristòfanes

1. Margalida Capellà Soler Post author

Moltes gràcies, Sònia, per donar-nos a conèixer aquestes iniciatives clàssiques des de la facultat de magisteri de Ses illes Balears. Sens dubte, s’ha aconseguit actualitzar Els ocells d’Aristòfanes a la situació política de corrupció illenca d’aquests últims temps. T’agraeixo el text en línia de la Bernat Metge ja que generalment mano llegir una comèdia i una tragèdia grega a escollir als alumnes de grec de segon i sempre ho faig abans de les vacances d’estiu per a qui vulgui anar avançant feina durant les vacances, ja que segon de batxillerat entre el treball de recerca i la selectivitat és un any de molta dansa.

ALUMNES DE GREC 1, ja ho sabeu: aquí teniu Els ocells i també el text de la Lisístrata, però també podeu llegir els Núvols que us aniran bé el curs vinent per a les classes de filosofia o La Pau o Les Tesmofòries, etc. Escolliu una comèdia grega, llegiu-la, treballeu-la que al setembre ja serà activitat d’avaluació. Evidentment, si tenim ocasió les anirem a veure al teatre, com aquest any vàrem anar a veure la tragèdia Electra. Aristòfanes després de 2.500 anys encara ens fa riure i ens emociona per la seva rabiosa actualitat. Aprofiteu aquest apunt i gaudiu de la posada en escena dels Ocells.