A mi m’agrada molt la història i llegeixo revistes molt interessants com National Geograhic que us recomano ferverment; però també m’agrada beure coca-cola. Mireu per on, no sóc l’únic que té aquesta doble afició, perquè en aquesta revista he vist que s’utilitza un frec pompeià de la casa dels Misteris per anunciar aquesta marca americana com a reclam publicitari dels enamorats de l’antiguitat i del seu art com jo mateix. O potser ja els pompeians coneixien la coca-cola, ara que a la Margalida a El Fil de les Clàssiques ens ha recordat els 1930 anys de la seva congelació en ser soterrada per l’erupció del volcà Vesuvi?
Martin Tellianus
P.D.:
Un any més tard, el mateix fresc en un anunci per animar la gent a visitar les noves domus de Pompeia obertes recentment al públic:
Gràcies, Martin, per donar-nos a conèixer precisament avui aquest reclam publicitari que desconeixia completament i això que també llegeixo aquestes revistes. El món clàssic és, sens dubte, font constant d’inspiració dels publicistes!
Per cert, en el concert sencer de Pink Floyd “Live at Pompeii”(vid. http://blocs.xtec.cat/aracnefilaifila/2009/08/25/pink-floyd-live-at-pompeii/#comments) hi trobareu aquest fresc pompeià.
Jo crec que realment la marca “coca-cola” busca fer anuncis originals, intenta crear anuncis nous a partir de coses antigues, com en aquest cas seria l’antiga ciutat de Pompeia devastada per l’erupció d’un volcà.
Ave,
És evident que la cultura clàssica és a tot arreu, i com ja hem vist altres cops, el món de la publicitat no se’n salva!
La veritat és que el món grec i romà té molts aspectes que poden servir per crear certs ambients o sensacions molt fàcilment. La bellesa de les seves obres d’art, el misteri de la part de la història que encara està per descobrir, o els sorprenents avanços tecnològics que ja havien fet a la seva época… per no parlar de com n’és de fàcil d’utilitzar els déus més coneguts, con Zeus o Cupido, o un emperador tant famóc com Juli César.
Aquest anunci que veiem aquí és un exemple claríssim de com es poden fer servir els referents clàssics per a la publicitat.
Vale!
AVE Lida
Veient aquesta imatge és veritat que dona ganes de beure una cocacola fresqueta.
Crec que els de cocacola han intentat atreure amb aquest anunci als enamorats de l’antiguitat.
Realment Coca-cola té bons publicistes darrere, saben com fer-se amb el consumidor! Aquest anunci ens interesserà més que si ens posen qualsevol altra cosa, perquè suposo que el deus haver trobat a una revista d’història, no? I això és el que interessa al 95% del lector, i mentrestant va pensant en una Coca-cola i ja té ganes de prendre-se’n una. A mi perquè no m’agrada, però si fos una trina o una orxata, me n’hauria fet venir moltes ganes.
Per tant, el que vol fer veure l’anunci (a part de quedar-se indirectament amb el client) és que de Coca-cola ja en prenien llavors, encara que sigui mentida.
Vale!
Maria
Crec que és una estratègia molt intel·ligent per part de la marca Coca-Cola, ja que han sabut adaptar-se als gustos del perfil de gent que llegeix revistes com la del National Geographic, Sapiens, Història…
Ave!
Esta publicidad de Coca-Cola muestra que esot señores son muy ingeniosos para hacer la publicidad ya que siempre consiguen que te entren ganas de tomar cocacola incluso cuando no tenés sed.
Molt interessant, no ho sabía… ni tampoc que Pompeia va ser destruida per un volcà anomenat Vesuvi
Salve!
Els anuncis de la Coca-Cola sempre són molt originals. Em sembla una bona idea utilitzar la cultura clàssica per fer publicitat, ja que és d’aquesta manera com ens adonem de que aquesta cultura està a tot arreu, i que fins i tot avui en dia és present.
Ave lida!
Aquesta foto es una bona idea, semble mentida que algu se li ocurreixi aixo.I la coca-cola es la meva beguda preferida! 🙂
Hola!
Amb aixó es un exemple que tenim que aprendre la historia del llatí una vegada més .
Aquest anunci segur que te éxit sí que et donen ganas de veuret una 🙂
Aquest anunci surten tres personatges romans, Les imatges són molt eloqüents: un nen llegint el ritual sota la supervisió d’una matrona, una jove que porta una safata amb ofrenes, un grup de senyores en una celebració sacramental, un sileno que toca una lira mentre una joveneta ofereix el seu pit a una cabra, un altre vell sileno ofereix una beguda a un petit sàtir mentre un altre més jove li assoleix una màscara teatral, entre moltes unes altres. També es representen els casaments de Dionís i Ariadna.
Vale!
Ave lida!
Jo crec que realment la marca “coca-cola” busca fer anuncis originals, intenta crear anuncis nous a partir de coses antigues,aquesta foto es una bona idea.
vale Lida
Estic sorpresa per aquesta imatge amb una mica d’arquelogia i coca-cola,per aixo pel que estigueus mes informats us deixos mes informacio sobre la coca-cola:
La coca-cola es un refresc venut a més de 200 paisos.Va se inventat per un farmaceotic John Pemberton el 1885 en Atlanta Estats Units,primer la va utilitzar com medicina q’alibiava el dolor de cap,peró despres la va comprar un empresari anomenat Asa Griggs Candler on va crear la empresa coca-cola company.
Mireu aquest anunci al YTouTube com a reclam per visitar Pompeia: http://www.youtube.com/watch?v=iGZ4mzrDVUQ&feature=player_embedded
Bé, finalment l’he inclòs a l’apunt perquè des de l’institut es fa difícil entrar al Youtube si no és a través del bloc!
M’encanta aquest vídeo; però quina por si les pintures de Pompeia em reben així quan hi vagi. Tinc moltes ganes de visitar aquesta ciutat de més de dos mil anys d’història!