Exavacions prehistòriques en el Margalef

No podeu imaginar-vos com n’és de reconfortant per a nosaltres els professors, rebre notícies d’exalumnes i comprovar que d’alguna manera hem ajudat a potenciar l’interès pel món antic i les bases de la nostra civilització. Mireu, per exemple, el que ens explica la Patricia, que enguany ha cursat primer d’Història i vol especialitzar-se en arqueologia.

“Aquest estiu he estat en una excavació tres setmanes a Tarragona, en el Margalef, prop de la Balma del Filador, que és molt important perquè és un abric que dóna nom a una de les cronocultures de l’epipaleolític de la Península Ibèrica. La cronocultura és una fase històrica en una zona geogràfica determinada, en aquest cas, un complex geomètric que es divideix en les fàcies de Cocina i Filador. Era, doncs, una excavació de prehistòria, concretament del Paleolitic superior. He trobat un munt de peces de sílex, algun os i carbons. Ha estat molt bé i, per demostrar-ho, aquí teniu un article al diari El Punt de Tarragona on se’m veu excavant, encara que apareixo d’esquena, però us asseguro que sóc jo. Cliqueu a sobre de la foto i accedireu a l’article sencer.

Excavacions arqueolò

Els arqueòlegs han excavat l'Hort de la Boquera durant el mes de juliol. Foto: EL PUNT.

Sóc la que surto amb una gorra negra i samarreta de tirants grisa.”

Patricia López
2n d’Història (UB)
(Exalumna IES Isaac Albéniz)

3 thoughts on “Exavacions prehistòriques en el Margalef

1. Teresa Devesa i Monclús Post author

Gràcies Patrícia, per compartir amb nosaltres les teves experiències. A partir de COU (2n de batxillerat), jo vaig participar també en diverses excavacions a l’estiu i us puc assegurar que, a part d’aprendre molt, és una oportunitat de conèixer gent molt interessant d’arreu de l’estat.
    Per cert, algú em pot explicar l’etimologia del mot “cronocultura”?

… i posats a demanar, Teresa, també la de “paleolític” i “epipaleolític”?
    Un món apassionant el de l’arqueologia! Gràcies, Patricia, per voler-lo compartir hic et nunc amb tots nosaltres!

3. Dina

Em sembla molt interessant el fet de poder visitar restes antigues perquè com ja dic sempre, és fascinant poder veure com vivien els nostres avantpassats. L’arqueologia ens ha ajudat molt per aconseguir tot el que hem descobert avui dia. Aquest article em recorda que potser aquest nadal visitarem la meva familia i jo Egipte i també podré contemplar moltes restes antigues de faraons, monuments, etc.