Anàlisi d’anuncis amb referents (III)

Ja estem aquí un trimestre més! Continuarem fent els anuncis seguint l’ordre de la presentació al Drive que ja havíeu vist amb anterioritat. Espero que els gaudiu!

“Plus ultra seguros”

Els tres anuncis que podem veure d’aquesta saga narren sempre el mateix espai: el protagonista es troba a diferents llocs de l’antiga Roma, afrontant diferents situacions.

Al primer, s’està enviant missatges amb alguna dona mitjançant l’ocell missatger, una ploma i un pergamí, amb les típiques frases de pel·lícula americana de gènere romàntic: “Penja tu. No, penja tu…”. Però quan es gira amb el crit d’algú al seu darrera, se li ha enfonsat la casa. Però no de la manera habitual que nosaltres recordem o podrem reconèixer, sinó de la manera romana: amb taurons nedant per arreu.

Per tant, a la imatge trobem el tant explicat món clàssic, amb aquesta escena tan peculiar del colom missatger.

Al so, encara que és poc, podem escoltar el que semblen arpes, cosa que fa que tot el conjunt aconsegueixi un aspecte romàntic i molt bonic.

El text és molt pobre, només veiem el “penja tu” escrit al pergamí.

Al segon, el protagonista i una dona estan en el que sembla un semàfor, però molt especial: amb les paraules “sooooo!” i “alto” que canvien segons el moment. Entre els dos comencen a lligar fins que la dona el sorprèn tallant-li les cordes que el lligaven amb els seus cavalls i anant-se, deixant-lo allà tirat.

Així que podem descriure un fet que m’agrada especialment de la imatge d’aquest anunci: la parella està recalcada amb uns colors determinats. L’home, amb colors foscos i cavalls negres. La dona, amb colors pastel i cavalls blancs. No sé si ho recordareu, però és exactament igual que el Johnny i la Baby de Dirty Dancing.

El so només és la cançó de “Me siento seguro” que tant bé coneixem.

I, per últim, no hi ha text.

[youtube]https://youtu.be/r1o_v6vKC-8[/youtube]

El tercer i últim, podem veure un combat a l’interior del que sembla un castell, i el nostre protagonista estès sobre la sorra del sòl. El que mana decideix que el contrincant haurà de acabar amb el protagonista, i aquest ho passa malament en veure el seu final tan a prop.

La imatge té un clar referent clàssic, de l’antiga Roma, amb un bosc verd i un gran castell. Es juga amb la foscor per donar-li un aspecte més enigmàtic. Dins, veiem un interior clarament romà, molt ben recreat.

Aquí, les lletres fan referència al “me gusta” de Facebook, però d’una manera romana, òbviament, amb una ploma i amb una escriptura especial.

Per últim el so, altra vegada la coneguda cançó de l’assegurança.

“Frenadol”

En aquest anunci es veu com un home està malalt, però ha de fer una reunió de treball. Llavors, quan entra, veu els oients de la reunió com si fossin gladiadors.

El protagonista de l’anunci troba molt difícil la tasca que ha de fer, per això els presents a la reunió són representats com gladiadors, (els gladiadors eren uns guerrers de l’antiga Roma i la seva tasca era entretenir el públic amb lluites violentes, que podien ser mortals), ja que si no fa bé el seu treball, l’acomiadaran. El so del anunci ajuda també a crear ambient, els companys de treball, quan estan representats com gladiadors, fan crits forts com quan combatien per donar-hi més emoció.

Clarament tot això passa al seu cap, el soroll que fan els gladiadors seria el soroll que hi ha la seva ment, però quan es pren el medicament, quan es pren el Frenadol, se li passa el mal de cap, i tot allò que feia soroll i que el feia sentir malament, de cop es transforma en tranquil·litat i amistat amb tan sols un glop d’aigua més el medicament Frenadol. Gràcies a aquesta pastilla pot continuar fent la seva feina amb normalitat.

No penseu que això s’ha acabat ja! Aviat veureu un següent article amb els altres dos anuncis d’aquest trimestre! Comenteu i gaudiu.

Ariadna García, Lucila Pérez i Noelia Nistal, 4t. C. Optativa 3 Llatí.

15 thoughts on “Anàlisi d’anuncis amb referents (III)

  1. Carlos Thiriet

    Salve!
    Des de que van sortir, m’han cridat l’atenció aquests anuncis del futbolista Pepe Reina ambientats en l’antiga Roma, ja que com és un anunci de segurs, dóna a entendre qu l’època romana era realment perillosa, cosa que és veritat. Suposo que amb tantes guerres tant externes com civils i tantes revoltes no hauria de ser fàcil viure tranquill en aquells temps.
    En quant a l’anunci de Frenadol, encara no ho havia vist perquè no miro massa la televisió i quan hi ha anuncis canvio de canal, però crec que és una metàfora molt bona la que es fa utilitzant els gladiadors romans.

    Vale!

  2. Pingback: Anàlisi d’anuncis amb referents (I...

  3. Pingback: Anàlisis d’anuncis amb referents (IV) | Aracne fila i fila

  4. Andrea Gómez

    Salve!
    Sembla ser que els romà inspiren el missatge d’una antítesi en el qual es contrasta el perill, les lluites, el risc de la vida en temps dels romans, amb assegurances de llar PlusUltra.
    Vale!

  5. Robert Cepeda

    Un recull d’anuncis amb referents classics. Els auncis del futbolista de Pepe Reina m’encanten, son molt graciosos pero derrere de la comedia pordem veure lo perillos que era la vida a l’antiga Roma.L’anunci del frenadol reflexa tambe molt be la vida dels gladiadors.

  6. ariadnaruiz

    Es curiós com els tres primers anuncis de segurs tots estan ambientats en l’època romana i amb el mateix actor. Suposo que podem relacionar que sigui a l’època romana amb que sigui una època de seguretat.

    La veritat és que el quart el vaig veure fa poc en la tele. Podem relacionar que quan el noi està refredat ho veu com un torment i s’imagina que està en un amfiteatre romà lluitant amb altres gladiadors cosa que és un problema.

  7. Abigail.dina

    Aquest si que els coneixia!Són molt coneguts ,surten moltes vegades per televisió.I aquest si que té un gran referent clàssic.Aquests anuncis són molt divertit,prò tambè podem veure a través d’aquest anuncis tan divertit la vida del gladiadors ja que en certa forma amaga tots els perills es que s’ahavien d’enfrentar.Aquest anunci ho pinta d’una manera molt divertida ,però en realitat no era així.

  8. Ari Vila

    Salve!
    Aquests anuncis els he vist bastants cops a la televisió i em crida l’atenció perquè és un anunci de segurances i ho comparen amb la vida a l’antiga Roma, que era molt perillosa com es pot veure. M’ha agradat molt aquest treball ja que relaciona algu actual amb l’antiga Roma que estem veien a Llatí.

  9. Alexia Álvarez Pàmies

    Salve!
    Els 3 anuncis del jugador de futbol, són com una burla o una caricatura de la vida d’un soldat o general roma, un dels referents que més es repeteix en els 4 anuncis és quan una persona superior a tu, et diu si algo que has fet es bó o dolent, fent el gest de la mà cap amunt o cap aball, avui dia aquest gest no significa que una persona mori o visqui com en la vida romana significaba, avui en dia pot significar un me gusta en les reds socials, o un está ben feta la teva feina, coses molt diferents..
    Un altre cop em reitero, la vida romana era perillosa, intensa, emocionant, i poc segura.
    vale!

  10. Pingback: Tot un món de referents: els anuncis… | Aracne fila i fila

  11. Soukaina A

    Salve!

    Els tres primers anuncis de segurs tots estan ambientats en l’època romana!
    Podem relacionar que quan el noi està refredat ho veu com un torment i s’imagina que està en un amfiteatre romà lluitant amb altres gladiadors cosa que és un problema.

  12. Jennifer

    Bomun diem!
    Els tres primers anuncis ambientats a l’epoca romana ja els havia vist moltes vegades i l’últim no té molt a veure amb l’època només el moment que surten els gadiadors però el tema de l’anunci no fa cap referència.
    Vale.

  13. Maryama

    Bonnum diem!
    El primer anunci està com ambientat en l’època romana pel fons, la roba el so etc. Encara que després quan se l’inunda la casa diu “me siento seguro quan se li inunda la casa .” El segon m’ha fet molta gràcia per la situació. I per últim el quart el noi està refredat i interpreta com que estar refredat és com un combat

    Salve!

  14. Miguel Ángel Valdivieso

    Salve!
    Ja havia vist els tres primers anuncis! Es van cansar de repetir-los a totes hores a la televisió… Però tenen la seva gràcia!
    Ave!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *