Anàlisis d’anuncis amb referents (IV)

Us portem els dos últims anuncis que analitzarem aquest trimestre. Aprofiteu aquest moment ja que el següent haurà d’esperar a final de curs!

“Televisor Curvo UHD”

Imatge de previsualització de YouTube

Aquest anunci ens exposa, per tal que veiem la gran qualitat d’aquests nous televisors corbats, un amfiteatre romà i ens col·loca a nosaltres, els espectadors, dins d’ell, creant una il·lusió als que veuen l’anunci de què els espectadors poden veure tant bé la qualitat com si estiguessin dins.

La imatge ens deixa veure un preciós amfiteatre romà, amb tots els espectadors asseguts a les grades i amb els gladiadors a dins, juntament amb el pare i el fill que estan veien la televisió. És curiós perquè, per fer-nos veure que és una família normal i corrent, ens col·loquen al pare de la família amb bata i amb la tassa de cafè i el fill amb el pijama (d’una espècie de osset blau a més!) i la tassa amb colacao.

En el so escoltem una espècie de flauta i l’avocació dels espectadors i, després, tota una banda sonora dóna música que ens indica que arriba una escena violenta i d’intriga.

No hi ha text, a excepció del nom del producte.

“Telecom”

Aquest anunci està ambientat a l’antiga Roma.

Apareix un home que busca un vídeo sobre la història de la ciutat i es veu la següent escena:

Una vil.la romana que està sent atacada per un ratolí gegant que treu raig làser dels ulls i que simula el famós goril·la gegant King Kong. Al fons es veu el colosseu i diversos temples romans.

La gent, que va vestida amb túniques romanes, fuig espantada. També apareixen diversos soldats romans.

Els soldats tenen una idea per atrapar el ratolí, li paren una trampa. En el moment en què la gent està esperant que el monstre sigui atrapat apareix una columna d’un temple amb unes inscripcions romanes, indesxifrables per a nosaltres però que esperem que ens expliqui la nostra Magistra.

També esmenta una llegenda anomenada “El rapte de les sabines“. En aquell article també veureu aquest anunci ja que també fa referència a aquesta llegenda. Si heu sentit a parlar d’ella i us recordeu d’algun altre referent a la llegenda, publiqueu un comentari per avisar a les escriptores!

Tot i això, aquest anunci pretén dir-nos com surt de bé tenir internet amb el grup “Telecom”. Podeu creure-ho? Comproveu-lo vosaltres mateixos!

Bé, moltes gràcies per haver-nos llegit i us esperem a l’anàlisi següent!

Ariadna García, Lucila Pérez i Noelia Nistal, 4t. C. Optativa 3 Llatí.

20 thoughts on “Anàlisis d’anuncis amb referents (IV)

  1. abrilramosa

    Salve!

    Un anunci molt divertit el del “Televisor Curvo UHD” de Samsung! És molt original la idea d’inspirar-se en les lluites de gladiadors per fer aquest anunci perquè dona la sensació que mirant aquesta televisió les experiències seran reals.

    Jo vull estudiar Publicitat i Relacions Públiques a l’universitat, potser quan faci algun anunci m’inspiro en algun referent clàssic!

  2. Dina

    Salve!!

    El primer anunci de “Televisor Curvo UHD” me’l tinc ja massa après. En poques ocasions miro la televisió i sempre que posaven anuncis aquest apareixia. És una bona temàtica i una bona forma d’introduir a l’espectador dins l’escena. En aquest cas ha sigut un amfiteatre potser pel fet que el televisor té la seva forma.
    El segon, per això, m’ha agradat moltíssim més. Molt original la idea d’introduir una rata gegant al estil King Kong dins l’època romana. A més a més, aquest segon anunci, té un humor dels que a mi m’agraden força. Aquest humor provoca una atenció molt més gran per part de l’espectador cap a l’anunci. En la meva opinió, hi haurien d’haver més anuncis com aquest últim.

    Vale!

  3. Amar Astudillo

    Salvete!
    El primer anunci m’agrada molt i el fet d’inspirar-se en la lluita dels gladiadors el fa molt original, em recorda una mica a Pepsi que també utilitza com a escenari la lluita de gladiadors però en aquest cas situa a tres dones: Beyoncé, Britney Spears i Pink que surten cantant i ballant la famosa cançó ”We were rock you” de Queen. Aquí us deixo l’enllaç : https://www.youtube.com/watch?v=sDeI4YKv9d8

    Per un altre part, l’altre anunci no m’agradat molt, suposo que serà el fet de tenir musofobia (fòbia a les rates).

    Valete!

  4. Marisol Marro

    Salve!

    Per trencar una mica la monotonia i el treball del dilluns, esta molt bé topar-se amb aquest article, m’ha semblat molt divertit l’anunci d’aquests italians. Utilitza una història que per a nosaltres, alumnes de segon de batxillerat de l’Isaac Albeniz, és molt coneguda. El rapte de les sabines va ser quan Ròmul a falta de dones en el seu poblat, va realitzar unes festes on el poblat dels sabins van acudir-hi, i va ser en aquest precís moment que van aprofitar per raptar a les dones. Aquí es veu al ratolí agafant una de les noies i dient “Sabina” cosa que ens indica també que es tracta d’aquesta història.
    El publicista utilitza aquesta història ja que el que surt al principi esta buscant la història per internet, i am “Telecom” la troba molt més depresa. L’aparició del ratolí gegant només fa referència a aquest “clixé” d’animal gegant que destrossa una ciutat i te una gran força o poders. També ens mostra a les noies sabines com grans belleses a causa de que van ser les raptades per Ròmul i no les d’altre poblat, llavors ho representa com si aquelles fossin les més maques.

  5. Mónica Martínez

    Salve!

    Quins anuncis més divertits!
    El primer ja l’havia vist, però del segon no n’havia sentit a parlat. Si la meva intuïció no falla, crec que la intenció del publicista en utilitzar tant el paral·lelisme amb King Kong, com l’episodi del rapte de les sabines, és la reacció del poble, és a dir, el descontrol i el no saber que fer. El que ens vol fer arribar és que amb l’internet o linea telefònica que ens anuncia, aquesta situació de desesper mai arribarà.

  6. Andrea Muñoz

    Salve!!
    Quin gogi veure com els publicistes s’inspiren en referents clàssics. El primer anunci m’ha agradat molt perquè els publicistes han sigut capaços d’endinsar-te al món romà i experimentar la tensió i la sensació de sofriment semblant a la que sentien ells quan veien els combats entre gladiadors.
    El segon crec que els publicistes han utilitzat més la idea del rapte i han barrejat el concepte de King Kong com diuen els nois de quart amb la idea romana. Aquest anunci també està aconseguit ja que et diuen que és el millor dels internets perquè podràs trobar tota la informació que vulguis.
    He trobat un altre anunci on apareix referents clàssics: https://www.youtube.com/watch?v=nAhfSMJ7VUI

  7. Ainhoa Astasio

    Ave!

    És curiós el joc de paraules que ha fet el publicista amb aquest anunci. Buscant a traductor, he vist que la paraula “ratto” en italià pot significar “violació” o “rata”, per tant ha utilitzat el doble sentit per a crear aquest ratolí gegant que espanta a les dones romanes, fent referència juntament al “ratto delle Sabine”, és a dir, al rapte de les Sabines.
    Tot i això, no trobo la relació que té aquesta història amb els avantatges de l’internet d’aquesta companyia.

    Vale!

  8. Andrea Gómez

    Salve!
    L’hi han muntat bé els de samsung, l’hi han treballat, perquè els efectes de la televisió corba són espectaculars, i les imatges semblen tan reals que et fan partícip de la pel·lícula i retrocedir en el temps en aquest cas a l’amfiteatre romà envoltat i gladiadores i animals salvatges.
    Vale!

  9. Robert Cepeda

    Un recull de anuncis realment bona. Els anuncis amb referents classics m’agraden molt i hi ha molta comedia en aquests anuncis pero com ja he dit en altres comentaris darrera de tant riure hi ha molta veritat i la vida a la antiga roma era molt perillosa, tot i aixi els anuncis amb referents classics son bonisims.

  10. Lucila Pérez

    Bonum diem,
    Gràcies pels comentaris, ens ha costat molt treball fer els anàlisis, estem contentes de que hagi agradat. També vull agraïr a la gent que ha trobat altres anuncis, però justament, l’anunci que heu citat el vam analitzar el trimestre passat.
    Salve!

  11. ariadnaruiz

    Xairete!

    El primer anunci dels televisors samsung curvet el vaig veure un dia a casa i també quan vaig anar al Media Markt també estava. La relació que té el televisor amb l’amfiteatre romà i la televisó és amb la forma circular dels dos. Com que el nen i el pare estàn al mig, l’altre part del amfiteatre es curvada que fa referència amb la forma curvada del televisor.

    El segon anunci m’ha semblat molt extrany i mai l’havia vist. No en puc dir-ne gaire cosa perquè no li trobo res d’especial. Simplement és un ratolí gegant atacant una ciutat romana.

  12. Abigail.dina

    Molt bon apunt !Que divertit aquest anunci!Hi ha tants anuncis amb referents clàssics i jo sense saber-ho.He de dir que els de Samsung tenen molt bones idees.Molt original la idea d’introduir una rata gegant al estil King Kong dins l’època romana.
    Però l’anunci que m’agradat més encara ha sigut el segon ja que té un humor dels que a mi m’agraden . és a dir és un humor que provoca una atenció molt més gran per part de l’espectador cap a l’anunci.
    Però els dos anuncis tenen referents clássics.

  13. Teresa Devesa i Monclús

    Quins anuncis més ben trobats, noies! És que el que no trobeu vosaltres…
    Alumnes de l’Albéniz, destacaré dues coses de les vostres intervencions:
    -L’anàlisi detallada que fa la Marisol del paral·lelsime amb el rapte de les sabines
    -El joc de paraules que ha intuït l’Ainhoa.

  14. Anna Ferrón

    Salvete!!

    Quina gràcia els anuncis! El primer si que l’havia vist a la televisió, ja que ho emeten a la televisió, en canvi el segon al ser un anunci italià no el podem veure sinò es per internte. El primer em sembla que es una manera molt original de promocionar una televisió, ja que pienso que el que ens intenta dir es que com en els amfiteatres la imatge i el so t’envolta. En canvi com ja he dit el segon no l’havia vist, però m’ha semblat molt gracios, la manera com han introduït el rapte de les sabines dins l’anunci!

  15. Alexia Álvarez Pàmies

    Salvee!
    La tria d’anuncis esta molt ben feta, tots dos son bastant divertits, el que més m’agrada és el primer, l’anunci ven molt bé el producte pero fer-ho amb una historia basada en el món romà és lo millor de tot, aquest primer anunci t’explica breument com era la vida en l’antiga roma, era perillosa,emocionant, fascinant era supervivencia humana i evolució humana a la vegada, dic que és divertit amb humor perque fa una petita comparació de la vida actual, un home amb bata pijama, amb la seva taça de café i galetes, amb la vida d’aquella epoca homes lluitan per no morir i la resta de població gaudin de la seva desgracia.
    El segon anunci, és divertit té un toc més d’humor, perque fa una burla de lo supersticiosos que eren els romans, i de la exageració que feien.
    Vale!

  16. Ariadna Garcia Adarve

    Salve!
    Moltes gracies a tots per als vostres comentaris! Es una gran satisfacció per nosaltres que us hagi agradat, ja que creiem que es un tema interesant per tothom i amb un toc de gracia.
    Vale!!

  17. Soukaina A

    Salue!

    Un anunci molt divertit el del “Televisor Curvo UHD” de Samsung!
    És una idea genial inspirar-se en les lluites de gladiadors per fer aquest anunci perquè dona la sensació que mirant aquesta televisió les experiències seran reals!

  18. Jennifer

    Ave!
    Els anuncis estan molt ben ambientats en l’epoca romana i les lluites de gladiadors, bon treball!

  19. Maryama

    Bonnum die!

    Els anuncis amb referents classics m’agraden molt perquè quasi sempre són anuncis divertits amb els que rius. L’anunci de la televisió és com una forma com de fer que l’espectador estigui dins de l’escena.

    Salve!

  20. Miguel Ángel Valdivieso

    Salve!
    Em va agradar molt el primer anunci quan el vaig veure! Està molt ben fet! Encara que no entenc la utilitat d’una televisió corvada…
    Ave!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *