Anàlisi d’anuncis amb referents (I)

Com ja us vam prometre a l’última entrada al blog, anem a analitzar els dos primers anuncis de la nostra presentació Drive.

Imatge de previsualització de YouTube

 

L’home protagonista assumeix el poder de Zeus,—déu grec considerat pare dels déus i dels homes— i es veu com una persona poderosa, que ho pot tot, com un heroi, fins i tot. Es pot veure la clara prepotència (de Zeus), i l’erotisme de les deesses (per Afrodita/Venus), per tant Zeus li dóna la força amb la qual guanya el nostre protagonista, i Afrodita/Venus l’atracció eròtica.

Al final del vídeo, podem veure l’explotació del món de les deesses gregues, i també de l’erotisme, com eina útil per a la publicitat.

El missatge que l’anunci ens vol transmetre és que la persona que utilitzi aquesta colònia tindrà la força dels déus i l’atractiu de les deesses.

A la imatge del vídeo tenim el món clàssic i, com hem dit anteriorment, la força de Zeus i l’atractiu de les deesses, especialment de la dea de l’amor i el sexe.

Al so, trobem una cançó que ens fa veure la força, el fet de que sigui un guanyador, i per suposat, tot gràcies a la colònia. La lletra de la cançó encara ens deixa més clar que és millor que ningú, i que és ell el que guanyarà.

I per últim, al text, la paraula llatina invictus, que en anglès també vol dir «invicte», la qual es refereix a un equip o lluitador que no ha perdut cap lluita.

 

Imatge de previsualització de YouTube

 

A aquest anunci de colònia per a home, el protagonista està en un colosseu romà. Recordem que en el colosseu romà es feien lluites entre gladiadors, i que, per tant, aquest home ens indica indirectament que ha guanyat, que és ell el que mana aquí, el que té el poder. L’erotisme juga aquí també una part força important, ens diu que aquesta colònia és per a homes força forts i amb una bellesa inqüestionable.

A la imatge, trobem el colosseu romà, sense cap ànima, com si s’estigués preparant per un combat imminent.

Al so, podem escoltar un tambor de fons, per donar-li intensitat. Aquesta balada instrumental sembla dir-nos que tot està a punt per a la lluita.

La lletra és inexistent, en aquest anunci —obviant el nom de la fragància—.

 

¿Us ha agradat? ¿Què penseu que aquests anuncis tinguin tants referents clàssics? ¡Comenteu tot el que vulgueu!

 

Ariadna García, Lucila Pérez i Noelia Nistal, 4t. C. Optativa 3.

34 thoughts on “Anàlisi d’anuncis amb referents (I)

  1. Abril Ramos

    Salve!
    Felicitats per la recerca, crec que anuncis com aquest fan que alguna gent se’n adoni de la importància dels referents. Penso que heu fet un molt bon comentari de l’anunci. Encara que no ens adonem molts de nosaltres tenim inconscientment referents clàssics i està genial que en petits detalls (en aquest cas un anunci) ens inculquin una mica d’història.

  2. Pingback: Anàlisi d’anuncis amb referents (I...

  3. Alina Roman

    Xaipete!

    Molt bon apunt! No havia vist aquets anuncis però estan bastant bé ja que ens mostren en el primer video un jove què fa l’anunci d’un colònia i dóna la sensació qué és perfecte i qué amb això qui utilitzi aquesta colònia tindrà la forç dels deus i l’atractiu de les deesses.
    L’altre anunci també és sobre una fragància d’home en què és situa en el colosseu romà i què mostra el poder què té ( ja què antigament el colosseu servia per lluites entre gladiators ) i per tant ens mostra la victòria i el poder.

    M’han agradat els dos videos estàn bastant bé i mostren molt bé aquests conceptes sobreel poder dels déus i la força i victória dels gladiators què antigament lluitàven al colosseu.

  4. Mariona Sabanés

    A partir d’anuncis com aquests ens donem compte que estem envoltats de referents clássics, tant de llatí com de grec. Poc a poc vaig veient com de relacionats estem encara amb el pasat, aixó és bo!! Per cert, bona feina i molt interesant la recerca que heu fet!!

  5. Mar Gómez

    Bonum diem!
    Molt bon apunt!
    Està molt bé que encara perdurin els referents clàssics. Mostrar-los als anuncis es una molt bona de perdurar perquè anuncis mai falten.
    Salve!

  6. Mariona Cava i Ruiz

    Salvete!!!
    Felicitats per el vostre treball,sembla que us ha costat molt fer la recerca d’aquests anuncis.M’agrada que els publicitaris jugin amb els mites clàssics per vendre el producte,així la gent inconscientment s’enrecorda dels personatges.

  7. Hamza Zaanouni

    Salve!
    Enhorabona per el vostre treball noies, com us he dit a la primera part del treball, m’encanta i segur què ha sigut dificil trobar aquesta informació. M’agrada molt com aprecieu els detalls com el fons dels anuncis o els elements als que la gent no hi dona importància.

    Vale!

  8. nais

    Felicitats per la recerca, crec que anuncis com aquest fan que alguna gent se’n adoni de la importància dels referents. Penso que heu fet un molt bon comentari de l’anunci.M’agrada que els publicitaris jugin amb els mites clàssics per vendre el producte.

  9. Boutaina Anza

    Salve !

    Felicitats per l’apunt, els anuncis com aquest ens ensenyen l’importància que encara existeix dels refrents mitològics encara que nosaltres no ens donem compte.
    En el primer anunci ,surt un jove què fa l’anunci d’una colònia on ens transmet la sensació que és perfecte i que té la força dels deus i l’encant de les deeses que es troben en el video.
    Finalment, en l’últim video surt un home que es troba en colosseu romà i ens ensenya el seu poder.

    VALE…

  10. Blanca L.

    Salve!!
    Felicitats pel vostre treball. Aquí podem veure com encara fem ús de la cultura clàssica. D’aquesta manera encara que no ens adonem, molts de nosaltres tenim inconscientment referents clàssics. M’ha agradat molt com aprecieu els detalls com el fons de l’anunci.
    Vale!

  11. Aaron Romero

    Bonum diem!!!
    Em sembla molt original la idea de la recerca de referents classic en els anuncis.M’han agradat els dos videos estàn bastant bé i mostren molt bé aquests conceptes sobreel poder dels déus i la força i victória dels gladiators què antigament lluitàven al colosseu.
    Vale!!

  12. Yasmina Groult

    Bonumdiem!
    Felicitats per aquest apunt!
    M’agrada molt, ja que es veu que elsr efrents mitològics encara son importants
    Molt boon treball!!
    valee

  13. Rubén Navarro

    Salve

    Felicitats per l’apunt, els anuncis com aquest ens ensenyen l’importància que encara existeix dels refrents mitològics encara que nosaltres no ens donem compte.Crec que haveu fet un molt bon treball!

  14. Liana Franchesca Beijleveld

    Salve!
    Un bon apunr! No havia vist el segon anunci, però els dosestan bastant bé. Es curios que els dos anuncis siguin sobre fragancia per homes, la explicació dels anuncis, m’ha fet entendrels me. Els dos anuncis expressen molt be la força i la victoria dels antics referents classics.

    vale!

  15. Pingback: Anàlisis d’anuncis (II) | Aracne fila i fila

  16. Carlos Thiriet

    Salve!
    El primer anunci crec que porta ja dos anys a la televisió, i la veritat és que li he agafat una mica de fàstic. Com dic sempre, els anuncis són una de les proves de què la cultura grega està molt viva, i que encara s’utilitzen les seves idees per fer anuncis i publicitat en general.

    Vale!

  17. lauraredondo

    Gràcies a anuncis com aquest podem veure que estem envoltats de referents clàssics, deixa veure que encara hi ha refrents mitologics.
    El primer anuncia deixa veure com aquest noi després de possar-se la colonia passa a tenir la força d’un deu.

  18. Valentina Villanueva

    Salve!
    Felicitats pel vostre terball! M’ha agradat la explicació dels anuncis, m’ha fet comprendre d’una altre forma aquests anuncis.
    Vale!

  19. Alexia Álvarez Pàmies

    Felicitats per la recerca, heu descrit els anuncis molt bé de tal forma que feu que la gent s’hi fixi en detalls que podrien pasar per alt molt facilment
    Vale!

  20. pedro

    Salve!!
    M’han agradat els dos videos estàn bastant bé i mostren molt bé aquests conceptes sobreel poder dels déus i la força i victória dels gladiators què lluitàven.
    Vale!!

  21. Mar Alonso

    Χαίρετε!
    La veritat és que és molt interessant el fet que en anuncis de la televisió surtin referents clàssics ja que crec que això és donar-li una gran importància a un món que ho mereix.
    Fa poc, a classe de grec, vam parlar una mica sobre els referents clàssics que surten al cinema, i la veritat és que n’hi ha molts que jo no m’hi havia ni fixat…
    Abans als deus se’ls mencionava per explicar el per què de tot el que ens envolta i ara per fer anuncis o pel·lícules i crec que això està molt bé perquè això ajuda, d’alguna manera, a que aquesta cultura no es perdi amb el temps…
    Molt bona feina noies, i a partir d’ara procuraré mirar la publicitat amb uns altres ulls a veure si hi trobo més referents clàssiques.

  22. Raquel Martínez

    Χαίρετε!

    Penso que en l’actualitat encara hi ha, no tan sols als anuncis de perfums sinó en general, molt referents clàssics que el que fan és que ens adonem de la importància que tenen aquestes cultures que van existir i la vigència que hi perdura.

  23. Marina Ruiz

    Salve!
    Molt bona feina! Heu sabut treure molt bon suc a aquests anuncis, mai hagués pogut treure tants referents clàssics en aquests anuncis.
    En el primer anunci crec que hi ha aquests referents perquè el déu Zeus (o Júpiter) era molt poderós i havia tingut moltes amants, per tant, si et poses aquesta colònia seràs igual de poderós i seductor que Zeus.
    En el segon anunci hi ha el referent del coliseum perquè en aquella època els gladiadors eren uns lluitadors i també uns guanyadors, per tant, si et poses la colònia segur que seràs un guanyador.

  24. Teresa Devesa i Monclús

    Una molt bona feina noies. Seguiu aportant al bloc les referències que trobeu. Serà un no parar, segur.
    Mar, m’alegro que recordis les converses que a classe sorgeixen arran de determinats textos o detalls lingüístics, de vegades són més profitoses que la classe en si.
    Marina, segur que hi ha més a dir pel que fa als referents, però crec que vas per bon camí.

  25. Pingback: Els perfums, tota una herència clàssica! | El Fil de les Clàssiques

  26. Pau Molar Vilà

    Χαίρετε!

    Aquest article que tracta sobre l’existència de referències mitològiques clàssiques en la publicitat actual és obra d’Ariadna García, Lucila Pérez i Noelia Nistal.
    El primer vídeo mostra un camp de futbol que, abans de la sortida, del jugador, està fosc i sembla un mar (ἅλς, ἁλός). A més, s’hi veuen uns reflexos misteriosos. Posteriorment, veiem el futbolista eixugant-se la boca, com un pas previ a dur a terme un acte transcendent. Després, veiem el rostre del jugador (sobre)il·luminat per llum blanca. El futbolista surt a la pista, on dues deesses, situades sobre núvols, li reten honors. Es veu com, des de darrere, uns robots corren per destruir-lo. L’heroi, amb un gir lleuger del seu cap els veu i els destrueix picant els seus dits. Continua avançant a través de la pista fins que es trova amb el déu Ζεύς, θεῶν πατέρ᾽ ἠδὲ καὶ ἀνδρῶν, el pare dels déus i els homes, segons Hesíode, barbut , ancià i amb aparença de σωφροσύνῃ. “El qui es delecta en el llamp”, segons Homer ( Ὅμηρος ου ὁ), porta a la mà un ceptre de fusta que es fa més robust a mesura que és més a prop de terra. Per acabar, quan el protagonista torna al vestidor, es trova amb un grup de noies joves i lascives. El jugador de futbol respon a la temptació amb un somriure. En tot el vídeo, les figures femenines són presentades com a objecte eròtic d’Ἔρως, -ωτος (ὁ).En el segon vídeo, veiem un gladiator que es troba sol a l’amfiteatre de la Colonia Iulia Vrbs Triumphalis Tarraco. Allà, el [[http://dlc.iec.cat/results.asp?txtentrada=Narc%EDs&Submit2=Cerca+directa+al+diccionari|narcís]] practica uns estiraments. És cert que, de fons, se sent so de tambors, que sempre ha estat associat a la guerra. Sense anar més lluny, el timbaler del Bruc, el 1808. Opino que ambdós anuncis, sobretot el primer però també el segon, és bastant masclista, ja que la dona hi apareix sempre com un complement de l’home i, per tant, com un ésser de menor vàlua. No es presenta sola ni independent, sinó que la seva posició en la jerarquia social és inferior a la masculina. Pel que fa al segon anunci, cal destacar que són ben pocs els anuncis en què una dona hi aparegui sola o independent, i encara menys els que ens mostren una dona dominant (bé) la situació. Desafortunadament, el masclisme no es limta a aquest anunci sinó que, encara avui, la discriminació de la dona és present en moltes esferes socials. Per exemple, mai no hi ha hagut cap presidenta d’Espanya.
    Pel que fa a la cultura grecollatina, ningú no pot negar que la civilització clàssica no acaba amb la caiguda de l’Imperi Romà d’Occident el 476 d.C., sinó que continua impregnant la cultura dels territoris on hi va haver presència de grecs i/o romans. Els anuncis publicitaris no en són una excepció, i per això també hi podem trobar referències mitològiques. L’antiga Roma i l’antiga Grècia són vives i mortes, al mateix temps. Mortes cronològicament però el seu llegat ha perdurat i encara ho fa.

    Χαίρετε!

  27. Ariadna Zarcos

    Quins anuncis! M’agrada molt que a la Publicitat hi hagi de referents clàssics i espero que segueixi sent així.

  28. Teresa Devesa i Monclús

    Pau, vigila amb els enllaços. N’has tornat a posar un altre amb la configuració del wiki, per això l’he tret. Recorda com vam quedar que s’inserien al bloc.
    D’altra banda, m’agrada que et refereixis a les divinitats amb referències homèriques i hesiòdiques, ja que mostra el respecte que cal tenir a les fonts en parlar de mitologia. Així mateix, cal valorar que un representant del sexe masculí defensi amb tanta vehemència la necessitat de donar més rellevància i valor a la dona i la seva consideració en tots els àmbits. Tot i això, jo em pregunto: ¿no són els protagonistes dels vídeos “homes objecte” igual que algunes dones en anuncis de perfums, roba i altres productes de bellesa femenina? Què en penseu?

  29. Pingback: Tot un món de referents: els anuncis… | Aracne fila i fila

  30. Soukaina A

    Salue!
    Molt bon apunt!
    Està molt bé que encara perdurin els referents clàssics. Mostrar-los als anuncis es una molt bona de perdurar perquè anuncis mai falten.

  31. Jennifer

    Ave!
    És un bon apunt, m’agradat saber el significat d’aquest anuncis que sempre veia a la tv i ara els entenc millor, es un bon punt que fins i tot al anuncis surtin referents clàssics. A mi personalment m’agrada molt el perfum d’Invictus per un home!

  32. Maryama

    Bonnum diem!

    Aquests anuncia m’han agrada molt i crec que és important que en eles anuncis els hi donin com un visit romana o grega.
    L’anunci que m’agrada més dels dos és el d’invictus encara que els dos són una mica iguals amb els nois sense camisa.

    Salve!

  33. Miguel Ángel Valdivieso

    Salve!
    Estan molt bé aquests articles! T’ajuden a veure les referències clàssiques de la publicitat! Personalment, l’anunci que més m’agrada és el de Invictus. Està molt ben fet!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *