De la cauea al sofà, la millor visibilitat

Fixa-t’hi bé:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=aJW_9mCjyBY&feature=share[/youtube]

Quins referents clàssics hi has trobats? Estan ben aconseguits? Per què? Com era l’edifici en què es disputaven les lluites de gladiadors a l’antiga Roma? Quin altre edifici tenia planta semicircular? Per què no el deuen haver triat?

Valèria

7 thoughts on “De la cauea al sofà, la millor visibilitat

  1. Judit Gimenez

    Felicitats per l’apunt Valèria!
    Mai m’havia plantejat cercar referents clàssics a la publicitat. Els anuncis estan molt ben pensats per tal de convèncer al públic, tot i que no són gaire realistes.
    El primer, des d’un punt de vista tècnic, té molt bona qualitat (com és lògic ja que preten vendre una televisió) i a més, han fet ús d’un croma i d’imatges fetes amb ordinador per fer el fons, el colisseu (Que consistia d’unes graderies en forma ovalada que rodejaven un pati de sorra). Aquestes coses que porten els que s’asseuen a un lloc privilegiat dubto que fossin una cosa comú de cap época de la història. L’home, ajegut, menjant raïm i envoltat per esclaus de pell més fosca, esten el braç amb el dit polze senyalant al terra indicant que vol la mort dels dos que acaben de sortir a l’arena. Els que han sortit a l’arena són un pare i un fill que, en un principi, estaven mirant la pel·lícula al menjador de casa seva i, mitjançant un elevador que a aquella época ja existia (sortia de l’hipogeu) i que requereix tecnologia avançada, entren directament al mig de l’arena amb una plataforma que els eleva. Els homes que obren les portes per on entren els gladiadors per propi peu són, també, esclaus de pell fosca. Tècnicament parlant, està molt ben aconseguit l’efecte de transició entre l’escena de pare i fill dins la pel·lícula i quan se’ls veu asseguts al sofà. Fent un únic gir de càmera aconsegueixen que el canvi, la transició, sigui gairebé imperceptible (He hagut de mirar molts cops aquesta part de l’anunci per saber com havien fet el canvi de locació).
    A mi, que algun dia m’agradaria fer la carrera de cinema, m’encantaria gravar amb aquesta qualitat algun dia!
    A més, la frase “Una experiéncia única para tus sentidos” podria ser una mena de comparació entre el fet de mirar pel·lícules amb aquest tipus de televisió i el fet d’estar enmig d’una lluita de gladiadors ja que en tots dos casos, és preferible que els sentits (l’oida i la vista sobretot) estiguin ben desperts, per una banda, per tal de que no et matin, i per l’altra banda, per gaudir molt més de les pel·lícules; i és per aixó que ens dona a entendre que mirar una pel·lícula de l’Antiga Roma, en aquesta televisió seria com ser-hi allà mateix.
    El títol de l’apunt és també molt encertat, ja que fa un paral·lelisme entre la cavea, que vindrien a ser les graderies del colosseu, amb el sofà de casa nostra.
    El colisseu consistia d’unes graderies en forma ovalada que rodejaven un pati de sorra.
    El segon anunci, al comentari, és més còmic. Un jugador de futbol del Liverpool (Pepe Reina), disfressat de gladiador romà, pujat en un carro mogut per dos cavalls observa com una dona sobre un carro mogut per dos cavalls blancs amb ornaments roses es posa a la seva alçada. Això seria bastant improvable ja que les dones no tenien carros d’aquest tipus i els cavalls, de ben segur que no feien aquests gestos tan animats que se’ns presenten en algun pla del vídeo. Si més no, la dona és intel·ligent ja que després de tot un procés de seducció, aprofita per tallar les rendes al gladiador de manera que ella sortirà corrents, els caballs del gladiador aniran al darrere i el gladiador caurà. Esta molt ben feta la part en que el casc es queda una estona en pantalla rodolant, li dona un aire còmic i semblances amb els dibuixos animats. Tot i això, aquella part del casc es nota que és una animació feta amb l’ordinador.

  2. Margalida Capellà Soler

    Tinc la intuïció, Judit, que amb aquest comentari un dia faràs aquestes pel·lícules de gran qualitat que desitges. Audaces Fortuna iuvat!

    Això del dit polze que comentes -ho veiem sempre a les pel·lícules- és qüestionable segons els textos antics i més aviat sembla un gest de perdó.

  3. Yasmina Berkane Pais

    Fa un parell de dies vaig veure aquest anunci a la televisió. Samsung, com podeu veure al vídeo, s’ha inspirat en els amfiteatres romans pel seu nou producte. No és la primera vegada que s’utilitzen imatges o recreacions d’aquest estil en publicitat. I vosaltres, ja l’havieu vist?

    Coneixeu d’altres anuncis nous que estiguin relacionats amb Roma? Què us sembla que s’inspirin en això? Creieu que té sentit per la forma que té aquesta nova televisió?

  4. Clàudia Cazaux Cuberas

    Aquest anunci ja l’he vist varies vegades per la televisió, hi ha diferents referents clàssics com el edifici en el que estan, la roba que porten… Opino que sí que estan ben aconseguits, sobretot la vestimenta. Aquestes lluites tenien lloc als amfiteatres, tenien forma circular o ovalada. L’altre recinte semicircular era el teatre, opino que no l’han triat per temes relacionats amb captar l’atenció de la gent que mira l’anunci ja que crida més l’atenció veure a gent corrent que gent actuant.
    Aquest és un altre anunci amb referents clàssics: http://www.youtube.com/watch?v=Q8lxGGx0R04

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *