Clàssiques 2.0

El mètode utilitzat a les classes de grec i llatí a l’institut Premià de Mar hauria de servir com a model per a altres centres. La introducció d’aquest sistema tan actualitzat i modern contrasta amb la idea errònia de les llengues clàssiques com a obsoletes i difícils d’estudiar. La Margalida Capellà  ha eliminat aquest clixé i ha transformat les classes tradicionals de la vella escola en classes digitals.

La contínua actualització del bloc “El fil de les clàssiques”  i la resta de blocs i moodle de la família han permès el seu creixement cada cop més accelerat. La família d’aquesta web s’amplia i es va obrint pas en el món digital. És captivant veure la facilitat que tenen la Margalida i els seus alumnes per trobar referents clàssics a qualsevol tema de l’actualitat. La constant innovació i creació dels blocs són atributs que els fan únics i que cooperen en la pervivència del grec i del llatí.

Per a l’assignatura de cultura audiovisual havia de fer fer un microreportatge. Automàticament vaig pensar fer-ho sobre el bloc “El fil de les clàssiques” i el mètode digital utilitzat a les classes de grec i llatí.

Imatge de previsualització de YouTube

Vull agraïr la col·laboració de la professora Margalida Capellà i les alumnes Lourdes Caparrós, Claudia Cazaux i Maryam Alaoui per permetre’m entrevistar-les. També agrair als alumnes de llatí de 4t de la ESO i als alumnes de grec de 2n de Batxillerat per donar-me permís per gravar les seves classes.

Marta Serna Sánchez
2n de Batxillerat

10 thoughts on “Clàssiques 2.0

  1. irina i andrea

    Salve!

    Està molt bé el teu reportatge Marta! És una bona manera d’ensenyar que les clàssiques es poden estudiar d’una altre manera que no sigui la convencional.

    Per començar, creiem que estudiar les declinacions, així com tota la gramàtica és necessari per després pode aplicar-ho, doncs sense això no pots tenir una base sòlida, però també es pot combinar l’informàtica amb l’estudi, és a dir, estudiar les declinacions, gramàtica, cultura, etc d’una manera més dinàmica, amb cançons, pel·lícules, etc.

    D’aquesta maenera els conceptes se’t queden millor i n’aprens més ràpid. Una altre manera d’estudiar és amb els hot potatoes, que són molt pràctics i t’ajuden força a estudiar abans d’un exàmen.

    En conclusió, ens sembla que la manera de fer la classe de la Lida és la millor! I a més, també és una forma més divertida d’aprendre.

  2. claudia27

    Felicitats Marta! T’ha quedat molt bé! M’ha encantat participar en el teu vídeo i si necessites qualsevol cosa més ja saps!

  3. Zícora

    Salve.

    Enhorabona pel teu microreportatge Marta!, i també per la tan bona nota que et va posar el professor!. Les entrevistes amb els alumnes han quedat d’allò més bé. Opino que és una molt bona manera de donar a conèixer a la gent el mètode que es fa servir a les classes de grec i llatí, que a la vegada és una forma molt moderna que, com bé dius tu, hauria de servir d’exemple per altres centres que cursin tant el grec com el llatí.

    Segueix així!.

    Vale.

  4. Maria Mayor

    Salve!

    Moltes felicitats Marta, el video m’ha agradat molt! En quan la forma de treballar de la Lida , em sembla una forma de treballar molt bona i dinàmica, perquè tenim més recursos per treballar i la classe és fa més fàcil, ja que el llatí i el grec són assignatures difícils.

    Vale!

  5. camil.arigon

    Jo l’any que ve vull fer aquesta assignatura, Cultura Audiovisual, i amb aquest vídeo he pogut veure els tipus de treballs que li demanen. La veritat és que li ha quedat molt maco.

    Respecte a el tema que es parla al vídeo, les Clàssiques 2.0, haig de reconèixer que el principi no m’en sortia gens amb aquesta eina, però ràpidament vaig aprendre i trobo que és una manera molt didàctica de portar les classes. Treballem molt més els alumnes i més ràpid, i això provoca que aprenguem molt més que a altres matèries, considero que en un futur s’hauria d’incorporar aquest mètode a més assignatures, però tampoc oblidar-nos del tradicional amb llibres de text i treball manual!

  6. Maryam Alaoui

    Marta moltes felicitats! T’ha quedat un video fantastic, és una manera molt divertida d’ensenyar a altre gent la manera que te la Lida d’ensenyar-nos.
    Pots tornar a comptar amb mi per qualsevol cosa que necessitis :)!

  7. caparros.lourdes

    Salve!

    Primer de tot enhorabona Marta per aquest treball, t’ha quedat molt be, i et mereixes la nota que t’han possat, també dir que aquesta a sigut una molt bona experiencia ja que jo he participat al video, i encara que em costava una mica perque no podia parar de riure al final va quedar molt be!

  8. Pingback: Carpe diem, promoció del 2011/14 | El Fil de les Clàssiques

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *