Whatsapp amb Hipàrquia

La conversa següent consisteix en un diàleg entre Hipàrquia i Judith, és a dir, un personatge femení grec i una noia del segle XXI. La Margalida, tutora de grec i d’humanitats, ha manat a la seva alumna que fes un treball sobre la vida quotidiana, però la Judith sense saber què fer decideix intentar connectar amb una antiga amiga que tenia. Afortunadament, Hipàrquia li contesta i gràcies a ella la Judith entrega un treball fabulós amb el qual podrà optar a tenir una magnífica nota dins de l’assignatura de grec.

1911674_767563249922119_386747704_n

Judith Martínez, Nicol Narváez i Imad Tmara
Alumnes de Grec de 1r de Batx.

6 thoughts on “Whatsapp amb Hipàrquia

1. Ari Vila

Hipàrquia va ser una de les primeres dones filòsofes, malgrat la oposició de la seva família i de moltes altre persones que no veien bé que fos filòsofa sent dona, ella va seguir estudiant el que realment li agradava fins aconseguir el seu objectiu.
    una de les dones amb qui voldria tenir una conversació seria amb Olímpia, dona de Felip II de Macedònia i mare d’Alexandre el Gran, dos homes importants. Ella era una dona que pertanyia a la reialesa i tenia una gran capacitat i intel·ligència, m’agradaria que m’expliques una mica més de la seva vida i com va viure l’experiència.

2. Abril Ramos

Xaipete!

M’ha fet molta gràcia aquest apunt, perquè mai hauria fet d’apunt una conversació per Whatsapp amb una dona de l’antiga grècia!

Hipàrquia és una de les poques dones filòsofes de l’antiguitat (però no l’única), i per descomptat va ser l’única cínica. La duresa d’haver d’abandonar totes les seves pertinences, vestir el mantell cínic, portar una vida com la dels seus companys i ser un més no devia ser gens fàcil, ateses les costums de l’època.

3. Ariadna Zarcos

Un apunt molt divertit, i diferent als altres! Estaria molt bé poder parlar amb algú de l’antiga Grècia o simplement algú del passat per saber sobre com es vivia a la seva època.
    Hipàrquia va ser una dona filòsofa de l’Antiga Grècia, que defensava la igualtat de la dona.

4. Mariona Sabanés

Xaipe!
    Que divertit l’apunt!! Seria interessant poder parlar amb alguna dona de l’antiga Grècia i saber la seva forma de pensar de la seva època.
    Hipàrquia va ser una de les primeres dones filosòfiques, esposa de Cràtes de Tebes, amb el qual va compartir amb ell la peculiar forma de vida de l’escola cínica. També defensava el dret de la dona.

5. Robert Cepeda

Un apunt genial en el que conmbinem elements i personatges de l’antiguitat i persones i elements moderns, esta clar que seria molt interesant parlar amb qualsevol personatge del passat.
    Hipàrquia va ser una pensadora feminista que estava casada amb el també pensador i filosof Cràtes de Tebes.