Els fruits de la immortalitat

metamorfoEls fruits de la immortalitat és el treball de recerca de l’Eva Alcázar, una alumna de l’Ins Almatà de Balaguer (La Noguera). Es tracta d’una selecció de fragments de les Metamorfosis d’Ovidi il·lustrats amb obres plàstiques de totes les èpoques, amb un remarcable predomini del Renaixement i del Barroc, justificant així la tesi del propi treball.  Els fruits de la immortalitat  serien totes les obres d’art -ja siguin de literatura, d’arts plàstiques o de música- que al llarg dels segles han inspirat els relats de les Metamorfosis, atorgant-li la immortalitat que el mateix Ovidi va proclamar en els famosos darrers versos del seu propi poema. Aquests fruits, a més, han estat simbolitzats en els fruits o cireres d’arboç, menja dels homes de l’edat d’or (Met. I 103), l’arbre dels quals és símbol d’immortalitat.

11 thoughts on “Els fruits de la immortalitat

Moltes gràcies, Núria, per voler donar a conèixer a Aracne el treball digital de pervivència ovidiana en l’art de la teva alumna i alhora aprofitar tan bé com a alumna la sessió del curs de l’ICE. N’estic doblement contenta!

Li diré al meu alumne que també l’inclogui en el seu projecte de recerca de 4t sobre la pervivència de les Metamorfosis d’Ovidi.

Feliciter!

2. Kevin González y Dani Rodríguez

Nosaltres hem trobat informació sobre les Metamorfosis d’Ovidi, la qual trobem interessant per compartir-la amb l’Aracne:

Les Metamorfosis (Metamorphoseon en llatí), del poeta romà Ovidi, és un poema narratiu en quinze llibres que descriu la creació i la història del món, fent servir com a fonts les tradicions mitològiques de Grècia i Roma. És una de les obres de mitologia més populars.

3. Miguel Ángel Rubio i Alba Garcia

Ens sembla molt interessant que s’hagi fet un treball de recerca sobre un tema clàssic, és molt creatiu utilitzar l’art per il·lustrar aquesta obra d’Ovidi. Haurà sigut molt entretingut, ja que són 15 llibres. Ens agradaria saber més sobre aquesta obra, ja que la trobem apassionant. Buscarem algunes il·lustracions sobre aquest treball per poder saber-ne una mica més. Moltes felicitats.

4. Zícora

Salve.

Un treball fantàstic. M’ha agradat molt. Crec que és una idea molt original això d’il·lustrar amb obres plàstiques diferents fragments de Les Metamorfosis d’Ovidi.

Vale.

5. Arnau Lario

Ave!

He estat remenant aquest enllaç i la veritat és que m’ha semblat molt interessant, fins i tot he après moltes coses de la vida d’Ovidi, a més d’admirar les obres que aquí s’exposen. A més, he descobert que hi ha moltes més representacions dels mites que jo no coneixia, cosa que m’ha sorprès.
    Felicitats, Eva!

Valete!

6. Judith Martínez Barranco

salve!
    felicitats pel treball Eva, m’ha semblat un treball molt interessant i molt original
    vale

7. Ana Mª Falcón Durán

M’he mirat el treball i és molt interessant i completíssim, ja que conté molta informació. L’any passat em vaig llegir l’adaptació dels mites d’Ovidi a “Narracions de mites clàssics” i per això m’ha sigut més fàcil a l’hora de mirar el treball, ja que ho entenia tot. És curiós veure reflexats els mites d’Ovidi en l’art.

Valete 🙂

8. Clara Serrano

moltes felicitats per el treball Eva!!!! m’ha semblat molt original i que està ben treballat.

9. Rebeca Barroso

Salve:)

Moltes felicitats Eva per aquest article tan bé treballat. L’he trobat molt interessant i amb molta informació sobre la vida d’Ovidi. M’agradat molt veure la quantitat d’informació que hi havia sobre les obres plàstiques. Enhorabona :)!!

Vale!!