Aenigma styli

Saluete aràcnids i aràcnides!

Des de Sant Hilari us proposem un enigma relacionat amb la segona declinació. Es tracta de descobrir quina famosa expressió llatina es troba amagada al tap d’aquesta ploma. En aquesta frase hi ha dos substantius neutres declinats en plural. Alea iacta est!

Amanda Pedroche

Ïa Garriga

INS Anton Busquets i Punset

23 thoughts on “Aenigma styli

Amanda, Ïa, aràcnides de Sant Hilari, l’heu ben encertada amb aquesta ploma així com els seus dissenyadors amb el llatí! A veure si els neutres de la segona ni el llatinisme que conté no s’obliden mai!

Feu cas al consell del tap de la ploma, té tota la raó!

Si de llatinismes en voleu saber, Cèsar al Fil (cal clicar a sobre) i Saca la lengua a la tele els estan posant de moda!

2. Montserrat Vinyals

Saluete! Amanda et Ïa!
    Un molt bon anigme, m’heu tingut tota la tarda capficada fins que no l’he dexifrat. Suposu que el tinc, tot i que no es segur que sigui correcte.
    Demà ja us la diré, ja que aquí no l’escriuré perquè tothom que ho llegeixi també hagi d’investigar tant com jo!

Per cert, és una ploma molt maca 🙂

3. Jordi Berdún Pérez

Salvete!

Aquest llatinisme va ser dit per Suateni cap a Cèsar, del qual vol dir ”La suerte está hechada”. Cal dir, que aquest tipus de llatinisme me’l vui aprendre ja que pot venir bé alhora que et poses a fer un examen. En aquest instant, és quan la sort està possada.

Crec, Jordi, que hem de continuar investigant i mirant bé el tap de la ploma! Muntsa, tu també hi pots participar des de Sant Hilari!
    A veure qui l’encerta?

5. Alumnes 1r Bat Sant Hilari

Salvete!
    Gràcies, Margalida, per l’enllaç del programa “Saca la lengua”.
    En ell vam poder veure les diferents aplicacions que tenen les expressions llatines en els diferents àmbits del món laboral, des de les que fa servir un empresari comercial fins a les que són presents al món militar. Va ser molt interessant.

Aprofitem que ja s’ha descobert l’enigma per constatar que en aquest blog les paraules dels alumnes i professors romanen escrites, qui sap si Saecula Saeculorum.

6. Eva Serrano

Crec que ja sé que posa! Si llegim la ploma, des de la punta i de dreta a esquerra (per síl·labes, primer la de la dreta i despres la de l’esquerra) podem llegir: Verba volant, scripta manent.

Vale! 🙂

7. Elisa Moya

Opino que el que posa a aquesta ploma es:’Verba volant, scripta manent’
    Penso que es molt original posar aquesta frase a una ploma, perquè sempre que la miris veuràs i recordaràs la certesa que té aquesta frase.

8. gimenez_tha

Savete!

El que posa a aquesta ploma és: “Verba volant, scripta manent”.
    El que vol dir és que les paraules se les emporta el vent, en cavi el que escrius queda per sempre.

9. aida.alvarez1220

Salvete!
    si no m’equivoco,Es llegeix la ploma desde la dreta a l’esquera, i posa “Verba volant, scripta manent”.

valee:)

10. Tom

No aconsegueixo veure que hi posa, miro i hi poso imaginació però no ho veig. Llegint des de la dreta, soposo que posa “Verba volant, scripta manent”, com diu tothom.

11. irina

crec que l’enigma es llegeix de dreta a esqquerra i si pot llegir “Verba volant, scripta manent”. Vol dir que les paraules se les emporta el vent, però el que s’escriu queda per sempre. És molt original aquesta frase

12. Lucia Rivas

SALVE!!!
    Tot i que esta complicat després d’una estona i rellegirme els comentaris moltes vegaodes crec que posa “Verba volant,scripta manent.

13. torrent.laura1220

Salvete!

Es pot llegir, amb una mica de deducció de dreta a esquerra, hi posa: “Verba volant, scripta manent”.
    Valete!

14. victoor barranco :)

salve Lida 🙂
    Es pot llegir de dreta a esquerra i podem veure que posa: “Verba volant, scripta manent”. M’ha costat una mica de deshifrar-ho per això.
    Valete!

15. Andrea Gomez

la veritat es que molt clar no es veu, però s’hi et fixes bé posa de dreta a esquerra i posa: Verba volant, scripta manent.

VALEEE!!!!

16. Gene macias sanchez

eel que posa si t’hi fixes be es Verba volant,scripta manent si u llegeixes de dreta a esquerra pero hi han lletres que no es veun clares del tot.

VALE

17. Yasmina Berkane Pais

Salve! 🙂
    Ja veig que molts dels meus companys han trobat l’enigma, a mi la veritat m’ha costat bastant, però al final ho he aconseguit, possa “verba volant, scripta manent” i ho podem veure a la punta de la ploma donant la volta per síl·labes.

18. mhirou.lhassan2011

els meus companys ja habien trobat l’enigma i ja l’havien escrit així que no ha estat molt difícil trobarla ja que ja l’havien vist els meus companys XD
    L’enigma és: Verba volant, scripta manent.
    salve!

19. Alba Carrasco

Jo, encara que els meus companys l’hagin trobat, m’ha costat de veure que les síl·labes estan canviades d’ordre. L’enigma és “Verba volant, scripta manent”.