Jo, Jan: les eleccions a l’antiga Roma

No us perdeu aquest gag del programa Crackòvia de TV3 en què l’emperador Jan (Joan Laporta) i Salus Martinus (Xavier Sala Martín) discuteixen sobre les eleccions quan Godallus (Alfons Godall) anuncia el seu suport a Ferran Soriano. L’emperador Jan decideix si salvar-li la vida o no. Per altra banda, Sandro Rosell ja es veu president del Barça.

A veure si esbrineu en quina filmografia s’han inspirat? Fins i tot, fan humor d’una cèlebre escena censurada pel seu contingut eròtic, sabeu quina?

Coloma Jofre i Mercè Otero

9 thoughts on “Jo, Jan: les eleccions a l’antiga Roma

1. Margalida Capellà Soler Post author

Moltes gràcies Coloma i Mercè per fer aquí difusió d’aquest genial gag de Setmana Santa a la romana amb tot l’humor de Crackòvia. La Valèria m’ho havia comentat, però no l’havia vist. Segur que els alumnes que el van veure i els que no us agrairan que l’hàgiu posat a Aracne i crec que no només comentaran els referents clàssics i filmogràfics sinó també algun llatinisme i gest que s’hi entrelluca. Acabeu de passar unes bones vacances! Fins ben aviat!

2. nuria

Salve Lida!
    Crackovia és genial! En aquest capítol en Jan decideix que en Alfons Godall mori devorat pels lleons, encara que resulta que al final només era una assamblea. Ojala sortís en Sandro de president!! =)
    Bon article!

Valee! 😀

3. Francesc Martinez

Crackovia és molt bó, quin riure aquest video. Sobretot en Juan Laporta i en godall , també quan fa el dofí. Vull més videos de crackovia.

4. Bet Rosell

Ave!
    Que bo aquest gag!
    Ara que ho he vist, no sé on vaig sentir que a l’antiga Roma, quan es decidia si un gladiador havia de morir o no, el polze cap avall volia dir que moría, però a l’hora de salvar-lo, simplement no es treia el polze, de forma que la idea d’aixecar-lo és una invenciò del cinema. És veritat? Es veu que el dit representava l’espasa, cap avall era igual a clavar-la en el cos del desafortunat, mentre que no trure’l volia era el mateix amb l’arma.
    També mencionava alguns déus pel seu nom grec, i diuen que no són correctes. De fet, si els anomenem pel seu nom romà, és el mateix però dit d’una altra forma! Els déus dels que parla són Zeus (Júpiter en llatí), Afrodita (Venus) i Poseidò (Neptú).

5. Mariano

El video ya el vaig veure a setmana santa, pero te molta gracia m’agradat molt.
    S’assembla a una pelicula que es diu Jo,Claudi.

I guanyara el sandro a la meva opinio 😉

6. Joël Beltrán

El títol està basat en un llibre de Robert Graves anomenat Jo, Claudi.
    A més crec que en van fer una adaptació en forma de serie a Anglaterra ja que l’altre dia va sortir a la televisió i ho vaig comentar amb ma mare.

7. Margalida Capellà Soler Post author

S’inspiren, Joël, per una banda en la famosa sèrie britànica de televisió Jo, Claudi per a majors de divuit anys i en una altra famosa pel·lícula que segur que has vist. En quina?

8. Margalida Capellà Soler Post author

És que, Mariano i Francesc, sou uns cracks!Què haguessin estat les classes de llatí de quart sense vosaltres? No me les puc ni imaginar!

Ui, però si al vídeo també surt l’Edgar!