La guerra de Troia explicada per nens

Sabeu per què es va produir la guerra de Troia? Per què es diu taló d’Aquil·les? Això és Troia?…

Quins nens més espavilats!

Valèria
4 rt de primària

10 thoughts on “La guerra de Troia explicada per nens

1. Margalida Capellà Soler Post author

Molt ben explicada, Valèria! Segur que així la recordaran sempre.

2. Irena

Ave:D
    quins nens més monus*.*, així dissfrasats jajja, fins i tot ells participen en el món classic.

M’encanta la història de Troya, tot comença cuan Paris rei de Troya,germà de Hèctor, rapta a la bellissima Hel·lena d’Esparta, esposa de Menelau. En aquest moments,es produirà un greu conflicte Bèl·lic entre Aqueus i Grecs. Amb l’ajut de Agammemnon el germà de Menelau iniciaran la guerra.
    Aquesta història, barreja la mitología amb la llegenda real.
    Os recomano que llegiu la Còlera d’Aqul.les o bé mireu la pel.lícula de Troya.
    El famosisim taló d’Aquil.les guarda la llegenda d’aquest que mor en cuant Paris li tira una fletxa al taló, ja que era l’única part del seu cos que era dèbil, es a dir mortal ja que la seva mare, Tetis el va banyar en agua sagrada agafant-lo del taló i per això no el va ser la part que deixa que sigui mortal.

vale:D

3. Ariadna Jiménez

Ave!

La Guerra de Troia va ser, d’acord amb la llegenda, una guerra dels exèrcits aqueus (és a dir, grecs) contra la ciutat de Troia a l’Àsia Menor, seguint el rapte (o seducció) d’Helena d’Esparta per part de Paris de Troia.

Els alumnes de grec vam llegir una adaptació de la Ilíada, “Vaixells negres davant Troia”.
    En aquest llibre es narra la guerra de Troia, el conflicte bèl·lic més famós de l’antiguitat, tal i com ho fa Homer a la Ilíada.
    El llibre ens mostra els herois que buscant la seva fama i glòria, tot i que el seu destí sigui tràgic a causa dels capricis dels déus.
    L’obra parla dels orígens mítics de la guerra i el seu desenllaç.
    Recomano aquest llibre, és fàcil d’entendre i esta molt bé.

Responen a la pregunta d’Aquil·les, jo se que aquest era fill de la dea Tetis i del rei Peleu.És el millor guerrer de l’exèrcit grec i el cabdill dels mirmídons; era invulnerable excepte pel taló, que és per on el va ferir Paris, clavant-li una fletxa que li va causar la mort.La disputa amb Agamèmnon i la seva retirada del combat constitueixen l’eix temàtic de la Ilíada.

El video es una moneria amb aquests nens, i una manera molt bona d’aprendre, ja que si s’ho passen bé ho recordaran.

4. Teresa Devesa i Monclús

Gràcies, Valèria, per aportar-nos aquest vídeo que està servint al nostre alumnat per recordar lectures recents sobre la guerra de Troia o pel·lícules sobre el mateix tema. S’han pogut adonar que ja són unes expertes sobre aquest tema. Trobo molt encoratjador també que es llencin a fer recomanacions bibliogràfiques o filmogràfiques als visitants del bloc, com fem nosaltres, les profes. D’això es tracta, oi Margalida?

5. Margalida Capellà Soler Post author

I tant que sí, Teresa! Un bloc s’alimenta dels seus comentaris i la bidireccionalitat del bloc és el que més m’atreu d’aquesta eina.

6. Joël Beltrán

Hahahaha que bé que ho fan.
    L’expliquen molt bé i sense llegir.
    Bravo!

7. sere eloisa velasquez

Jajajajajajajjaja

ESta molt bé aquesta obra.U FAN MILLOR QUE NOSALTRE PERQUER NOSALTRES i són més petits.

MOLTES FELICITATS, NENS.