La guineu escuada

guineu_escuada.jpg

Quan la Margalida va manar A quina faula correspon?  vaig badar i les meves companyes van espavilar i van fer la traducció. Llavors la Margalida va dir que en fes una altra i he triat la Guineu escuada. M’ha costat moltíssim. La propera vegada no aniré a la meva i li faré cas.

“Una guineu, després de perdre la cua en un parany, com que pensava que la vergonya no la deixaria viure, va decidir que les altres guineus havien de patir el mateix, per tal d’amagar en un patiment comú el seu propi defecte. Havent-les reunides totes, les va aconsellar que es tallessin la cua,  dient-los que, no només no els anava bé sinó que també era un pes inútil. Una d’elles, contestant-li, li va dir: “Amiga,  si no t’interessés a tu, no ens hauries donat aquest consell”.

Aquesta faula escau a aquells que donen consells als altres no per simpatia sinó pel seu propi profit.”

Bouchra Samadi, 2n de batxillerat de grec

17 thoughts on “La guineu escuada

1. Margalida Capellà Soler Post author

L’esforç ha valgut la pena, Bouchra! Ja pots agrair a l’Aziza i a la Marina el cop de mà que t’han donat amb el dibuix!

2. Sara Pérez

Bouch molt bé la traducció a valgut la pena esperar tant. I felicitats pel dibuix Aziza i Marina ha quedat molt bé!!!

3. laia

Aquesta faula no la coneixia i la veritat que està molt bé perquè a vegades les persones donen consells, però per el seu propi benefici.
    El dibuix m’agrada molt, està molt currat, i la mescla de diferents tons queda molt bé 🙂

vale!

4. Raquel

El dibuix està molt ben fet!
    Així la Bouchra aprendrà a fer cas!
    jajaja!
    Però ha valgut la pena perquè està molt bé l’article, i té molta raó. Avegades la gent dona consells pel seu propi bé sense pensar si a l’altre persona li afavoreix o no!
    Encara que no hauria de ser així hi ha gent per tot.

5. Pingback: Aracne fila i fila » Blog Archive » La Sara s’afegeix al repte

6. ardiles.victoria1020

Bouchra, hauríes d’haver fet cas desde la primera. A la meva clase d’Isop en valors, la majoria han suspès per no fer la feina al temps que toca. Esperem que a tu no et torni a passar, i puguis recuperar tot l’enderrerit!

7. carla agusti

El dibuix esta fet a ma? Si esta fet a ma esta molt ben fet.
    ES britat que alguna gent com no li agrada el seu aspecte pues li diu que la gent fasi com ell aixi ell o ella es sentira millor.MOLTA GENT HO FA. Jo crec que cada gent te la seva personalitat.

8. merce

Aquesta faula no la havia llegit mai,però de avegades la gent fa el que diu la faula.

9. corbalan.jordi2009

És una gran veritat, ja que en laa vida quotidiana sempre o gaire bé sepre en les nostres vides hi ha gent així.

10. achraf maanani

Aquesta faula escau a aquells que donen consells als altres no per simpatia sinó pel seu propi profit.Esta molt be el dibuix

11. cabronero.ruben1120

La guineu no teque tenir vergonya perque li pot passar a una altre guineu.El dibuix esta molt ben fet.

12. edgar navarro

molt currat el dibuix i aquesta faula no la abia escoltat mai, igualment m’a agradat molt 😀

13. Margalida Capellà Soler Post author

El dibuix és a mà, però el varen fer a dues mans! La Marina va donar a la Bouchra un bon cop de mà!
    Aneu en compte perquè de guineus escuades n’hi ha moltes! Coneixeu alguna faula, conte o pel·lícula que ens adverteixi del mateix?

14. Andres

Aquesta faula no l’havia escoltat mai, no perquè tu tinguis un defecte no el tenen que tindre els demes perquè tu ho diguis.Molt bé el dibuix

15. joan

Aquesta faula o l’havia llegit mai, el dibuix esta guapissim, espeu que la gent fagi cas d’aixó!

16. bryam

el dibuix a má es molt bonica i esta moltcurrada i a vegadas les faules en recomanen a nosaltres i aixo en bé de luxe