Licàon, l’home llop
General, Llatí 1r, Llatí 4t juny 16th, 2009Tothom recorda la història del licàntrop en el cinema! però potser no sabíeu que és un mite ovidià molt antic que nosaltres hem llegit a Narracions de mites clàssics, ed.Teide, i jo he trigat una mica en donar a conèixer el meu muntatge audiovisual. Val més tard que mai!
Xavi Martín 4t Llatí

Aquesta obra, a no ser que s'indiqui el contrari, està sota una Creative Commons Attribution-Noncommercial-Share Alike 2.5 Spain Llicència.









juny 16th, 2009 at 09:50
Tens tota la raó, Xavi, val més tard que mai!
setembre 24th, 2009 at 11:31
Qué historia más wapa,me encanta me hace acordar a lobezno,las películas de hombres lobo són las mejores.
setembre 24th, 2009 at 11:35
A mi, aquesta història m’ha resultat difícil d’entendre però al final m’ha agradat bastant perquè la història és emocionant i es parla d’un assassinat( el que vol fer Licàon durant la nit de matar a l’hoste.
M’ha semblat una bona història amb una mica d’intriga i d’acció.
Adéu!!
setembre 24th, 2009 at 11:36
AQUEST VIDEO DEU NI DO LES IMATGES M’HYAN IMPACTA SOBRETYOT LA DEL GOS MOLT BONA PERO M’AGRADAT MOLT EL VIDEO EXPLICA MOLT BE LA HISTORIA DEL LLIBRE .
setembre 24th, 2009 at 11:39
M’ha agradat força aquest video. Està molt ben resumit i moltes de les imatges il·lustren amb èxit la història.
setembre 24th, 2009 at 11:40
El video està molt bé, explica l’història del llibre pero amb imatges i fotos que la fan millor.
setembre 24th, 2009 at 11:40
Això es una mica espantós hi ha que un déu es va converitir o es va presentar con un home, i l´home al saver això volguè matar-lo per mentir i comprovar-lo que era un déu, el déu s´entera i el convertir en homellop
setembre 24th, 2009 at 11:43
molbe xavi
setembre 24th, 2009 at 11:47
Júpiter quiere destruir la tierra y volver a comenzar,lo decide cuando llega la edad de hierro la más violenta de todas.Gracias a la metamorfosis va disfrazado de hombre a la tierra y se hospeda en la casa de Licáon.Júpiter lo castiga asustándolo derrumbando su casa y haciendo que el huyera y como su ansia de sangre crecía se convirtió en un hombre lobo pero conservó sus pelos grises su instinto asesino y sus ojos.
setembre 24th, 2009 at 11:52
És veritat, ja vam estudiar el mite de Licàon a cultura clàssica l’any passat… per cert, qua això de les activitats que vam fer per halloween van estar molt bé:)
En aquest mite, Júpiter decideix baixar a la Terra per tal de comprovar els rumors que ha sentit sobre la crueltat i la criminalitat dels éssers humans de l’eda t de ferro, l’edat més criminal que ha existit en la història de la humaniat… un cop descobreix que tot el que es deia era veritat decideix tal de desfer-se de tot això, provocant un diluvi. Després, per comprovar, diguem-ne, el que ha quedat a la tarra, es trasnforma en humà (anomanem aquesta capacitat dels deus de transformar-se en humant ánthropomorfisme) i es i es presenta a casa d’un tirà, anomentar Líacon, a qui se li rpesenta com a divinitat, cosa que Liàcon no es creu. Per a demostrar que Júpiter és un ser mortal, Liàcon decideix matar-lo durant la nit, però abans li serveix carn humana per menjar. Júpiter, enfurismat, decideix impartir-li un doble càstig: fa esfondrar la casa sobre el seu amo, i converteix a Liàcon en un llop… que encara avui en dia conserva el color grisenc del cabell, i la mateixa expressiò violenta, ferocitat iels ulls brillants que tenía quan era un humà.
Aquesta història fa que, inevitablement em pregunti perquè, des dels principis dels temps, el llop es considera un ésser dolent. Sempre s’ha associat amb la nit, la foscor i la por. I, en aquest mite, el llop és un ésser criminal, mentider i traïdor…
Bet:)
setembre 24th, 2009 at 11:52
I tambe es un video molt interasant y trobo molt ven preparat, molt be
setembre 24th, 2009 at 11:54
Antes de que existiera todo lo que existe, un Dios llamado Júpiter destruyo las edades(oro, plata, bronce y hierro)para crear otra mejor, creo el humano, los animales..etc.
Júpiter bajo a la tierra adoptando forma de humano y fue a una casa de campo donde vivía un hombre llamado Licàon, Júpiter le dijo a Licàon que era un Dios pero el no le creyó, para ver si era verdad que Júpiter era un dios Licàon decidió matarlo, pero Júpiter se entero y lo convirtió en lobo.
setembre 24th, 2009 at 11:55
Molt bé, el vídeo!
Sempre m’ha semblat molt especial, la història de l’home llop i més des que sé d’on prové i tot això.
A Harry Potter surt un home llop, el Remus Llopin (Remus Lupin, en versió original) i ja veieu que l’autora s’ha fixat en el seu nom.
Es diu Remus, com el creador de Roma assessinat pel seu germà, i llopin, o lupin, que s’assembla molt a “llop”.
El que és estrany, sobretot, és que es relaciona un home llop amb algú que és ferotge i maliciós, però en canvi al llibre de Harry Potter és un home molt bondadós, molt bona persona, però que té una persona dolenta que no li surt en forma humana, que jo tot això ho interpreto com a que és molt bona persona.
En aquest llibre Júpiter intenta destruir l’ésser humà, ja que s’ha tornat molt sanguinari i no vol que continui així. Després del diluvi baixa a la terra i es fa passar per humà, que és antropomòrfic, i baixa a la terra per veure com són els humans que hi queden.
Allà hi troba Licàon, un home sanguinari que no es creu que Júpiter sigui un Déu, i li serveix carn humana i el planeja matar per demostrar que és humà. Però Júpiter és Júpiter i per tant descobreix el que té plantejat fer Licàon, així que li esfondra la casa, l’espanta i el converteix en llop mitjançant una maledicció, i li conserva els seus ulls brillants i la mateixa expressió ferotge. D’aquí vé la creació del llop segons Ovidi, i trobo que és molt encertada!
Maria
setembre 24th, 2009 at 12:00
AQUESTA HISTORIA M’AGRADA MOLT TE UNA ESPECTATIVA MOLT INTERESANT..HAS FET UN VIDEO EXCELENT XAVI.
FeLiCiTaTs!!!!
setembre 24th, 2009 at 12:01
esta molt be el video pero hi ha una foto que no es un home llop es un home gos
setembre 27th, 2009 at 23:44
Júpiter decideix provocar un diluvi perquè el món tal i com era no li agradava gens, ja que la manera en la com els homes vivien no li agradaven. Després del canvi, però, baixa a la Terra per comprovar si havia canviat algo, pero crec que l’experiència que té amb Licàon li hauria d’haver demostrat que és impossible canviar.
Després d’això, em ve al cap una pregunta.
Per què Júpiter no torna a intentar desfer el món, amb un altre diluvi?
Pot ser que ja trobi impossible rectificar al ésser humà, i que per molt que intenti desfer el món i tornar-lo a crear, la humanitat sempre acabarà recurrint a la violència i la traició.
D’aquesta història, apareix l’home llop, on ens el descriuen com a un ésser vil. I seguint a Ovidi, la majoria d’escriptors/directors/guionistes, descriuran al home llop com a traidor i cruel.
En aquest mite, el ser un home llop està descrit com a càstig diví, com a conseqüència de no creure a un déu, i d’intentar enganyar-lo i matar-lo.
Per cert, el vídeo realment és entretingut i agradable tant de veure com de sentir! Quina música… m’encanta!
setembre 28th, 2009 at 18:13
Ave lida!
En un primer moment, abans que existís tot el que coneixem( oceans, terres, cel,…)el món sols era una massa desordenada anomenada CAOS. “Una naturalesa superior” , endreçà aquest desordre i ho convertí tot en el que ara coneixem com l’univers. Hi va haver cuatre edats(or, plata, bronze i ferro) El déu Júpiter, descontent, va voler crear una de millor, i després d’haver comprovat les coses tan vils que eren capaços de fer els homes, va provocar un diluvi. Júpiter va baixar a la terra disfressat d’home i es va presentar com a déu a casa del tirà de l’Arcàdia, Licàon. Aquest no va creure en la divinitat de Júpiter i per demostrar que era mortal, va planejar matar-lo mentre dormia. Però no tan sols va fer aquest pla, sinó que també li va servir per menjar carn humana i el déu horroritzat, va fer caure la casa i el convertí en llop.
AL diccionari de català no ho he trobat però en castellà també diem LICÀNTROPO.La seva etimologia és llatina “lycanthropus” i a la mateixa vegada grega “lýkos ['llop'] ;ánthr?pos ['home']” Lida el més correcte haguès estat que ho poses en grec, però encara no podem!!
Fins demà!!
setembre 28th, 2009 at 19:06
A Aracne encara no podem escriure en grec. Esperem que aviat també ens sigui possible. Fins demà, Laura!
setembre 28th, 2009 at 19:48
molt bones
Es curios,el fet que quasi tots els inicis del relats mitologics o cientefics parteixin de un caos a un cosmos,
i jo he trobat una relacio molt potent en els origens de l’home i Licaon,fet d’instint i astucia,tots dos supervivents del mon en el que viuen.Qui som per jutjar a aquell llop? i seriem tal i com son sense que aquest llop visques dintre de nosaltres?
He notat treball en aquest montatge,la musica era adient,tot i que jo recomano a en Xavi que quan fusioni imatges i musica o fagi de tal manera que siguin una sola composicio.Personalment et felicito,i m’enrecordare de Licaon, almenys en lluna plena.
setembre 28th, 2009 at 22:08
Com ets, Dani!
setembre 29th, 2009 at 10:04
Ave!!
Es veritat que d’aquesta història s’ha aprofitat moltíssim a les pel·lícules i als llibres. Com comentava la Maria també surt a Harry Potter, haig de dir que el Dani ha fet un anàl·lisis molt profunt d’aquesta historia amb el qual estic prou d’acord ja que tots tenim un lloc fosc a dins nostre, encara que no tots deixem que sortir. ^^
Vale!!
setembre 29th, 2009 at 10:13
Muy bueno el video!
La musica , las imagenes, las frases utilizadas, me encanta!
Se te pone los pelos de punta con la foto del lobo xD y acompañado de esa musica xD
Xavi, esto se merece un:
OLÉ OLÉ Y OLÉ
setembre 29th, 2009 at 10:25
ave lida!!
el video del Xavi esta bé explica el mite de licàon molt bé
setembre 29th, 2009 at 10:29
Molt currat el video! Tant la musica acompaña a les imatges i les imatges están relacionades amb la musica, i aixó fa que el video fagi gust de veure’l.
setembre 30th, 2009 at 13:17
Un esser superios, deu, va crear el univers. Primer va aver la edat d’or , després l’edat de plata i per últim va venir la pitjor la de ferro. El Jupiter vulia destruir l’edat de ferro i crer una de nova i va provocar un diluvi. Per veura si es veritat lo que li deian va baixar disfrassat d’homa a la casa inhospitalària, la casa de Licàon. Aquest no es creia que era deu i el van intentar matar mentrás durmia però no ho va aconseguir, tambè li va donar de menjar carn huma i Jupiter es va enfadar molt i el va espentar, quell va fugir i es va convertir en llop.
M’agrada molt la canço m’agradaria saver el que diu i com es diu =)
Està molt bé el montatge!!
setembre 30th, 2009 at 13:25
Abans de que existís el món, només hi havia una massa informe i desordenada, el Caos. Un Déu o força superior va donar lloc a l’univers, i per tant, també a l’home i els animals.
Després hi va haver quatre edats: primer l’edat d’or, on es vivia molt bé i la gent era lleial i justa. A continuació van vindre la edat de plata i la de bronze, pitjors que la d’or, i per últim l’edat de ferro. Aquesta era cruel, violenta i criminal.
El Déu Júpiter va decidir provocar un gran diluvi i a continuació va baixar a la terra disfressat d’home. Es va dirigir a la casa inhospitalària d’un tirà anomenat Licàon i es va presentar com a déu. Licàon no s’ho va creure i va decidir fer dos coses. La primera va ser que per la nit mataria a Júpiter per demostrar que era mortal. La segona, va ser que li va servir carn humana per sopar.
Quan Júpiter es va adonar, va esfondrar la casa sobre el seu amo i el va convertir en un llop. Encara que Licàon s’hagués convertit, va conservar la seva faiçó anterior. Els mateixos pels grisencs, la mateixa violència, els ulls brillants i la mateixa ferocitat que tenia quan era humà.
I d’aquí ve la creació de l’home llop. És curiós que moltes vegades, el les pel•lícules o llibres es la persona que es converteix en llop es algú bo i amable, que ho passa fatal perquè sap que es descontrola quan es converteix en llop. En canvi, en aquest mite el llop és una persona dolenta i cruel.
M’ha agradat molt el muntatge.
setembre 30th, 2009 at 19:02
la veritat encara que el Déu Jupiter va crear tot: el animals, l´home, le terres, els rius, els mars…. etc.
Péro quant hi va haver quatre edats: primer: l´edat d´or després, vingué l´edat de plata, i després l´edat bronze aquest alyúns es practicava la lleitat i la justícia altres eren, més cruel i violenta; i els de ferro es el més criminal de totes.
I Jupiter va decidir destruir-la per crear-ne una de millor. Llavors Déu va baixar a la terre disfresat d´home i bo és tot el que eh entès. jejeje però m´agradat l´historia de Licàon.
octubre 5th, 2009 at 00:20
La cultura romana sempre a servit de referència en el món de la novel•la i del cinema, ja que sempre ha estat plena de histories amb molt de contingut i disposades a ser explotades, El mite del home llop ha estat utilitzat fins a la sacietat, i tots podem recordar-lo en la ficció moderna com ara en la literatura:
En les novel•les de Harry Potter, un dels personatges principals més importants i de més rellevància en la trama es Remus Lupin, un licantrop que apareix en el tercer llibre de la saga i que pren una poció que fa que el seu esperit de llop no sigui tan violent durant la seva transformació en la lluna plena. La transformació nomes dura una nit, la resta de temps es un mag normal. Aquest personatge, però, apareix com a un esser bo i que cuida d’en Harry, així que J.K.Rowling transforma la idea de que l’home llop sempre ha de ser dolent, ja que a en Remus no li agrada ser com es, no li agrada ferir a les persones i lluita durant tota la seva vida per combatre la seva part de llop.
També apareix un altre home llop en la saga. Fenrir Greyback, que a diferencia del personatge Remus, li agrada mossegar i forma part dels aliats a Voldemort.
Whitley Strieber va escriure dos noveles dedicades a homes llop :
The Wild explica que l’home llop es l’esser que porta la raó i la intel•ligència a l’esperit humà i The Wolfen descriu al home llop com a un esser malvat.
The Talisman, de Stephen King, relata la historia d’un home llop que ajuda a Jack Sawyer en la seva aventura. En aquesta novel•la, els homes llop son protectors del Mon del Territoris.
J.R.R.Tolkien també els inclueix en El Senyor dels Anells, però en aquest cas no poden canviar de figura, i els decriu com a esser dolents.
En la saga de llibres Twilight, també apareix el concepte licantrop, però no com en la majoria de histories, ja que en aquest cas la raó del canvi de humà a llop s’assembla una mica mes al mite de Júpiter. El canvi no be produït per la mossegada d’un altre home llop, si no que es hereditari, i pot ser que tots aquets licantrops siguin descendents del malvat Licàon.
En el cinema:
Pel•lícules com Van Halen o Frankenstein deixen veure que l’home llop a marcat molt en la cultura popular.
En la musica:
Ara recordo que hi ha una cançó de el grup musical La Unión, que es diu Hombre Lobo en Paris, inspirada en un conte de Boris Vian que explica que Denis es un llop mossegat per un home llop i cada lluna plena, es converteix en home, i viu la nit com a un home normal.
Be, me he enrotllat una mica, no se si servirà de molt però he volgut compartir una mica del que se sobre el tema dels homes llop, un tema que m’encanta i que trobo que es perfecte per parlar i fer grans projectes.
El vídeo es genial! Esta molt ben fet i la musica molt encertada!
octubre 5th, 2009 at 18:07
Esta muy bien explicado y muy bien hecho el video, lo he entendido todo, porque aveces lo que suele pasar esque no se entiende nada, felicidades al xavi!
Por lo que he entendido es una historia sobre un hombre que se transforma en un lobo por haver querido matar a un dios.
Muy interesante la pequeña historia y las imagenes encuandran muy bien con el video y la historia.
Ara me se una nueva historia!
octubre 12th, 2009 at 19:33
Ave lida!!! Júpiter va ser el creador de tot, passant per totes les edats ( l’ edat d’Or,de plata,després l´edat bronze fins a la de Ferro),cansat per el món que havia creat va decidir provocar un diluvi, per destruir la maldat que hi havia.El déu va baixar a la Terra disfressat d’home i va arribar a la casa del tirà Licàon, es va presentar com a déu però aquest no el va creura, així doncs el tirà va decidir matar-lo i no va funcionar, llavors el va oferir un festí amb carn humana I Júpiter se’n va adonar massa tard, furiòs per la actitud de Licàon el va convertir en llop.
per cert molt bon vídeo:D
octubre 19th, 2009 at 11:11
un saludo a todos lo que participan en EL FIL DE LES CLASSIQUES….
jeejejej
=)(:
setembre 14th, 2010 at 00:31
el video està bé, però la foto del gos amb cara d’ home és una mica estranya!Aquesta historia a mi hem va agradar i penso que sigui facil de intendre el missatge d’aquest mite.
Sara
setembre 17th, 2010 at 17:24
Un excel·lent treball del company canari Ricardo sobre la licantropia: http://griegoantiguo.wordpress.com/2010/09/16/cultura-clasica-y-competencias-basicas-i/
setembre 17th, 2010 at 17:25
No us perdeu la recreació literària del mite de la Rebeca: http://blocs.xtec.cat/aracnefilaifila/2009/12/07/denis-anima-de-llop/
setembre 21st, 2010 at 18:22
[...] d’Aracne, fets per alumnes del Cristòfol Ferrer: una recreació literària del mite i un muntatge audiovisual. Què us ha [...]
setembre 22nd, 2010 at 12:42
Salve!
El video m’ha agradat, pero yo l’auria fet més creatiu o d’alguna manera que s’entengui millor. Pero esta molt be!
Vale:)
setembre 22nd, 2010 at 12:55
Crec que aquest viedo esta molt bé daquesta forma ma sigut molt mes rapid de entendre.
Esta molt treballat i esta molt ben representat per la musica i les imatges lo únic que no e trobat adecuat a sigut la foto del gos petit ..feia veure que era un homa llocp
setembre 22nd, 2010 at 13:26
Ricard, has de tenir més cura de l’ortografia i expressió.
novembre 28th, 2011 at 14:19
Trobo que és un gran muntatge, amb aportació musical i audiovisual, però potser hi ha alguna imatge que es pot canviar, tot i així és un molt bon muntatge!
novembre 28th, 2011 at 14:22
Hola!!!
Aquest mite m’agrada molt i és molt apassionant. Sobre el tema dels licàntops han fet varies pel·lícules com “Underworld I, II, III”, és una sga molt bona i emocionant.
També la saga “Twilight” que és una lluïta entre vampirs i licàntrops.
desembre 1st, 2011 at 11:20
Salve!!
Crec que és un muntatge molt ben fet. Explica clarament el mite de Liàcon. M’agrada molt aquest mite, hi ha pel·lícules com la saga Crepuscle.
Vale!!
desembre 12th, 2011 at 13:56
Salve!
És un bon muntatge.
Explica molt bé el mite!
desembre 21st, 2011 at 17:53
Salve!!
Trobo que esta molt ben fet aquest muntatge. Explica clarament el mite i s’enten molt bé.