Formació en tortuga
General, Llatí 1r, Llatí 4t març 27th, 2009Com era la formació en tortuga en l’exèrcit romà i quin nom rebia en llatí? Què us ha semblat la paròdia d’aquesta formació en Astèrix als jocs olímpics?

Aquesta obra, a no ser que s'indiqui el contrari, està sota una Creative Commons Attribution-Noncommercial-Share Alike 2.5 Spain Llicència.















març 27th, 2009 at 22:11
Els de segon de batxillerat ens podreu també documentar amb la informació que trobareu a la pàgina 288 del vostre llibre de text i potser, fins i tot, algú ens en fa una il·lustració. Us hi animeu!
març 31st, 2009 at 10:12
La formació tortuga, era una tècnica de defensa que consistia en fer una formació tancada i cobrint-se el cap amb escuts, s’anomenava “testudo”.
Gali com ja t’he dit en altres ocasions, Asterix no m’agrada gaire, però tot i així reconeixo que hi han fragments com aquests molt divertits i que ens són de gran ajuda!
març 31st, 2009 at 20:39
Aquesta pel·licula és bonissima m’en recordo que la vem veure l’any passat i fa molta gracia. Una de les coses que em va agrada més a part d’això va ser com Brutus intentava matar a Cesar! Us la recomanu a tots perque és veuen moltes coses interesants tant gregues ja que va dels jocs olimpics com romanes i rius una estona!!! Buenu com ja ha dit la Camila era una formació militar en forma de quadrat que es tapaven amb els escuts i es deia “Testudo”.
abril 1st, 2009 at 16:17
avee!!
Aquesta formació en tortuga de l’exercit romà es deia testudo i era una formació en la que els soldata feien amb els escuts una espècie de closca protectora, i d’això bé que es digui de tortuga.
Crec que la película la he vist però la veritat no m’enrrecordo perquè veig tantes películes que la meitat se m’ovliden, però aquest fragment està molt bé i es veu perfectament el que era aquest tipus de formació militar.
vaalee
abril 2nd, 2009 at 12:47
jaja aquesta formació ja la coneixia dels dibuixos d’Astèrix, però la formació de tortuga en termes animals no jajajaj. Que exigent el Brutus!
Valeee:-)
abril 2nd, 2009 at 12:55
jaja formen un escuts en forma de tortugues en dibuixos no ho havia vist pero en el video si.per que el brutus aket es una persona molt exigenta i k intenta matar al cèsar
abril 8th, 2009 at 16:44
Jajaja! va estar mol bè la peli! Com diun per aquí a dalt la formació tortuga (en termes militars) consisteix a possar-se en forma de quadrat i cobrint-se amb els escut. En llatí es deia “testudo”.
abril 29th, 2009 at 13:49
la formació s’anomenava “testudo” i ja fa temps que la coneíxia per les pelis
vale lida!!