Bona Pipiatio Classica Latine et ἑλληνιστί

Χαίρετε! Salvete!

Des d’Aracne fila i fila et proposem  que també facis una piulada en llatí i en grec a Twitter dijous dia 15 de novembre, tal com ha proposat Chiron i ens ha animat la Margalida al Facebook i als blocs amb el logo

pipiatio classica

que des d’ahir llueixen El Fil de les Clàssiques, Aracne fila i fila, L’empremta d’Orfeu i La cinta de Νίκη. Tots ens preguntàvem què era això?

Ara ja ho sabem! Una piulada clàssica en llatí i en grec! Un altre clam a favor dels estudis clàssics i de la seva utilitat i modernitat, perquè ja ho sabem: “els clàssics no moren mai, s’actualitzen!”
No tinguis por d’equivocar-te, d’escriure malament en llatí i en grec, n’hem d’aprendre i ja se sap:  errando discitur que diu la Lida! Afegeix als teus tuits el hashtag #pipiatioclassica per poder seguir l’esdeveniment des d’aquí i de ben segur que ens farem sentir a la xarxa en  grec (ἑλληνιστί) i en llatí (Latine).

Bona piulada clàssica! Bona Pipiatio Classica! Molt bona iniciativa Chiron!

Ἒρρωσθε! Valete!

Μαθηταί

Discipuli discipulaeque

N.B.:

I la Margalida també ens ha proposat de participar en l’activitat Yo conozco mi herencia, ¿y tú?. Es tracta de fer una lectura conjunta entre professors i alumnes “d’una selecció de textos bilingües dels nostres clàssics grecs i llatins el 12 del 12 del 12 a les 12 hores! Us engresqueu també a llegir els clàssics grecoromans, fer-ne una gravació i publicar-ho al Twitter? Mireu, mireu…! No us oblideu de compartir-ho #yoconozcomiherencia

25 pensaments a “Bona Pipiatio Classica Latine et ἑλληνιστί

1. Marta Bautista

Salve!!

Jo tinc Twitter!:) Em sembla bona idea això de fer servir també el twitter!!

Vale!!

M’agrada que tingueu moltes ganes de participar en aquesta altra bona iniciativa de Chiron! Pipiamus, pipiamus!

3. Alina Roman

Salve!!

Jo no tinc twitter pero ja em fare un jaja :D!! em sembla bé també trobar infromació en altres llocs.!!

Vale!!

4. almabergel

Salve!!!

Em sembla una molt bona iniciativa, ens hem de possar tots al dia amb aquesta activitat aveure com surt.
    Jo tinc twitter pero no se fer-lo servir, ja m’ensenyareu a classe:) O aprendré si cal pel meu compte.

5. Paula Franco

Salve!!

Em sembla molt bé Pipiamus, pipiamus! jo no tinc twtter.. però ho poc seguir através del twitter d’alguna amiga, una gran idea, cada vegada ens modernitzem més, això és la revolució!

6. nuria yela

Salvete o Χαιρετε!
    Endavant amb la iniciativa! Com que jo no tinc twitter i he vist que l’enllaç del moodle donava directament a web Chiron a l’apunt de Pipiatio Classica, els he donat suport de part de tots els usuaris del Fil de les Clàssiques i Aracne Fila i Fila i evidentment de la Margalida! Aquí deixo l’enllaç:

Vale! =)

7. Uxue Avilés

Salve!!!

El fet que no tingui twitter no és cap problema ja que jo sé que recolzo el fet de que s’estengui la llengua mare i les llengües clàssiques. Ja he deixat un comentari donant suport als de Pipiato Classica.

Vale!!!

8. Retroenllaç: [BLOCKED BY STBV] El Fil de les Clàssiques » Blog Archive » Hodie pipiamus, pipiamus Latine et Graece!

9. Ivan Zapico Fernández

Bon dia , aràcnids avui és un dia molt especial per aquesta iniciativa que podria fer que aquestes llegües mare resorgissin.
    Tempus fugit i per tant aquestes iniciatives han de promocionar-se molt més.

10. Elisa Moya

Em va agradar moltíssim poder fer aquesta activitat, ja que, és una cosa diferent i sempre està bé fer coses diferents. És molt bona idea reivindicar-nos d’aquesta manera.

11. marc

Ahir em vaig oblidar de posar la frase al Twitter, ara la poso aquí:
    exit vita acusatio non petita manifesta

12. marc

salvete omnes tempus fugit
    sinequanon statu quo carpe diem renta percapita ipsofacto voxpopuli
    errare humanu

13. Alma Bergel

Salve!!!

Hem va agradar molt el dia de la pipiatio clàssica, va ser molt divertit veure com tothom participava en aquesta iniciativa.
    Vull recordar a tots els que estavem a la classe lo content que es va possar el Victor cuan vam dir que podiem entrar al twitter jaja.

Fas bé, Alma, en deixar constància per escrit del gran moment d’emoció que va viure en Víctor i jo que pensava que el discriminàvem, ell no fa llatí- per no poder escriure en grec a l’ordinador! A veure si la ONCE ens solucioni un dia o altre aquest entrebanc digital!
    Dia 27 de gener, aniversari de Chiron, hi tornem!
    Gratias maximas, pipiatores!

15. Retroenllaç: L’EMPREMTA D’ORFEU » Dia mundial de la filosofia 2012 amb música i referents clàssics

Current day month ye@r *