Mireu quina coseta! A veure si endevineu quin nom de lletra grega li he posat? S’hi representa virtualment la majúscula i la minúscula. S’hi hagués estat un gos li hagués posat Argo, oi que sabeu per què? Però ha nascut gosseta i el rap de les lletres gregues del Deka m’ha ajudat a posar-li nom. Ja sabeu el nom de les lletres gregues? les majúscules i les minúscules?
Que tingueu un bon curs!
Valèria
5è Primària
Em sembla, Valèria, que t’hauràs d’esperar a la setmana vinent. Potser quan els alumnes de grec comencin les classes i s’aprenguin l’alfabet i es llegeixin el llibre de lectura, llavors resoldran el teu enginyós enigma. Per cert, és molt maca i més encara el seu nom, si és grec. Cuida-la. Molt bon curs!
oooooooooooooooooooooh
quina gosseta més maca:)
doncs no tinc idea de quina lletra grega pot ser el nom
GAMMA¿?
Valèria vas a 5é de primaria?quina maravella
XAIPETE!
Que MACO ..quina monada!
Jo he pensat que ¿LAMBDA?!!:)
i si el poses en grec, You, en majúscules i en minúscules segur que l’encertaràs!
XAIPETE Lida
Que guapo el gosset:)yo crec que fa una forma de OMEGA nose ho veig així:(
Χαιπετε!
Que maca que és la gosseta, ja fa temps que vaig veure aquest article, però com que encara no haviem treballat massa l’alfabet, vaig esperar a saber-ne més per a proposar-te un nom.
Com que ja han encertat el nom, l’escriuré en majúscules i minúscules:
ΛΑΜΒΔΑ
λαμβδα
Χαιρετε.
XAIPETE!
Jo més aviat, havia encertat que era la òmicron( per la forma de la cara).
O : o
Però no, es la lambda!
λ /Λ
Vale!
XAIPETE!
L’encertada !:).
Ho vaig dir per la forma de les seves potes i el cap que formen una LAMBDA .
-Minúscules :λαμδα
-Majúscules :ΛΑΜΒΔΑ gfbgh
ΧΑΙΡΕΤΕ!
La gosseta és una preciositat i, tot i que he escoltat el rap d’en Deka una vegada i una altra, no n’estic del tot segura del nom que li has posat.
Però, degut al teu comentari “S’hi representa virtualment la majúscula i la minúscula.” penso que probablement la gosseta es diu LAMBDA, en grec: ΛΑΜΒΔΑ (Λαμβδα). És així?
Val a dir, que em sembla molt original la teva idea!
P.D.: Αργο és un nom que em sona; però, ara no hi caic en què.
XAIPETE
Jo fixant-me més bé, he vist que en la pota esquerra amb el coll hi ha una tau una mica torta, però es veu bé.
ΤΑΥ-ταυ
XAIPETE!
L’encertada !:).
Ho vaig dir per la forma de les seves potes i el cap que formen una LAMBDA .
-Minúscules :λαμβδα
-Majúscules :ΛΑΜΒΔΑ
χἀιρετε!
Crec que és la lambda.
ΛΑΜΒΔΑ
λἀμβδα
XAIPE!
Sembla que te cara de DELTA.Es un nom molt original per una gosseta així.
En grec: δἑλτα / ΔΕΛΤΑ
ω y la Ω
Quina imaginació que teniu! Així m’agrada! Es veu que es diu Lambda perquè l’avi ja havia tingut una gossa amb aquest bell nom.
Sílvia, sabràs qui és Argo quan t’hagis llegit l’Odissea. Recorda’t de tornar a comentar o de fer un article! És una història preciosa. Quin gos també!
Quina coseta tan guapa! doncs jo penso que es diu “Alfa” o “Lambda”. Ets molt original perque li has posat un nom que te una hisòria!
Sara
χἀιρετε!
Es molt bonica la gossa es la lletra Delta…ΔΕΛΤΑ.
Pero tambe s’asembla a la lletra lambda λ /Λ
Fàtima, es veu que es diu Lambda!