Com ja sabeu, una part del temari de Llatí de selectivitat demana conèixer exemples dels diferents monuments romans estudiats, a part dels que es troben en els emplaçaments que heu de treballar en profunditat: Emporiae, Tarraco, Barcino, Ilerda i Emerita Augusta. És per això que aquí comença una sèrie d’articles que pretenen posar-vos al dia al respecte, de manera que pugueu conèixer el màxim possible de testimonis romans a la Península Ibèrica. De pas, aprofitarem per repassar aspectes anteriorment treballats sobre l’urbanisme i les obres públiques.
Mireu aquestes quatre imatges i, a continuació, responeu les qüestions següents:
1
2
3
4
- A quin tipus d’edifici públic corresponen aquestes imatges? Quines són le seves característiques i quines activitats hi tenien lloc?
- A quin emplaçament romà pertanyen cadascuna de les il·lustracions? On està situat? Per ajudar-vos us diré que apareixen en el mateix ordre que en l’annex II del document d’Orientacions per a l’examen de Llatí.
- En quin dels emplaçaments esmentats al primer paràgraf hi ha un monument d’aquesta mena molt important? N’hi ha també en els altres? I a Bètulo, ni havia també?
- Busqueu d’altres articles del bloc sobre la mateixa temàtica i deixeu-ne l’enllaç.
Una bona ajuda pot ser també aquest Google Maps. Si algun dels monuments encara no hi és, aprofiteu per completar-lo. Així mateix, si a Bètulo també n’hi ha, podeu completar el mapa de Clàssiques a Badalona.
TERESA
Marc, tal com diu la Margalida, el mapa està actiu i és editable. Has entrat primer a l’adreça gmail? Si no us registreu, no us apareix el botó Editar. Prova-ho de nou i ja em diràs el resultat. De fet, l’aturada anunciada per la Margalida afectarà als blocs, però no a l’EWC ni a Google Maps.
Ya he pogut entrar, he situat i edicat el teatre de Florència, el de Cartago i el d’Aurenja.
Marc, posa la icona personalitzada de teatre. La trobaràs a dalt de tot al mig: les meves icones.
Nosaltres el alumnes de l’institut Isaac Albèniz de Badalona estem preparant una visita guiada per l’antiga ”Baètulo” i aquests monuments em semblen molt interesants pel que fa referència al que estem estudiant. Malgrat tot, a la nostre ciutat, aquestes restes de teatre estàn sota terra i no es poden visitar perquè arriba fins a les cases dels actuals…
Sí, Paula, és una llàstima que el teatre de Bètulo no estigui en tan bones condicions, però no es pot negar que hi tenim tresors, a la Badalona romana, dels quals us convertireu en guies divulgadors per un dia. Espero que deixeu el llistó molt alt!