Archive for setembre, 2011
PRÀCTICA TIC NÚM.2: ELS CLIMES D’ESPANYA
01. A partir del mapa de distribució dels climes a Espanya, cal cercar les dades de quatre estacions meteorològiques que representin a cada varietat climàtica present.
2. Un cop clara la distribució, cerquem les dades de les localitzacions més adients a l’Agència Estatal de Meteorología
3. Amb les dades de temperatura i precipitació farem els climogrames corresponents. Aquí teniu unes instruccions de com fer-los amb excel.
4. Per últim, cada climograma serà un arxiu excel separat que portarà en el nom la inicial del vostre nom seguit del primer cognom_nom de l’estació. Pujareu cada arxiu al Google docs, i després el compartireu amb geobatcubelles@gmail.com.
Debats territorials d’actualitat
0Al telenotícies migdia d’avui dimecres 7 de setembre s’ha informat sobre qüestions ben diverses: l’inici del curs escolar, la reforma constitucional, Líbia, la classificació per a l’Eurocopa 2012, … Cal destacar tres notícies en clau territorial:
1. Els rescats a l’Eurozona. Min. 15. El Tribunal Constitucional Alemany aprova el rescat de Grècia. La cancillera alemanya Angela Merkel es mostra satisfeta davant d’aquesta decisió malgrat que aquests rescats estan trobant fortes crítiques a l’opinió pública del seu pais. Davant d’aquesta notícia, el TN es pregunta: què compra Espanya amb els euros prestats per Alemanya?

2. El corredor del Mediterrani. Min. 22. A València ha tingut lloc una cimera d’alcaldes de municipis de la façana mediterrània per a reclamar la importància del corredor del Mediterrani. Sobre aquesta qüestió, es poden consultar articles publicats en aquest bloc com l’entrevista al programa Àgora.Corredor mediterrani al programa Àgora
3. Polèmica entre l’Aragó i Catalunya pel límit autonòmic. El municipi d’Almacelles (Segrià, Catalunya) i El Torricó (Llitera, Aragó) estan en litigi per uns terrenys a tocar del riu Clamor.

Aquesta notícia ens porta a la qüestió dels límits administratius, i en aquest cas, municipal, provincial i autonòmic. De com s’establiren i com s’han anat modificant al llarg dels segles.

En aquesta imatge es veu com el límit coincideix exactament amb alguns trams del riu, fet que a la realitat sembla no està tan clar.
Trenta minuts de Telenotícies poden donar molt de si. Ara convendria regirar pel bloc on trobariem aspectes que estudiem a la geografia de 2on de batxillerat (bacus laureatus, com avui al programa Terra ens recordaven).

