Bloc amb recursos educatius per explicar el món des d'una perspectiva geogràfica.
Són necessaris els peatges a les autopistes?
Imagineu-vos una autopista C-32 lliure de peatge o amb un peatge molt reduit:
- POSSIBLES EFECTES NEGATIUS: Usuaris de transports col.lectius com el tren o l’autobus podrien trobar interessant fer-ne ús del seu vehicle privat per desplaçar-se a l’Àrea Metropolitana de Barcelona amb la qual cosa l’eliminació dels peatges podria esdevenir una mesura incentivadora de l’ús del vehicle privat
- Augment de l’emissió de CO2
- Augment del consum de combustible (gasoil, gasolina, biodiesel)
- Augment de la sinistralietat? (quant més automòbils hi ha en una via, major és la probabilitat de colisió)
- POSSIBLES EFECTES POSITIUS: Si la C-32 fos gratuita (o gairebé), molts vehicles pessants (camions i altres vehicles de transport d’alt tonatge) que en l’actualitat travessen Cubelles, Cunit, Segur de Calafell, …. utilitzarien l’autopista i els municipis afectats veurien com disminuiria la contaminació tant atmosfèrica com acústica derivada d’aquest trànsit.
- D’ALTRE POSSIBLE EFECTE: Sense el peatge, població de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (amb vehicle privat) pot trobar interessant traslladar la seva residència a Cubelles, però caldria preguntar-se
- Com ha crescut la població de Cubelles des de la inauguració de la C-32 allà per l’any 1991? Quina part d’aquest creixement correspon a població procedent de l’AMB? Com ha afectat al preu dels habitatges de Cubelles?
Sònia Ruiz Conesa. Març 2008
Deixa un comentari