Són necessaris els peatges a les autopistes?

Imagineu-vos una autopista C-32 lliure de peatge o amb un peatge molt reduit:

  • POSSIBLES EFECTES NEGATIUS: Usuaris de transports col.lectius com el tren o l’autobus podrien trobar interessant fer-ne ús del seu vehicle privat per desplaçar-se a l’Àrea Metropolitana de Barcelona amb la qual cosa l’eliminació dels peatges podria esdevenir una mesura incentivadora de l’ús del vehicle privat
    • Augment de l’emissió de CO2
    • Augment del consum de combustible (gasoil, gasolina, biodiesel)
    • Augment de la sinistralietat? (quant més automòbils hi ha en una via, major és la probabilitat de colisió)
  • POSSIBLES EFECTES POSITIUS: Si la C-32 fos gratuita (o gairebé), molts vehicles pessants (camions i altres vehicles de transport d’alt tonatge) que en l’actualitat travessen Cubelles, Cunit, Segur de Calafell, …. utilitzarien l’autopista i els municipis afectats veurien com disminuiria la contaminació tant atmosfèrica com acústica derivada d’aquest trànsit.
  • D’ALTRE POSSIBLE EFECTE: Sense el peatge, població de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (amb vehicle privat) pot trobar interessant traslladar la seva residència a Cubelles, però caldria preguntar-se
    • Com ha crescut la població de Cubelles des de la inauguració de la C-32 allà per l’any 1991? Quina part d’aquest creixement correspon a població procedent de l’AMB? Com ha afectat al preu dels habitatges de Cubelles?

Sònia Ruiz Conesa. Març 2008

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

 
Go to Top