Geodidàctica

En aquest apartat es poden consultar recursos destinats a l’ensenyament de la geografia, repartits principalment entre selecció d’articles i experiències d’aula.

COMUNICACIONS, PONÈNCIES, CONFERÈNCIES SOBRE L’ENSENYAMENT DE LA GEOGRAFIA

El potencial didàctic de la georeferenciació, 17 de novembre de 2021, Departamet d’Educació

tAULA RODONA SOBRE LA GEOGRAFIA A L’EDUCACIÓ SECUNDÀRIA. CURRICULUMS INSPIRADORS DE DIFERENTS PAisos del món i el cas de catalunya. societat catalana de geografia. 2/03/2021.

L’educació geogràfica al currículum de secundària a Catalunya: interculturalitat, sostenibilitat i justícia social

 

ACTIVITATS A L’AULA

Projecte sobre el benestar social a 3r d’ESO

SELECCIÓ D’ARTICLES

Batllori, R. (2002). “La escala de análisis un tema central en didàctica de la geografía“. Íber, núm. 32, Graó, Barcelona

Benejam, P. (2003). “Los objetivos de las salidas“.Revista Íber, núm. 36, Graó, Barcelona.

López-Facal, R., Riveiro, T., Domínguez, A. Representaciones del profesorado acerca de la enseñanza-aprendizaje de la asignatura “Paisaje y sostenibilidad” en aulas de secundaria en Galicia, España. Educare, vol.24, núm. 3, Heredia Sep./Dic. 2020

De Miguel, R. Geografía y tiempo contemporáneo: Educación geogràfica y enseñanza de las ciencias sociales para el mundo global. REIDICS. J. Res. Didact. Soc. Sci. 2018, 2, 36-54. DOI: https://doi.org/10.17398/2531-0968.02.36

López-Facal, R., Sintidrián, V.M. (2011). Los conflictos sociales candentes en el aula, Íber, 69, 8-20.

Massey, D. (2004). Lugar, identidad y geografías de la responsabilidad en un mundo en proceso de globalización. Treballs de la Societat Catalana de Geografía, 57, 77-84.

Ortega Calvo, F. ( 2010). “La ciencia y la didáctica de la geografía: investigación geográfica y enseñanzaescolar“. II Congres Internacional de didàctiques.

Roberts, M. (2017). Geographical education is powerful if…. Teaching Geography, 2, 6-9.

Ruiz Conesa, S. (2021). L’educació geogràfica al currículum de secundària a Catalunya: interculturalitat, sostenibilitat i justícia social”. Treballs de la Societat Catalana de Geografia, 91-92, 143-150

– Ruiz, S. “Del currículum al aula: las decisiones pedagógicas que se toman en el camino del conocimiento geográfico” en Martín Jiménez, M.I., Plaza Gutiérrez, J.I.y Ramos Pérez, D. (Coord.) 2022. Nuevas fronteras y nuevos horizontes en la Geografía Ibérica: políticas y transformaciones territoriales. Universidad de salamanca-AGE. pp. 1077-1086. ISBN: 978-84-12496253.

PUBLICACIONS DEDICADES A LA DIDÀCTICA DE LA GEOGRAFIA

Didàctica Geogràfica: Publicació periòdica del Grup de Treball sobre didàctica de la Geografia de l’Associació de Geografia Espanyola (AGE)

Teaching Geography.Publicació trimestral de la Geographical Association del Regne Unit.

International Research in Geographical and Environmental Education.

Go to Top