El París de Frédéric Chopin

chopin-per-delacroixFRÉDÉRIC CHOPIN va néixer l’1 de març de 1810 a Zelazowa-Wola a 5o kilòmetres de Varsòvia i era fill d’un francès i una polaca. Si bé era polonès de naixement, amb 20 anys es va instal·lar a París i allí va morir un 17 d’octubre de 1849.

França li ha volgut retre un homenatge i durant tots aquests mesos han tingut lloc a Varsòvia tot un seguit de concerts, 120, i ahir diumnege 13 de juny hi va haver l’últim concert d’aquest bicentenari tan especial.

Els músics anonemaven Pianòpolis a la capital de França. Al París de 1832 hi treballaven uns 3000 obrers només en la construcció de pianos (recordem que el piano és l’instrument romàntic per excelència).

París també s’ha sumat a aquest any d’homenatges i es poden seguir les petjades de Chopin per aquesta ciutat al Museu de la Vida Romàntica i a l’exposició que la Cité de la Musique ha dedicat a aquest músic. Partitures i documents reflecteixen, els èxits del músic, els seus concerts, les classes de piano a les grans famílies burgeses, la seva relació amb George Sand, la seva amistat amb el pintor Delacroix (que és l’autor del retrat que hi ha en aquest article).

La Cité de la Musique ha elaborat un passeig virtual interactiu per l’exposició. Val la pena entretenir-s’hi una estona: les fotografies, els dibuixos i retrats, les partitures i sobretot la música!!. A cada pàgina que aneu passant (Presentation; Pianopolis; Artistic and Social Cercles; Chopin’s Workshop, Music Room…) trobareu una selecció de la seva millor música. L’àudio és en francès (amb una mica de ganes es pot entendre) i els escrits en anglès. (PER PODER VEURE-HO HEU D’ANAR A “ACCÉDER AU SITE)

chopin-in-paris1