Audicions de la recuperació de 3r ESO

Aquí teniu les audicions que haureu de presentar comentades per poder recuperar la matèria tots aquells alumnes que la tingueu pendent. Aquesta és la primera part de la recuperació i l’haureu de portar el dia de la prova (els alumnes que no ho portin, no seran acceptats a la segona part de la prova) . La segona part de la recuperació consistirà en una prova en la que us posaré alguna d’aquestes audicions per comentar.

Val la pena que tingueu en compte:

1- La fitxa model ha de tenir: TITOL DE L’OBRA; AUTOR; ÈPOCA; TIPUS DE FORMA INSTRUMENTAL/VOCAL (per ex. concert, òpera, missa..) i COMENTARI DE L’AUDICIÓ.

2- AUTOR: heu de posar la imatge de l’autor acompanyada d’una petita biografia: on va nèixer? quines són les obres més destacades escrites per ell? per què és important en la Història de la Música?

3. La part més important és el COMENTARI. El comentari s’ha de basar en les característiques musicals de cada època aplicades a l’audició que estigueu comentant. També s’ha de fer una petita explicació sobre l’obra i el seu context social (p.ex: en el cas de L’Stella Splendens explicar què és el Llibre Vermell de Montserrat). Si es tracta de música vocal s’ha de parlar de què diu el text.

4. Consulteu el llibre de música de 3r. Allí hi trobareu les caraterísques musicals de cada una de les èpoques i la manera d’explicar-les en les fitxes que heu de fer. Us poden servir de model els comentaris que ja hi ha d’algunes audicions.

5. Podeu també buscar a la xarxa, però NO feu copiar i enganxar!!! (això comportarà l’anulació de tot el treball)

6. Si hi és una forma vocal, també podeu parlar del sentit de la lletra i de la manera com la música en descriu el seu significat.

Llista d’audicions per comentar:

AUDICIONS DE CANT GREGORIA: podeu triar la que vulgueu. Per consultar podeu anar aquí

STELLA SPLENDENS (Llibre Vermell de Montserrat)

AVE MARIA (Tomàs Luis de Victòria)

EL GRILLO (Josquin Des Prez)

AL·LELUIA (G.F.Händel) o LASCHIA CHE IO PIANGA (G.F.Händel)

MEINE HÖLLE RACHE: ÀRIA DE LA REINA DE LA NIT de l’òpera LA FLAUTA MÀGICA (W.A.Mozart)

SIMFONIA NUM. 9 (Himne a l’alegria: 4t moviment) (L.van Beethoven)

Quasi totes les audicions són del web EL PODER DE LA PALABRA. En aquesta adreça hi trobareu la biografia de cada un dels autors.

També podeu trobar informació en els articles que hi ha en aquest blog. Feu la recerca anant a les pàgines corresponents a cada perìode de la Història de la Música.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *