Aniversari de Vivaldi

Aquest dijous Antonio Vivaldi hauria fet 332 anys. Conegut com “il prete rosso” (el capellà pèl-roig), va escriure al voltant de 770 obres, entre les quals hi ha 477 concerts i 46 òperes.

Tothom el coneix per ser el compositor dels quatre concerts “Les quatre estacions”.  Però el que potser no sabeu és que va ser director durant bona part de la seva vida d’un orfanat per a nenes: l’Ospedale della Pietà.  Allí ensenyava música a totes les noies que es quedaven sense pares i es diu que l’orquestra que allí hi va haver era tant bona, que fins i tot gent d’arreu d’Europa anava espressament  a Venècia només per escoltar tocar les “noies de Vivaldi”.

Va morir el 1740 a Viena en la més absoluta misèria i completament oblidat!

1. Si voleu escoltar música de Vivaldi i passar-ho bé, entreu a “La tardor” de Vivaldi

2. Aquí teniu un musicograma-video del concert “La primavera” (el primer moviment). Es tracta d’un bon exemple de  música descriptiva.