La companyia “Nissan” va adjudicar a la seva planta de Barcelona la producció d’un nou turisme a partir de juliol de 2014 i la fabricació de 24.000 unitats addicionals anuals de la ‘pick up’ One Ton.

Artur Mas i el conseller de Nissan

El conseller director general de Nissan Motor Ibèrica, Frank Torres, ha assenyalat que la companyia iniciarà el procés de selecció de nous treballadors a la fi de 2013 després que la planta de la Zona Franca de Barcelona s’adjudiqués aquest dilluns la producció d’un nou turisme compacte, la qual cosa comportarà una inversió de 110 milions d’euros i la creació d’1.000 ocupacions directes.

Ha afegit que aquest any, per preparar-se per fabricar els nous models, s’haurà contractat a més de 100 enginyers: “No fa falta que es vagin a Alemanya, que en Nissan també els donarem treball”.

Nissan va adjudicar aquest dilluns a la seva planta de Barcelona la producció d’un nou turisme a partir de juliol de 2014, així com la fabricació de 24.000 unitats addicionals anuals de la ‘pick up’ One Ton i l’assemblatge de la caixa del canvi per als vehicles elèctrics Nissan Leaf i eVN200, després de pactar amb els sindicats una millora de la productivitat.

Ha assegurat que l’acord de competitivitat aconseguit amb els sindicats situa a la planta de Barcelona dins de les més capdavanteres de l’aliança Nissan-Renault, i ha reiterat que, de no haver aconseguit aquest acord pel qual la fàbrica produirà cinc tipus de vehicles, la planta hagués anat cap a “una mort lenta“.

Article publicat a Intereconomia.com el 05/02/13.