El turisme xinès de luxe es dispara a Catalunya
Redacció Actualitzat a les 17:43 h 12/01/2012
Els turistes xinesos rics gasten cada vegada més en productes de luxe i en estades a Catalunya. En menys d’un any, han deixat 15 milions d’euros només en despeses a la ciutat de Barcelona. Això significa que les compres dels turistes xinesos a Catalunya han augmentat gairebé un 60% en un any. El sector turístic, que aguanta tot i la crisi, mira d’aprofitar que les potències emergents, com la Xina, no passen per dificultats econòmiques i busca fórmules per atraure’ls encara més.
De les potències emergents, els russos són els que més gasten. Després hi ha els brasilers, i en tercer lloc hi ha els turistes xinesos. Cada any uns 70.000 turistes d’aquest país visiten Catalunya, principalment la ciutat de Barcelona. Són uns turistes que al seu país tenen un alt poder adquisitiu i, quan viatgen, un dels seus objectius és anar de compres.
Les xifres de la despesa que fan amb targeta de crèdit són espectaculars. Només en els deu primers mesos de l’any es van gastar més de 15 milions d’euros en compres amb targeta. Aquesta xifra representa un augment del 58,2% respecte a l’any anterior.
És per això que el sector turístic ha començat a buscar maneres d’atraure aquests visitants i la manera d’atendre’ls millor. Començant per dirigir-se amb la seva llengua. Hi ha qui ha començat a fer etiquetatge en xinès o a editar els catàlegs en aquesta llengua.
La directora general de Turisme, Marian Taro, ha dit, en declaracions a l’espai “L’entrevista del 3/24”, que s’està treballant per tenir vols directes amb la Xina, cosa que considera clau per consolidar un turisme amb tant de potencial com el xinès.
Des de fa uns anys, sobretot des de que el turisme és tan potent a Espanya, la imatge típica de turista ha estat la d’un xinés amb una càmara de fotos. I, efectivament, aquest article demostra que el turista xinés és el predominant a Espanya. L’economia xinesa ha viscut una crescuda des de que les empreses han deslocalitzat la fase de producció, traslladant-la a la Xina. A més, això ha fet que conèixer el xinès sigui una formació clau actualment, tant a l’àmbit turistic com empresarial.