SOLCS, DE JOANA RASPALL

Avui, una novetat de Gregal que presenta una simbiosi entre grafismes i haikus. Solcs, de Joana Raspall i amb il·lustracions de Conxi Rosique.

Aquí en teniu una petita mostra per llegir i il.lustrar amb els alumnes, i enllaços d’altres articles on us he parlat dels haikus,

Solcs de Joana Raspall by Montserrat on Scribd

MEMÒRIES D’UNS GATS FELIÇOS

Una nova descoberta, el llibre Memòries d’uns gats feliços, on els gats i les seves mestresses escriuen un dietari a dues veus.

El llibre, amb unes descripcions acurades, et permetrà “veure” les escenes.

Aquí us deixo una petita mostra per llegir, visualitzar i dibuixar,

Memòries d’Uns Gats Feliços de Montserrat Gallart by Montserrat on Scribd

CONÈIXER POMPEU FABRA. LLIBRES PER A INFANTS I JOVES

Tres llibres per apropar la figura de Pompeu Fabra a infants i joves, enguany que celebrem l’any Fabra.

Dues novetats: la novel.la gràfica Pompeu Fabra, l’aventura de la llengua i el llibre de lectura fàcil Tant de gust… senyor Fabra.

I la reedició de la Petita història de Pompeu Fabra,

Bona lectura!

21 DE MARÇ DIA MUNDIAL DE LA POESIA

Aquest any Marc Granell dona el tret de sortida en la celebració del dia mundial de la poesia amb el seu poema La poesia, que ha estat traduït a 30 llengües: alemany, anglès, àrab, armeni, asturià, bretó, castellà, danès, eusquera, francès, fula, gallec, hindi, ídix, italià, japonès, kurd, llatí, mandarí, mandinga, neerlandès, occità (aranès), polonès, portuguès, quítxua, romanès, rus, sard, serbi i wòlof.

La poesia

És el foc i és la neu, és la tristesa
i és el crit que desperta l’alegria
i ens fa llum les tenebres que habitàvem
com un costum antic d’àngels caiguts.

És el pont i és el riu, és la memòria
que obri escletxes de mel en la ferida
fonda i roent que ens cava precipicis
insalvables al bell mig de les venes.

És la mar i és la senda, és el desig
que crea com cap déu futurs més savis
i funda uns altres mons que es fan possibles
si el cant esquinça vels i fon les ombres.

POESIA I JOCS

Il.lustració de RozArt

Avui us convido a preparar un recital de poesia i jocs: aquí teniu un petit recull de poemes que parlen de jocs de pati, jocs de taula, jocs de construccions, jocs de nines… JOCS!  Podeu fer créixer la llista i anar afegint més poemes.

Poemes Per Dir Jugant by Montserrat on Scribd

QUÈ HI PORTES A LA BOSSA? de NAYAD KAID

La xarxa m’ha permès establir contacte amb persones que, com jo, els agrada el món de l’educació, dels llibres, de l’escriptura… La Nayat Kaid és una d’aquestes persones. La xarxa ens ha permès trobar-nos i compartir.

Amb una àmplia formació en art dramàtic , sociologia i il·lustració, ara ha publicat el seu primer àlbum il·lustrat, del qual n’és autora tant del text com de la il·lustració. Un conte que us recomano, i amb el que gaudiran els més menuts i també vosaltres explicant-lo.

Què hi portes a la bossa,  editat per Cossetània edicions, és un petit tresor per a petits lectors. Amb unes il·lustracions sorprenents, vives, en moviments… captiva amb la història tendre i sincera del conill que guarda a la seva bossa tot el que troba, sense saber que potser aquelles coses són d’algú que les ha perdudes…

Podeu conèixer a la Nayat i gaudir del conte a les següents presentacions,

27 Març dimarts, a les 18h, Biblioteca de Martorell 14 Abril, dissabte, a les 12h. a la llibreria El Gat Pelut, C/Caballero, 58. Barcelona. Sants. 21 Abril, dissabte. Llibreria Lilliput a Cerdanyola del Vallès. 2 Maig, dimecres. 18h. Llibreria Sendak. C/Còrsega, 461. Barcelona.
.

Felicitats Nayat!

RECEPTES LITERÀRIES PER LLEGIR, ESCRIURE I MENJAR

Cuinar és tendència. Concursos i programes, estris de cuina, llibres de receptes de tot tipus…  el món gastronòmic  s’ha expandit i ha guanyat adeptes. De manera que avui, barrejant literatura i cuina, us proposo plantejar als nens i nenes escriure una recepta literària, i entre tots, publicar un receptari literari.

Com a aspecte previ, caldrà que assegureu que els alumnes coneguin les característiques textuals (estructura del text, organització de la informació, plantejament de les indicacions, l’ús dels connectors, puntuació…) i lingüístiques i gramaticals (ús de l’imperatiu, de les perífrasis d’obligació, ús del present de subjuntiu per formular instruccions en forma negativa, terminologia específica …) de les receptes.

La idea és farcir un text d’ús pràctic, com és la recepta de cuina, de recursos literaris. De fet Hoffman deia que “els bons llibres de cuina són bonics bocins de literatura”.

Us proposo tres fórmules de motivació i de desbloqueig a fi que els alumnes trobin inspiració i escriguin les seves receptes literàries,

• Models literaris.
  • Ús de consignes
  • Activitats d’escriptura creativa a partir de la tècnica “preguntes i finestres”

Receptes Literàries Per Llegir i Menjar by Montserrat on Scribd

8 ANYS DEL BLOC

Avui el bloc fa vuit anys.

Al llarg de tot aquest temps he compartit amb vosaltres més de 600 articles.

Gràcies per visitar aquest espai d’aprenentatge, i per totes les aportacions i comentaris que hi aneu fent.

Seguim en contacte!

Font: joviatelprimerpis.wordpress.com

EL DESIG DE VIURE I D’ESCRIURE. PRUDENCI I AURORA BERTRANA

Fins el mes d’abril sou a temps de visitar amb els vostres alumnes l’exposició sobre Prudenci i Aurora Bertrana “El desig de viure i d’escriure”, al museu d’història de Girona. L‘espai fa un recorregut pel món de pare i filla i ressegueix la història política i cultural catalana i europea del darrer quart del s. XIX fins als anys setanta del s. XX.

Una esplèndida exposició que podeu completar amb el dossier didàctic que us oferiran allà mateix, i que permet treballar els continguts de la mostra amb l’alumnat de cicle superior d’EP, ESO, Batxillerat i cicles formatius.