AUDIO LLIBRES

Els audio llibres són una manera de fomentar o recuperar l’hàbit lector? en Josep Maria Fonalleres en parla al seu article Leer es otra cosa. Segons ell, els audio llibres no fomenten l’hàbit lector, malgrat tenir múltiples altres virtuts.

Per a mi, els audio llibres esdevenen una proposta interessant que permet gaudir de la literatura amb els ulls tancats, sobretot si estant locutats i interpretats de forma rigorosa. És un plaer deixar-se emportar per la bellesa de les paraules.

Podeu fer un tastet d’audio llibres al web En veu alta, un espai creat i dinamitzat per la Maribel Gutiérrez, l’Anna Maria Villalonga i en Miquel Llobera i que ofereix literatura per escoltar. També hi trobareu una secció de narrativa infantil i juvenil.

Els audiollibres també són presents a les biblioteques, les quals disposen d’un fons cada vegada més interessant i trobareu diverses webs on descarregar-vos-en de forma gratuïta.

Si no sabeu què fer amb els nens i nenes aquesta tarda d’estiu us proposo que experimenteu i creeu els vostres propis audio llibres. Per fer-ho  engresqueu als infants a triar un conte que els agradi i que coneguin bé,  i a gravar-se mentre el llegeixen o l’expliquen (si teniu ordinador l’audacity és una bona eina, si no amb el mòbil també es pot fer). Cal que posin atenció en els aspectes prosòdics del llenguatge: veu, volum, ritme, entonació… Poden fer una sola veu, o vàries veus, incloure-hi efectes sonors…

Després feu una sessió de contes escoltats. Teniu entreteniment per a tota la tarda.

Aquí us deixo un petit guió per si ho voleu provar:

Gravem Un Audio Llibre by Montserrat on Scribd

VOLEN QUAN VOLEN

Que no es pari de sembrar el gust per llegir poemes!

Volen quan volen  (editorial Arrelaés el joc de paraules que serveix de títol al poemari de Miquel Àngel Llauger amb gravats i dibuixos de Carles Moll.  Escrit amb amb un toc d’humor, amb una bona dosi d’emocions, amb exquisida tècnica i un llenguatge acurat, presenta 21 poemes de tema i estil diversos.

Us el recomano tot, però aquí comparteixo dos dels poemes que parlen de personatges. Reconeixeu de quins personatges es tracta?

Endevinar els personatges by Montserrat on Scribd

POTENCIES L’HÀBIT LECTOR?

Avui he rebut una informació que vull compartir amb tots vosaltres. Responent una enquesta de menys de 10 preguntes, sabràs fins a quin punt potencies la lectura entre el teu alumnat, o els teus fills i filles. I et donaran consells i materials per fer-ho encara millor!

Clica a la imatge i fes l’enquesta!

IMATGES DE LA FIRA DEL CONTE

Com cada any, la Fira del conte de Medinyà permet descobrir petites joies. Us ensenyo les que hi vaig trobar per a la meva biblioteca.

El conte “Que hi portes a la bossa?” de la Nayat Kaid,  que va presentar en el marc de la fira i amb la que vaig poder compartir part de la jornada juntament amb la Margarida Falgàs, una de les ànimes de la fira i gran amiga.

El petit teatret d’Ombres, que permet crear qualsevol conte. De  Pímbalo

De l’Abadia de Montserrat vaig trobar aquests tres petits llibres, Ciceró, Tagore i Gibran. Textos que ajuden a viure. Amb fantàstiques il.lustracions.

I a més dels llibres, també molts moments màgics. heu vist quina idea més engrescadora per convidar als nens i nenes a llegir contes?

VIOLÈNCIA MASCLISTA I CONTES

El projecte Little Revolutions, amb el suport de l’Institut Català de les Dones, se suma a les campanyes de visibilitat #MeToo per denunciar la normalització de la violència masclista en els contes infantils.

A través d’un vídeo es vol mostrar com la història de La Caputxeta Vermella és un cas evident d’agressió sexual naturalitzada en un conte universal i aparentment innocent, i amb el qual perpetuem de forma continuada un abús que es normalitza i s’interioritza.

Us convido a mirar-lo.

SOLCS, DE JOANA RASPALL

Avui, una novetat de Gregal que presenta una simbiosi entre grafismes i haikus. Solcs, de Joana Raspall i amb il·lustracions de Conxi Rosique.

Aquí en teniu una petita mostra per llegir i il.lustrar amb els alumnes, i enllaços d’altres articles on us he parlat dels haikus,

Solcs de Joana Raspall by Montserrat on Scribd

MEMÒRIES D’UNS GATS FELIÇOS

Una nova descoberta, el llibre Memòries d’uns gats feliços, on els gats i les seves mestresses escriuen un dietari a dues veus.

El llibre, amb unes descripcions acurades, et permetrà “veure” les escenes.

Aquí us deixo una petita mostra per llegir, visualitzar i dibuixar,

Memòries d’Uns Gats Feliços de Montserrat Gallart by Montserrat on Scribd

CONÈIXER POMPEU FABRA. LLIBRES PER A INFANTS I JOVES

Tres llibres per apropar la figura de Pompeu Fabra a infants i joves, enguany que celebrem l’any Fabra.

Dues novetats: la novel.la gràfica Pompeu Fabra, l’aventura de la llengua i el llibre de lectura fàcil Tant de gust… senyor Fabra.

I la reedició de la Petita història de Pompeu Fabra,

Bona lectura!