Coneixent el nostre poble

El projecte s’inicia amb una conversa sobre què hauria de saber del nostre poble la persona (Ainhoa) que està interessada a venir a viure-hi. Es fa una llista del que cal investigar.

Comença la investigació sobre tot allò que no sabem. Es fan diverses sortides pel municipi (Sant Vicenç, la colònia de Vila-Seca i la colònia de Borgonyà), en diferents dies, per tal d’observar els carrers i places, els edificis, els serveis, els equipaments, els monuments històrics, els tallers, l’antiga fàbrica i les empreses actuals, l’entorn natural, etc.

Després d’haver recollit tota la informació, s’ha ordenat i s’ha acordat què explicarà cada nen a l’Ainhoa. 

com hem planificat el projecte

Aquest curs volem donar a conèixer un dels nostres projectes que es porta a terme al primer curs de cicle inicial. Aquest projecte és un dels que ha quedat establert i ja fa quatre anys que es va treballant, amb les seves variacions segons les necessitats.

A primer es treballen els continguts referents a les plantes i quan ens vam plantejar iniciar el treball per projectes vam considerar que una manera de treballar-les era fent-ho més vivencial i, per tant,  muntant un hort i cuidant-lo podíem aprendre molt.

Es va plantejar un repte. I aquest es va fer a través d’una pregunta simple: per què creixen plantes en un jardí o hort i no dins un gerro o al menjador de casa per exemple…?

A partir d’aquí es van crear dos grups de manteniment de l’hort. Dos grups de 1r A i dos de 1r B durant tot el projecte, el qual té una durada anual i un manteniment de dos cops per setmana. El projecte dura tot el curs però per iniciar-lo durant una setmana al setembre es fa treball intensiu per saber què necessita el projecte, les motivacions, participació, respecte per l’hort dels alumnes,  etc.

LA VEU DELS ALUMNES.

Al final del projecte, es porta a terme una conversa entre l’alumnat i el docent i l’alumnat mostra satisfacció per les coses apreses.

I es va valorar que:

Es va iniciar el projecte amb les colònies relacionades al món del cinema. els quals estaven motivats i engrescats pel tema.

Van valorar positivament la col·laboració de persones externes (avis, persones enteses en el món del cinema…)per ampliar coneixements.

També els va agradar molt la construcció dels diferents instruments del món del cinema al llarg de la història. i la sortida del Museu del cinema de Girona.

Per altra banda també podem dir que a mitjans del projecte els nens es van desmotivar una mica., perquè varen quedar estancats.

Però seguidament es van començar a treballar tota la part de la creació dels curtmetratges i aquí va ser quan es van tornar a motivar i engrescar.

I a la gala dels premis claqueta va ser quan realment van poder veure el resultat final de tot el seu treball i es pot dir que van quedar sorpresos i molt contents de la feina.

AVALUACIÓ – Projecte del Cinema.

El projecte no només es valora a través del producte final, sinó que es valora tot el seu procés.
En aquest projecte a més a més d’avaluar els aprenentatges sobre el món del cinema, també s’ha avaluat les competències transversals:
Aprendre a aprendre
Autonomia personal
competència digital.
L’avaluació del projecte s’ha fet al llarg del curs, a partir de l’observació i les activitats que s’han dut a terme.

Producte final – Projecte “El cinema”

A grans trets, aquest Projecte s’ha enfocat amb la finalitat en què tots els nens i nenes hagin gaudit amb el seu aprenentatge. S’ha pensat en què fos un projecte competencial,  actiu i vivencial; amb l’objectiu que tots els participants acabessin fent un curtmetratge.

Per aquest motiu es va fer l’activitat de cloenda : “GALA DELS PREMIS CLAQUETA”.

Ve a ser una rèplica de la gala dels Òscars on cada cicle va projectar els seus curtmetratges. 

A més a més es van ambientar la sala d’exposició amb tots els treballs duts a terme al llarg del curs i es va obrir a tots els pares, a la gent que va col.laborar en projecte,…  

btr

Cliqueu sobre la imatge i podreu veure fotos sobre la gala dels premis claqueta.

 

I aquí teniu un dels curtmetratges que varen realitzar els nostres alumnes.

Si voleu veure la resta de pel.lícules cliqueu el següent enllaç.

https://agora.xtec.cat/ceip-terranostra/

La veu dels alumnes – Escola Aurora (ZER Alt Lluçanès)

Per poder saber l’opinió dels alumnes, se’ls hi va donar una tira de paper on havien d’escriure el què pensaven del projecte emocions. Ara us escriurem unes quantes frases que han dit els alumnes:

-“Hem après a controlar les emocions”.

-“El que més m’ha agradat ha sigut que hem fet un teatre de les emocions perquè m’ha ajudat a perdre la vergonya”.

-“El que més m’ha agradat han sigut les pel.lícules Campeones, Inside Out i Cocco.”

-“M’ho he passat més bé que els altres anys”

– “He après a controlar la ràbia”

– “He après a controlar la ira”

-“Per controlar l’emoció de la ràbia, compto fins a 10”

-“M’ha agradat fer la graella de com em sento enganxant les emocions”

-“M’ha agradat molt fer el carnet de l’autoestima”

-“M’ha passat la vergonya quan parlo a davant dels alumnes de la classe”

-“El projecte emocions m’ha ajudat a expressar les meves emocions als meus amics”

-…

Aquestes són algunes de les valoracions que més s’han repetit.

La veu dels alumnes de FEDAC Prats

A continuació us deixem un recull dels comentaris més destacats que han fet els alumnes en la rúbrica d’autoavaluació  i un video sobre la festa final del projecte “La música ens mou”, també amb comentaris dels alumnes:

  • “He après a tenir més confiança en mi mateix, a creure en l’equip”
  • “Hem tingut bona coordinació amb els altres grups”
  • “M’ho he passat més bé que els altres anys”
  • “He perdut la vergonya”
  • “He après a dissimular la vergonya”
  • “Hem arribat a acords sense discussions”
  • “He pogut triar el que m’agrada fer”
  • “Estàvem nerviosos, teniem por d’equivocar-nos, però tot va sortir molt bé”
  • “Aquest any va ser el doble de guai perquè podiem triar el que voliem fer i estàvem barrejats”
  • “He après a fer anar els llums, el canva, el projector, l’Audacity,…”
  • “He après nous passos de ball i a escoltar als companys”
  • “M’ha agradat inventar balls”
  • “He après que per ballar ens hem de posar d’acord”
  • “He après a confiar en tots els del grup”
  • “M’he sentit una nena gran”
  • “M’ha agradat molt perquè m’he divertit moltíssim”
  • “He après que quan es balla hem d’estar atents”
  • “Hem après a aprofitar materials”
  • “Hem après a treballar en equip”
  • “Junts ens ho passem millor”
  • “Si ho fes un de sol no sonaria tan bé com moltes persones”
  • “He après a pintar amb esprais i a tocar en grup”
  • “He après a reciclar tambors, a fer ritmes, a pintar amb esprais, a tocar el tambor”
  • “No fa falta saber molt d’una cosa per fer un gran espectacle”
  • “He après que no cal comprar tambors”
  • “He après a fer silenci”
  • “He après a fer un concert de batucada”
  • “Si hagués de tornar a triar repetiria”
  • ……..

Video projecte “La música ens mou”

Implementació – Salvem el nostre entorn!

Durant aquest últim trimestre, i arran de les eleccions, algunes persones del grup que formen part d’algun partit polític s’han involucrat en projectes sobre medi ambient. Com que això els ha generat preguntes, vam proposar investigar sobre el tema. Com que vam veure que el medi ambient, el tema inicial proposat, és molt ampli, vam decidir centrar la nostra atenció en aspectes que nosaltres podíem canviar a nivell individual.

A partir d’una primera conversa, vam crear un KPSI per passar als alumnes al principi i al final del projecte per veure idees prèvies i comprovar els aprenentatges al final.

KPSI Medi

A mesura que buscàvem informació, van anar sorgint moltes preguntes i, com que no teníem temps per respondre-les totes, vam tornar a focalitzar l’atenció en alguna cosa més concreta. Vam decidir analitzar les activitats que portàvem a terme un dia qualsevol cadascú de nosaltres per tal de veure quines accions podríem canviar per contribuir a protegir el medi ambient.

Metodologia – Salvem el nostre entorn!

El grup en què s’ha portat a terme el projecte és molt reduït. Són quatre alumnes amb necessitats educatives especials. Hem treballat fent servir una metodologia activa, participativa i globalitzada que parteix dels interessos del propi alumnat.

Així, doncs, l’agrupació sempre ha estat la mateixa: treball cooperatiu amb tot el grup i proposta d’algunes activitats individuals per atendre la diversitat i respectar els diferents ritmes de treball.

A partir de les diferents informacions, hem creat un mapa conceptual per organitzar les idees i continguts que anaven apareixent.

Ens hagués agradat tenir més temps, però només hem disposat de 5 sessions de dues hores i no hem pogut veure tot el que ens havíem proposat al principi.

Producte final – Lapbook

En un principi volíem fer una infografia per penjar a la ciutat amb consells per estalviar energia, però no vam tenir temps. Per tant, vam decidir recollir tot el que havíem après en un lapbook. Així, doncs, cada alumne/a va fer un lapbook i, un cop acabat, van compartir-lo i explicar-lo a la resta del grup.

Lapbook