L’ÚS DE LES APPS EN L’APRENENTATGE DE LA LLENGUA

Font de la imatge: http://canaltic.com/blog/?p=1891

Font de la imatge: http://canaltic.com/blog/?p=1891

Actualment, al voltant del 30% de les llars de l’estat espanyol disposen de tauletes, i és freqüent trobar centres que es plantegen incorporar les tablets o els iPAD a l’escola. Però, estem preparats per tenir-ne i utilizar-los?
Abans de decidir-nos crec que és necessari fer un exercici de reflexió i compartir i debatre amb l’equip docent una sèrie de qüestions:

  • Sabem què són les apps.
  • El perquè de l’ús de les apps.
  • La connexió entre l’ús de les apps i el currículum.
  • El paper del docent i el paper de l’alumne.

A partir d’aquest primer debat podem començar a concretar:

Si No Compromisos de l’equip docent
Hi ha un acord de centre?
Sabem quin procés d’implantació seguirem?
L’equip docent té competència digital?
Creiem que poden ajudar a millorar el rendiment de l’alumnat?
Hi ha semblances i diferències hi ha amb les activitats amb ordinador?
Sabem quin tipus d’activitats es poden plantejar?
Sabem com plantejarem l’avaluació?
Tenim previstes  mesures per estar al dia?
Disposem de suport o orientacions externes?

Una vegada s’ha compartit i concretat, cal prendre acords en relació les apps que s’utilitzaran. En aquest sentit caldria analitzar:

  • La facilitat d’ús, el grau d’autonomia dels alumnes.
  • El grau de motivació de l’app en els alumnes.
  • L’adaptabilitat als diferents nivells d’aprenentatge.
    informació que ofereix l’app al professor sobre l’ús que n’ha fet l’alumne.
  • Si afavoreix o dificulta el fet d’haver-hi o no so o música.
  • Si les instruccions són clares i s’ofereixen en diversos formats: text, audio, imatge fixe, vídeo.
  • Si l’app ofereix una web de suport o de informació addicional.

Un bloc interessant que parla sobre el tema http://apple.ididactic.com

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *