INICIEM UN NOU CURS: ENLLAÇOS i MATERIALS

Iniciem un nou curs escolar marcat per importants retallades tant en l’educació en general com en l’Educació Especial en concret però, davant les adversitats, els mestres i les mestres demostrarem un cop més la nostra voluntat de dotar les escoles d’una EDUCACIÓ DE QUALITAT innovant, creant, construint junts nous materials i recursos per fer front al gran repte de l’Educació: atendre en igualtat d’oportunitats a tots els nostres alumnes.

El tret de sortida al nou curs el vull donar compartint un recull d’enllaços molt útils i diversos recopil·lats per L’ÀNGELS PONS en el seu fantàstic bloc “R@cons de Colors. L’Àngels ha treballat de valent per recollir en una mateixa aplicació tots aquells enllaços que, seguint el seu criteri, ens poden ajudar a atendre les necessitats dels nostres alumnes ja siguin cartells per penjar a l’aula, material específic per imprimir, activitats online…

Al bloc de l’Àngels hi trobareu molts d’altres materials que, de ben segur, us ajudaran en el vostre dia a dia a les aules amb els vostres alumnes. Us recomano, doncs, que afegiu la seva pàgina a “preferits”, val molt la pena!


(Extret del bloc de l’Àngels “R@cons de colors”)
Moltes gràcies Àngels i a tots els professionals que, dia rera dia, ens feu a tots i totes la vida una mica més fàcil!

Publicat dins de Acollida, conceptes, Enllaços, Imatges, Materials, Vocabulari | 1 comentari

TALLERS DE CREACIÓ DE MATERIALS: TREBALL COL·LABORATIU I COMPROMÍS

El passat 26 de juny de 2012, com en cursos anteriors, es va realitzar una jornada on es van convocar professionals que dónen atenció educativa a l’alumnat que requereix atencions especials per tal que s’organitzin en equips de treball col·laboratiu amb l’objetiu d’elaborar materials i recursos amb diferents suports informàtics i destinats a atendre la diersitat d’alumnes i, en concret, les necessitats dels alumnes amb més dificultats.

Accés als materials dels tallers (clicant sobre la imatge)

PEDRO ANTONIO FABREGA, des de l’Escola Agnès Armengol, m’ha fet arribar l’enllaç als materials elaborats durant aquests tallers i ens ha volgut donar a conèixer la seva interessant proposta: la creació d’un material pensat per aplicar amb la PDI per tal d’ajudar a resoldre problemes matemàtics a través de senzills enunciats i amb el suport d’imatges pensats per Educació Infantil, Cicle Inicial, Mitjà i Superior.

Enllaç als materials del taller “MOU EL PROBLEMA”

El material porta per títol “MOU EL PROBLEMA” i ha estat elaborat per en Pedro i tot un equip de mestres més: Aina Alberola, Ana Maria Arché, Elisabet Arias, Mireia Carreño, Patricia Cataldi, Ana Fernandez, Gemma Font, Meritxell Fontseré, Virginia Julia, Tania López, Sònia Moreno, Candela Parra, Josefa Pradas, Maria Dolors Rectoret, Maria Saiz, Marta Sanchez, Dolores Senciales, Sofia Trujols, Antoni Vera, Noelia Pare, Albert Lozano.

Segons el mateix Pedro “La meva idea era iniciar-me amb l’ús de la PDI i elaborar material pràctic pel mestre.” Objectiu plenament assolit!

ENLLAÇ AL BLOC D’EN PEDRO amb més informació sobre el taller “MOU EL PROBLEMA”, diferents enllaços al material i d’altres informacions i recursos interessants relacionats amb l’Educació Especial (val la pena donar-hi un cop d’ull).

Moltes gràcies Pedro per la teva iniciativa i mil gràcies també a totes els mestres que han col·laborat i treballat de valent per elaborar aquests fantàstics materials. Sort que avui en dia, a les escoles, hi ha mestres molt compromesos amb la seva feina que lluiten dia a dia per fer front a les adversitats treballant de valent per ajudar a tots i cadascun dels nostres alumnes fent possible la INCLUSIÓ a les aules.

A tots ells… MOLTS ÀNIMS I ENDAVANT!

Publicat dins de Comprensió, conceptes, Llengua, Matemàtiques, Materials, pdi, TIC | Etiquetat com a , , , , , | 3 comentaris

QUIN FONEMA HA CANVIAT? JUGA A DESCOBRIR-HO!

Malgrat la incertesa que ens acompanya i malgrat un final de curs realment difícil cal seguir avançant amb energia i empenta, sempre endavant envers l’atenció a la diversitat i la importància de proposar nous jocs, estratègies i activitats per tal de satisfer les necessitats i qualitats de tots els nosaltres alumnes.

Perquè… allò que realment pot salvar l’educació; els elements imprescindibles per aconseguir que l’escola no perdi la qualitat educativa que any rera any ens esforcem a defensar són la bona voluntat i les ganes de treballar dels docents que actualment estem treballant amb i pels ciutadans del futur.

Per seguir reivindicant la qualitat del treball que es fa a les escoles, seguiré amb més ganes que mai actualitzant aquest bloc; potser serà una mica més difícil però estic convençuda que seguiré comptant amb la vostra col·laboració.

Tot seguit, us presento una activitat que he estat elaborant per treballar la CONSCIÈNCIA FONOLÒGICA; eina fonamental per establir una bona base de lectura i escriptura. Es tracta d’un material format per diferents imatges (extretes de “google imatges”) on, a través de les quals, es poden proposar diferents jocs. El joc que us plantejo té per objectiu fer que l’alumne classifiqui les imatges segons el so que canvia i que es pot trobar a l’inici, al mig o al final de la paraula. Els alumnes poden classificar els dibuixos (després d’haver-los retallat i plastificat), poden escriure el seu nom o fer ambdues accions.

Us deixo amb el material de les imatges; al final del document trobareu una graella amb la solució (amb el nom de totes les imatges segons el so que canvia):

CLASSIFICACIÓ DE LES IMATGES SEGONS SI CANVI EL SO INICIAL, DEL MIG O DEL FINAL:


TENS GANES D’AFEGIR-HI UN COMENTARI? ENDAVANT!!!

Publicat dins de Consciència fonològica, Jocs, Lectura, Llengua, Materials, Vocabulari | Etiquetat com a , , , , | 7 comentaris

L’AUTOBÚS DE LES PARAULES

BEGONYA PLAZA ha creat un joc que porta per nom “L’AUTOBÚS DE LES PARAULES”. La Begonya l’ha utilitzat per treballar la separació de paraules, el número de síl·labes de cada paraula i l’escriptura de frases amb les paraules que s’inventaven els infants.

Per elaborar-lo s’ha inspirat en un joc d’una pàgina de jocs educatius en línia:  VEDOQUE,

La mateixa Begonya explica la metodologia de treball que ha seguit per treballar aquest joc amb els seus alumnes: per jugar ho hem fet en grups de 3 nins/es, primer pensaven la paraula, col.locaven les lletres a les caselles i quan la paraula era correcta l’escrivien a la fitxa i comptaven el nº de síl.labes i la separaven, finalment feien una frase amb la paraula inventada.”

Es pot plastificar la primera pàgina i es poden plastificar i retallar les diferents lletres de manera que els alumnes, a través de velcro, les puguin enganxar dins dels quadrats per formar les paraules.

Gràcies Begonya per crear i compartir aquest material i explicar-nos tan bé la metodologia de treball emprada.

Publicat dins de Consciència fonològica, Escriptura, Jocs, Llengua, Materials, Vocabulari | Etiquetat com a , , , , | 1 comentari

CADA PREGUNTA AMB LA SEVA RESPOSTA

IOLANDA ZAMORA, mestra de Sant Pol de Mar i autora de materials tan interessants com “les paraules retallades i les frases tacades”  vol compartir un nou material de creació pròpia: es tracta d’un seguit de fitxes on l’alumne ha de llegir, comprendre i relacionar cada pregunta amb la seva resposta.

Comenta que “la dificultat rau en què totes les preguntes i respostes van del mateix tema. A l’escola les hem plastificat (posant per una banda la lletra lligada i per l’altra la d’imprenta). Els alumnes ho relacionen utilitzant un retolador tipus vileda.” I sobre el material també afegeix: “el vaig elaborar a partir d’uns dossiers LIC de la Generalitat. Jo els vaig canviar el format, però vaig conservar les imatges i les preguntes i respostes.”

(Enllaç als Jocs LIC que comenta la Iolanda clicant AQUÍ).

MOLTES GRÀCIES DE NOU IOLANDA per compartir aquest i altres recursos, per donar a conèixer la metodologia de treball que utilitzeu a la vostra escola i per col·laborar també en aquest bloc a través dels teus enriquidors comentaris.

Publicat dins de Acollida, Comprensió, Lectura, Llengua, Materials, Vocabulari | Etiquetat com a , , , , | 1 comentari

QUADERN DE FLUÏDESA LECTORA

CRISTINA IBÁÑEZ, psicòloga clínica infantil i juvenil, ha crear un material molt interessant i útil per treballar la fluïdesa i la velocitat lectora amb la intenció de donar-lo a conèixer per tal d’ajudar a altres professionals o famílies que el vulguin treballar amb els seus alumnes o els seus fills/es.

La Cristina va crear aquest quadern seguint el model del document realitzat per EVA OLIVA (mestra d’educació infantil i especial): http://evamoliva.blogspot.com.es

Segons paraules de la mateixa autora al seu bloc (http://psicoreeduca.wordpress.com/) “es tracta d’un quadern que té com a objectiu la millora i consolidació de l’aprenentatge de la lectura en els nens. Fent que aquests, adquireixin tècniques per desxifrar les lletres, síl·labes i paraules i així, mecanitzar i millorar la seva velocitat lectora.”

La Cristina ens mostra un document amb la primera activitat on  es treballa l’agilitat lectora dels nens en 2 minuts començant amb la lectura simple de monosíl·labs i acabant amb la lectura de pseudoparaules.

Aquesta primera activitat està formada per les següents fases ordenades de major a menor dificultat lectora:

Fase 1: lectura de síl·labes directes

Fase 2: lectura de síl·labes inverses

Fase 3: lectura de paraules monosíl·labes

Fase 4: lectura de bisíl·labs directes amb paraules comuns.

Fase 5: lectura de bisíl·labs inverses amb paraules comuns.

Fase 6: lectura de paraules amb síl·labes travades

Fase 7: lectura de trisíl·labs amb paraules comuns

Fase 8: lectura de paraules llargues (de més de tres síl·labes)

Fase 9: lectura de pseudoparaules

Moltes gràcies Cristina per oferir-me la possibilitat de compartir aquest quadern des d’aquest bloc!

Si voleu comentar la vostra opinió sobre aquest material, donar les gràcies a la Cristina per compartir-lo, donar a conèixer altres tècniques per millorar la velocitat lectora…. en fi, qualsevol cosa que volgueu, us animo a escriure un COMENTARI i us dono les gràcies per avançat.

Publicat dins de Consciència fonològica, Fluïdesa, Lectura, Llengua, Materials | Etiquetat com a , , , | 3 comentaris

IMAGINEM I CREEM HISTÒRIES

Gràcies al bloc “El sonido de la hierba al crecer” vaig descobrir un material molt interessant per treballar la creació d’històries imaginàries a través de pictogrames: “RORY’S STORY CUBES“: LES HISTÒRIES DE RORY.
Es tracta d’un conjunt de 9 cubs amb diferents 54 imatges que permeten generar un munt d’històries diferents.
Primer de tot cal un entrenament començant a jugar descobrint el significat de cadascun dels pictogrames (un mateix dibuix pot generar significats diferents) i, a partir d’aquí, es tiren els daus i, amb les imatges que han sorgit, es genera una història imaginària ja sigui de manera conjunta, en petit grup o de manera individual.
Depenent del nivell dels alumnes es pot iniciar l’activitat amb pocs cubs i, de mica en mica, complicar una mica més l’activitat fins arribar a muntar una història amb els nou cubs que componen el joc.
Vaig decidir adquirir aquests cubs per començar a treballar l’elaboració d’històries amb els meus alumnes planificant i organitzant les diferents idees i creant un inici, un nus i un desenllaç a partir de les idees que es generen a través dels pictogrames.
Em fa especial il·lusió compartir amb vosaltres la gravació de dues històries que  ha creat un alumne amb TEA utilitzant els nou cubs (podeu gaudir de les gravacions amb la veu del mateix alumne).

EL MONSTRE DE ROGELANDIA

historia1

LA HISTÒRIA DELS ESCARABATS VERINOSOS

historia rory


LA MATEIXA HISTÒRIA AMB L’ORDINADOR:

Més informació sobre aquests cubs clicant sobre els diferents enllaços:

Article al bloc “El sonido de la hierba al crecer”.

Pàgina d’articles de Hop’Toys on adquirir aquests i altres materials per alumnes amb necessitats educatives especials.

Pàgina oficial de les històries de Rory on visualitzar un vídeo explicatiu.

Publicat dins de Autisme, Escriptura, Expressió, Fluïdesa, Jocs, Llengua, Materials | Etiquetat com a , , , , , , , | 5 comentaris

EXPRESSIÓ ORAL I DEDUCCIÓ

L’ESTER BERTRAN, gran col·laboradora d’aquest bloc, ens presenta una nova activitat per treballar l’expressió oral de manera que els alumnes  hagin de trobar i verbalitzar les semblances entre una sèrie de paraules.

Segons l’Ester, l’objectiu d’ aquest exercici és deduir una semblança de les paraules presentades. Són tires de tres paraules cadascuna. El nen ha de trobar un element o una característica comuna d’ aquesta tira.”

Us presento les tires de paraules que ha elaborat l’Ester a partir de les quals se’n poden fer les corresponents adaptacions per aplicar-ho a les nostres aules, amb els nostres alumnes segons els seus interessos i necessitats. GRAN IDEA ESTER, MOLTES GRÀCIES!

Publicat dins de Acollida, Comunicació, Expressió, Vocabulari | Etiquetat com a , , | Deixa un comentari

MEMÒRIA VISUAL AMB CAMPS SEMÀNTCS

BEGONYA PLAZA vol compartir un material que ella mateixa ha elaborat per treballar la memòria visual inspirat en un material de la pàgina d’Orientación Andújar però, en aquest cas, la Begonya ha afegit noves variants al recurs de memoritzar paraules:

– Ha classificat les paraules segons diferents camps semàntics.

Ha preparat una graella perquè els alumnes no només diguin de forma oral les paraules memoritzades sinó que també les hagin d’escriure per tal que al final comptin les paraules que han memoritzat.

Segons la mateixa autora “amb aquest joc, a més de treballar la memòria visual, repassem el camp semàntic i sobretot és un bon exercici per treballar l’atenció. I acaba amb unes paraules que comparteixo plenament:  “TOTS APRENEM DE TOTS”

Publicat dins de Escriptura, Materials, memòria, Ortografia, Vocabulari | Etiquetat com a , , , | Deixa un comentari

MATERIALS DE LECTURA EFICAÇ

IOLANDA ZAMORA, mestra de Sant Pol de Mar, ha elaborat un parell de jocs de lectura eficaç autocorrectius que fa servir pel racó de llengua i lectura i que als seus alumnes els agrada molt.

La mateixa autora ens presenta els dos jocs i ens en fa una descripció molt detallada:

“PARAULES RETALLADES: dins de sobres amb el camp semàntic com a títol hi ha els cartronets autocorrectius. Els alumnes han d’escollir un sobre i posar-se els cartronets en una columna veient només la paraula retallada. Caldrà llegir cada cartronet, escriure el que creu que hi posa en un full i girar el cartronet per veure si ho han fet correctament. Arriben a concloure molt bones estratègies (similitut de lletres, intuició,…). El material cal plastificar-lo enganxant l’autocorrecció al darrera. Si es vol fer més difícil es poden barrejar els caretronets i no saber el seu camp semàntic.”

“FRASES TACADES: vam explicar als alumnes que havíem preparat unes frases per llegir, però que una fada trapella havia dibuixat tot d’estrelles a sobre. Els proposem el repte de llegir igualment les frases i aprofitem per fer també escriptura. També és un material autocorrectiu (cal enganxar les pàgines abans de plastificar).”

La idea la va treure d’aquesta pàgina web: http://www.jverdaguer.org/jsmedia/005eficas/

MOLTES GRÀCIES IOLANDA PER VOLER COMPARTIR AQUEST FANTÀSTIC MATERIAL!

I, l’ESTER BERTRAN ens mostra una idea molt bona i eficaç per treballar la percepció visual i la fluïdesa lectora. Es tracta de preparar els textos per tal que els alumnes només llegeixin les paraules en color i així anar augmentant l’agilitat visual tan necessària per una bona comprensió lectora. A més a més, l’Ester ens mostra un exemple del seu treball utilitzant textos elaborats pels mateixos nens i nenes durant els Jocs Florals de la seva escola. MOLTES GRÀCIES ESTER!

Publicat dins de Fluïdesa, Jocs, Lectura, Llengua, Vocabulari | Etiquetat com a , , , | 3 comentaris

TREBALLEM LES EMOCIONS: “EM SENTO…QUAN…”

Avui us presento un treball que he portat a terme amb un alumne amb TEA i que ha resultat molt útil per treballar el reconeixement d’emocions i sentiments lligats a una determinada experiència o moment determinat.

Aquest alumne té una gran preferència pel treball a través de l’ordinador i és un gran aficionat a les TIC així que, per motivar-lo una mica més vam decidir elaborar l’exercici amb l’ordinador. Ell mateix va crear una taula amb el processador de text, va inserir les imatges de les cares, va escriure al costat de cada cara un moment o una situacio que li provoqués l’emoció en concret i, seguidament, va buscar a internet una imatge representativa del text que havia escrit.

Un treball molt complet i motivador que, el meu alumne i jo, tenim ganes de mostrar-vos a través d’aquest bloc i que ha servit per trobar una nova aplicació al material que es presenta al fantàstic llibre MANUAL DE LA TEORIA DE LA MENTE PARA NIÑOS CON AUTISMO, al meu entendre, un manual imprescindible per treballar amb alumnes amb dificultats emocionals, de relació i de comunicació. Les imatges de les cares utilitzades en aquest exercici estan extretes del material digital que acompanya mateix manual, per la qual cosa, han estat modificades per tal de protegir-ne els drets d’autor.

Podeu obtenir més informació del llibre llegint l’article que, en el seu moment, vaig dedicar-li en aquest bloc (cliqueu AQUÍ per accedir-hi)

A continuació, us presentem el treball ja enllestit. Esperem que us agradi i, si voleu, esperem amb il·lusió els vostres COMENTARIS. Gràcies!

(Procedència de la imatge que acompanya aquest article)

Publicat dins de Autisme, Emocions, Escriptura, TIC, valors | Etiquetat com a , , , , | 4 comentaris

ESCRIPTURA DE FRASES A DUES MANS

Avui us presentaré una activitat que he batejat amb el nom “L’ESCRIPTURA DE FRASES A DUES MANS” i que persegueix els següents OBJECTIUS:

  1. Escriure frases tot respectant la bona estructura, la coherència i la concordança entre els diferents elements.
  2. Separar correctament les paraules d’una frase.
  3. Adquirir unes normes ortogràfiques bàsiques.
  4. Desenvolupar la creativitat i la imaginació.

METODOLOGIA I PROCÉS DE TREBALL:

Es tracta d’una activitat que es porta a terme en parelles. El treball consisteix en escriure una frase conjunta. Comença un membre de la parella i escriu la primera paraula de frase. Seguidament el seu company/a ha d’escriure la següent paraula fins que, per torns i de manera alternativa, van construint la frase final.

La consigna és que cadascú ha d’escriure només una sola paraula i que, un cop escrita, ha de prémer l’espai.

Avui l’he estat practicant a l’aula en sessió individual de manera que érem el meu alumne i jo els que acabàvem construint conjuntament la frase a dues mans. Nosaltres, al final, hem decidit buscar una fotografia que il·lustrés la nostra frase i l’hem incorporat al document (mireu la fotografia que acompanya aquest article; la fotografia del lloro es deu al fet que el mateix nen s’ha imaginat que la mascota del seu amic deuria ser aquest animal)

Tot seguit us mostro un VÍDEO amb un petit fragment del procés de treball de la frase amb dues mans en sessió individual:

I vosaltres? Què opineu? Heu provat alguna metodologia de treball semblant? Ens ho voleu explicar? ESPERO ELS VOSTRES COMENTARIS.

Publicat dins de Consciència fonològica, Escriptura, Gramàtica, Llengua | Etiquetat com a , , , , , | 2 comentaris

VEIG, VEIG… QUÈ VEUS?

ELENA E.MEDINA a través d’un article en el seu bloc “EN EL AULA DE APOYO” m’ha donat una idea genial per treballar la consciència sil•làbica amb els alumnes a través del joc del “VEIG, VEIG. Ella ens presenta una fitxes en castellà on els alumnes han de mirar una imatge i escriure paraules que comencin per una síl•laba determinada. (Accés directe a l’article de l’Elena d’on també podeu veure més exemples d’aquesta activitat en llengua castellana: http://enelauladeapoyo.blogspot.com.es/2012/05/veoveo.html) Doncs bé, he decidit adaptar aquest material al català canviant-ne les imatges i afegint-hi una nova activitat on els alumnes han de comptar els dibuixos a partir d’unes preguntes. El resultat: un conjunt de quatre fitxes que desitjaria s’anessin ampliant (us animo a fer noves aportacions) on els alumnes treballen la seva capacitat d’atenció i estimulen la seva consciència sil•làbica.

Les boniques imatges necessàries per elaborar aquest material estan extretes d’una fantàstica web (THE CREATIVE FINDER) on es comparteixen fotografies de diferents artistes i, al mateix temps, es poden veure i descarregar imatges que altres usuaris han volgut compartir a través dels seus portafolis. La notícia d’aquesta web ha estat extreta del fabulós bloc d’en Joel ArtigasEDUCACIÓ I LES TIC” (accés a l’article: http://educacioilestic.blogspot.com.es/2012/05/creative-finder-fent-servir-imatges-de.html)

L’ESTER BERTRAN ha decidit elaborar i compartir noves fitxes del joc “VEIG, VEIG…” però, en aquest cas, els alumnes han de buscar diferents imatges que comencin per una determinada grafia. Així doncs, l’Ester ha adaptat les diferents fitxes buscant noves imatges i treballant, en aquest cas, la consicència fonèmica (so inicial). Tot seguit, podeu gaudir del “dossier de treball” elaborat per l’Ester amb les diferents fitxes. Si voleu gaudir dels diferents materials amb format Word per tal d’adaptar-ne la lletra o bé fer que l’alumne els alumnes puguin resoldre les activitats directament amb l’ordinador, ho podeu fer enviant un COMENTARI o bé utilitzant un convertidor de formats en línia anomenat “FILEMINX” clicant AQUÍ. MOLTES GRÀCIES PER SEGUIR COMPARTINT ESTER!

Publicat dins de Atenció, Consciència fonològica, Imatges, Ortografia, Vocabulari | Etiquetat com a , , , | 9 comentaris

AL TOP 10 DE LA LLISTA ESPECIALTIC

JOEL ARTIGAS és el propulsor d’una fantàstica experiència relacionada amb el món dels blogs i les noves tecnologies: la creació d’un espai a la xarxa anomenat EDUCACIÓ I LES TIC 2.0 creat amb la finalitat d’englobar i classificar blocs educatius.

Segons el mateix Joel, “es tracta de donar a conèixer espais que ens poden ser útils a l’hora de realitzar la nostra tasca educativa o bé d’ampliar i refermar els nostres coneixements educatius“. Des d’Educació i les TIC 2.0 es presenten classificats per categories els TOP10 dels millors blocs educatius i els seus continguts es renoven cada tres mesos.

I… sorpresa! Aquest bloc apareix a la llista dels TOP10 a la categoria ESPECIALTIC juntament amb altres blocs “amics” que són un punt de referència molt important en el camp de l’Educació Especial i l’atenció a la diversitat. No us perdeu la visita al seu espai doncs és una mina de recursos de qualitat impressionant que ens poden ser molt útils en el nostre dia a dia a les aules, amb els nostres alumnes. Tot un honor aparèixer en aquesta llista sobretot pels criteris que s’han seguit a l’hora d’escollir els TOP10 de cada categoria:

  • Actualització de les publicacions.
  • Periodicitat amb la què es publica.
  • Bon accés i utilització dels continguts proposats.
  • Qualitat de la informació publicada.
  • Autoria consolidada a la xarxa.
  • Utilització d’elements web 2.0.

Aquest gran reconeixement arriba de la mà d’un altre premi otorgat que arriba des del fantàstic bloc LA MIRADA ESPECIAL amb qui justament tinc el gran honor de compartir la llista. Mireu quin premi més xulo!

Les normes del premi diuen que cal donar-lo a 6 blogs més i no se m’acut res més just que donar-lo a la resta de blocs que, en aquesta ocasió, també  formen part del TOP10 ESPECIAL TIC (Sé que són 8 blocs però… s’ho mereixen!). Aquí els teniu:

http://pedagogoterapeuta.blogspot.com.es/ ES RACÓ DES PT

http://blogdelosmaestrosdeaudicionylenguaje.blogspot.com.es/ EL BLOG DE LOS MAESTROS DE AUDICIÓN Y LENGUAJE.

http://lacasetaeliastormo.blogspot.com.es/ LA CASETA, UN LLOC ESPECIAL.

http://enlaescuelacabentodos.blogspot.com.es/ EN LA ESCUELA CABEN TODOS

http://rafalvell-equipdesuport.blogspot.com.es/ RACÓ DE LES PARAULES

http://cosquillitasenlapanza2011.blogspot.com.es/ COSQUILLITAS EN LA PANZA

http://elsonidodelahierbaelcrecer.blogspot.com.es/ EL SONIDO DE LA HIERBA AL CRECER

http://laprincesadelasalasrosas.blogspot.com.es/ LA PRINCESA DE LAS ALAS ROSAS

Per mi, tots vosaltres també sóu el TOP10 de l’esforç, la constància, la sensiblitat i les ganes de lluitar pels alumnes amb més dificultats.

Ens podran retallar tot allò que vulguin i desitgin però… MAI ENS PODRAN RETALLAR LES GANES I LA IL·LUSIÓ. SEGUIM COMPARTINT!

Publicat dins de Materials, Reconeixements | Etiquetat com a , , , | 2 comentaris

TREBALLEM ELS ELS TEMPS VERBALS JUGANT

BEGONYA PLAZA fantàstica col·laboradora d’aquest bloc, vol compartir amb nosaltres un material d’elaboració pròpia per treballar els temps verbals, concretament per introduir el present, el passat i el futur.

La Begonya ha utilitzat imatges d’accions d’aquest mateix bloc i, a partir d’elles, ha elaborat un joc per treballar en parelles.

INSTRUCCIONS DE JOC

Segons paraules de la mateixa autora: “cada parella té una plantilla amb una estrella d’un color i han d’agafar totes les paraules i les accions del color que tenen. Posen a dalt de la plantilla una acció i abaix posen les tres formes verbals. Jo he posat una estrella a cada acció (un color diferent per cada pàgina) per delimitar més els verbs i que sigui més fàcil pels nins. Ho vaig introduir dins la meva aula i va agradar molt. A més, tots els infants varen diferenciar el present, passat i futur.”
A través d’ella també he descobert que, en Mallorquí, aplaudir també es pot dir “fer mamballetes”.

A continuació us presento el material enviat per la BEGONYA: les plantilles de joc, el nom dels verbs en diferents temps verbals (en format word per tal de poder-ne modificar la lletra) i els dibuixos de les accions (que ha utilitzat per tal de portar a terme el joc amb els seus alumnes).
Moltes gràcies Begonya, és un material fantàstic i molt útil per treballar la gramàtica de manera pràctica i divertida!

PLANTILLES DE JOC

Enllaç del Drive: https://drive.google.com/open?id=18zL2-8FdzW1YUz2eXhiG2Zf90AT5mQW2

CARTRONETS D’ACCIONS (en format word)

Enllaç al Drive: https://drive.google.com/file/d/1oQ7EZ0FvQjf_oqiSp78-bkLGYq4kNhHN/view?usp=sharing

IMATGES D’ACCIONS

Enllaç al Drive: https://drive.google.com/file/d/0B9pKlAR1VOdJQ0NrNmlGalBHZ1U/view?usp=sharing

(No he pogut descobrir la font original de les imatges de les accions; les vaig trobar per la xarxa però si algú en sap l’autor li agraïria ens ho fes saber a través d’un comentari. MOLTES GRÀCIES!)
L’Eugeni, a través d’un comentari, ens mostra un bloc des d’on podem veure i descarregar aquestes i altres imatges d’accions; no nombra la seva font original però ens hi aproximem una mica més. Gràcies Eugeni!

Publicat dins de Gramàtica, Jocs, Llengua, Vocabulari | Etiquetat com a , , , | 5 comentaris

PREMI AL BLOC ORIGINAL

Rebre un nou premi sempre fa il·lusió i, a més, si aquest vé donat de la mà d’altres persones i professionals que comparteixen la mateixa passió pel món de l’educació i difonen els seus coneixements, experiències, recursos, materials, informacions… a través de la xarxa actualizant els seus blocs i dedicant el seu temps a compartir i construir junts.

Són tot un seguit de premis que neixen des dels mateixos blocaires i que es difonen a través de la xarxa donant l’oportunitat de reconèixer el gran treball que s’està fent des d’altres blocs educatius i conèixer una mica més a fons les persones que treballen darrera l’actualització de cada bloc.

Aquesta vegada m’ha fet especial il·lusió rebre, per partir doble,  un PREMI AL BLOC ORIGINAL des del fabulós bloc d’EUGENIA ROMERO “El blog de los maestros de audición y lenguaje que segueixo ben de prop i que és, en moltes ocasions, una gran font d’inspiració i un exemple a seguir i des del bloc TIC, LLAPIS I PAPER on la seva autora, CARME GALOBAR comparteix experiències, recursos i eines relacionades amb les TIC i l’Educació Infantil.

Les condicions per acceptar i compartir aquest emotiu premi són les següents:
1. Nombrar qui me l’ha concedit (fet!).

2. Dir una frase que em defineixi: “Sóc diferent i única”. De fet, al meu entendre, tots som únics i diferents, aquesta és la gran riquesa de la nostra societat.

3. Enviar el premi a 10 blocs més. Aquí va la meva nominació:

Psicologia i Educació

Associació Síndrome d’Asperger d’Osona

Deixant Petjades

ACTILUDIS

Educació i les TIC

La mirada especial

Racó de les paraules

La princesa de las alas rosas

Velosipios

Psicoreeduca

I… avui dia 2 de maig de 2012 tinc un nou premi a compartir i celebrar!

El segon comentari d’aquest article és ni més ni menys que el COMENTARI NÚMERO 1000!!!

Una gran xifra que només vosaltres, els que dia a dia visiteu i enriquiu aquest bloc sóu els que ho heu fet possible.

MILERS DE GRÀCIES!!!

Publicat dins de Materials, Premis, TIC | Etiquetat com a , , | 16 comentaris