NOTA D’ACCÉS ALS MATERIALS

Nota informativa de les autores del bloc: degut a un problema d’actualització del Drive resulta que els enllaços més antics d’accés als materials dels diferents articles del bloc no funcionen de manera correcta i, per aquest motiu, ens arriben un gran volum de sol·licituds d’accés que ens són impossibles de gestionar.

En principi els materials estan pensats perquè es puguin descarregar de manera directa, sense permisos. Per aquest motiu, us deixem l’accés a diferents carpetes per tal que reviseu si hi podeu accedir i, poc a poc, anirem actualitzant els diferents enllaços dels articles.

Accés a les carpetes del Drive:

Activitats que abans estaven al Calameo

Materials més antics del bloc

Publicat dins de Materials | 4 comentaris

UN PROJECTE SOBRE ELS ORANGUTANS AMB ACTIVITATS COMPLEMENTÀRIES

Aquests dies amb els alumnes de 5è de l’Escola Lluçanès de Prats de Lluçanès hem estat treballant la problemàtica que estan vivint els orangutans i altres animals que viuen a les zones boscoses tropicals degut als problemes de la sobreexplotació del terreny per donar pas a enormes extensions de terreny per elaborar oli de palma amb la corresponent tala d’arbres i la desforestació que comporta la destrucció de l’hàbitat de moltes espècies animals, especialment el dels orangutans de la selva de Borneo.

A més a més d’aquesta tala d’arbres hem vist que un altre problema existent en aquestes zones és també la captura de cries d’animals salvatges per vendre com animals de companyia i el gran negoci que hi ha darrera d’aquestes màfies de persones que afecten enormement les espècies d’animals que ja es troben en perill d’extinció.

Conte sobre la vida de Jane GoodallDavant d’aquesta problemàtica que els alumnes van viure de manera molt intensa arrel de les activitats prèvies a l’obra (art amb sorra) “Jojo” de la companyia “Ytuquepintas” (inclosa dins del projecte “Anem al teatre”), els alumnes van fer un treball d’investigació sobre la vida dels orangutans (lectura de llibres, visites a pàgines web, xerrada amb una mestra de l’escola que havia viatjat a Borneo i havia apadrinat un orangutà anomenat Archie, contactes amb la Fundació Mona, lectura i investigació sobre la vida de la Jane Goodall, científica i historiadora de la vida dels ximpanzés…), escriptura de poemes a partir de l’obra “Jojo”… Amb tota aquesta informació van crear un conte molt bonic escrit en primera persona que van titular “LA MEVA HISTÒRIA A LA SELVA” i, seguidament, van preparar el guió, van gravar-ne la seva lectura i van començar a planificar la gravació de la seva història a través de dos personatges principals (dos peluixos que actualment teni a la nostra aula): l’Archie i en Jango.

Mostra d’alguns poemes inspirats amb l’obra “Jojo” de la companyia “Ytuquepintes”:


Els mateixos alumnes van crear les diferents escenes basant-se en la història que havien enregistrat a través de tècniques ben diverses com els titelles, la imatge fixa i la imatge en moviment (stop motion) així com l’ús de diferents plans a l’hora degravar (pla detall, pla general, primer pla…) segons el que volien destacar i fer arribar a l’espectador. Els protagonistes són l’Archie (organgutan mascle adult) i en Jango (un petit orangutan fill de l’Archie). Els noms dels personatges els van inventar els alumnes decidits en assemblea de grup.

Escena del curtmetratge “La meva vida a la selva”

El resultat, és un curtmetratge que pretén canviar consciències sobre la protecció del medi ambient i donar el missatge que nosaltres, els humans, hi tenim molt a dir i molt a fer i que podem ser uns grans activistes envers la protecció de l’hàbitat dels animals qeu es troben en perill d’extinció però també del nostre entorn més proper.

Us convidem a gaudir d’aquest curtmetratge que intenta reflectir amb la màxima fidelitat la vida dels orangutans a la selva de Borneo. Es tracta d’un vídeo molt “casolà” realitzat pels mateixos nens i nenes íntegrament al pati de l’escola i amb els seus propis mitjans tant tècnics com també de recerca dels protagonistes o d’elements que complementessin les diferents escenes.

Esperem que us agradi!

HISTÒRIA DE L’ARCHIE CREADA PER TOT EL GRUP D’ALUMNES DE 5È

ACTIVITATS I PASSATEMPS PER TREBALLAR LA COMPRENSIÓ LECTORA DE LA HISTÒRIA CREADA PELS ALUMNES:

MOTS ENCREUATS (amb resposta): www.educima.com/crosswords/la_meva_historia_a_la_selva-4917bdee341a9ab828ad30f3b5a36781

SOPA DE LLETRES (amb resposta): www.educima.com/wordsearches/la_meva_historia_a_la_selva-05dff61d41579a752b43b35f160c5b17

LABERINT:

ESCRIPTURA CREATIVA: ENTREVISTA A L’ARCHIE. DOCUMENT PER IMPRIMIR.

DOCUMENT DE L’ENTREVISTA PER ESCRIURE DE MANERA DIGITAL (creat amb el programa PDFEscape): https://drive.google.com/file/d/1hawsZCe5bSBf_iGRt2HAjr0dVav2bg3x/view?usp=sharing

Publicat dins de Materials | Etiquetat com a , , | Deixa un comentari

JO CREO I DESCRIC UN ROBOT PERÒ TU DIBUIXES

Us volem presentar el resultat d’una activitat que, uns anys abans, ja s’havia publicat en aquest bloc.

Es tracta d’una proposta de treball per treballar l’expressió escrita, en aquest cas, la descripció d’un robot.

Cada alumne ha de dibuixar un robot amb l’objectiu de realitzar-ne una descripció el més ordenada i detallada possible per tal que un company/a, sense mirar el dibuix i només llegint la narració pugui dibuixar el robot.

Al finalitzar l’activitat han realitzat un treball d’autoavaluació comparant els dos robots i mirant què ha faltat a la seva descripció per tal que el seu company/a pogués aproximar-se millor al robot original.

A través d’aquest vídeo podeu veure el resultat final:

ACCÉS AL DOCUMENT D’AUTOAVALUACIÓ-REFLEXIÓ FINAL PELS ALUMNES

Publicat dins de Escriptura, Expressió | Etiquetat com a , | 2 comentaris

INICIEM UN NOU CURS CREANT LES NORMES DE CONVIVÈNCIA A L’AULA

Iniciem un nou curs escolar i els primers dies els dediquem a organitzar l’aula: càrrecs, normes de convivència, cartells…
Nosaltres a Cicle Superior, hem creat una dinàmica cooperativa per establir les normes de convivència a través de l’aplicació JAMBOARD “PISSARRA DIGITAL COL·LABORATIVA” (extensió del Chrome) on els alumnes han creat el seu plafó col·laboratiu a través de post-its de colors.
Hem seguit el següent procediment:

  1. Cada alumne ha agafat un post-it digital i ha escrit la seva norma.
  2. Hem agrupat les normes segons el tema que tractaven.
  3. S’ha establert un codi de colors per cada grup de normes.
  4. Han pintat la norma que ells mateixos/es havien escrit i li han posat color segons el tema sobre el qual tractava.

Aquest és el resultat:

Un cop finalitzada l’activitat col·laborativa hem redactat bé les normes d’aula, n’hem afegit entre tots alguna que ens ha semblat interessant i hem acabat fent un mural d’aula. De manera individual cada nen/a ha redactat les seves normes en un PDF editable per tenir-les sempre presents.
Accés al document individual (els alumnes hi poden escriure amb l’ordinador si es baixen el document):

Publicat dins de TIC, Treball cooperatiu, valors | Etiquetat com a , , , | 2 comentaris

CONCURS DE JOC TÍSNER: UNA BONA MANERA DE POTENCIAR LA LLENGUA CATALANA A LES ESCOLES

Us presentem una proposta pensada pels alumnes de Cicle Superior: la creació d’un joc de taula en català on es treballin aspectes relacionats amb la nostra estimada llengua amb la finalitat d’enriquir-la i potenciar-ne el seu ús.

Ja fa uns anys que hi participem al CONCURS DE JOCS TÍSNER i, per aquest motiu, us recomanem donar un cop d’ull a les bases i animar-vos a treballar la llengua a través d’un projecte molt engrescador: crear el vostre propi joc de taula que, a la vegada, pot ser una bona manera de crear material per l’escola i utilitzar-lo per potenciar la competència lingüística entre els alumnes.

Si voleu donar un cop d’ull al treball guanyador de la passada edició i animar-vos a fer un joc similar per treballar les frases fetes, aquí en teniu les instruccions:

Publicat dins de Cicle Superior, Jocs, Llengua, Vocabulari | Etiquetat com a , , , | 1 comentari

SORPRESA! UN JOC PER TREBALLAR LA CONSCIÈNCIA FONOLÒGICA

Compartim amb vosaltres un joc per treballar la consciència fonològica, el so inicial,  i també l’ortografia. Ideal per racons. 

En què consisteix el joc:

Es reparteixen les làmines amb els globus que tenen la lletra inicial de la paraula. Els infants, per torns, han d’agafar un globus de la caixa. Els globus de la caixa tenen la imatge i la paraula escrita sense la inicial. Quan agafen el globus de la caixa, els infants han de veure si el globus que han agafat comença amb alguna de la lletra inicial que tenen a la seva làmina. Si no la tenen, tornen a deixar el globus a la caixa.

La partida acaba quan un infant ha omplert tota la seva làmina. Per donar-li una mica d’emoció hem incorporat globus amb la paraula “poof”.  Quan un infant agafa un globus amb aquesta paraula perden tots els globus que han col·locat al taulell. Aquest últim, podeu posar-lo o no.

Edat: Això sempre dependrà del nivell del grup, però en general el recomanem per cicle inicial.

Què necessiteu:

  • Pissarres magnètiques mida DNA 4.
  • Base per mantenir dretes les pissarres (opcional)
  • Foam
  • Imants
  • Impressió de les làmines, mida DNA 4.
  • Impressió dels globus.
  • Làmines per plastificar.
  • Caixeta

Aquí podeu veure, ràpidament, com l’hem fet nosaltres.

AQUÍ PODEU DESCARREGAR EL MATERIAL

TIPS:

Per agilitzar el joc, i que els infants no es frustrin perquè no treuen les lletres que necessiten, us recomanem que dins la caixa fiqueu les lletres de les làmines que heu repartit. El joc està pensat per jugar 4. Quan han acabat, podeu repartir altres làmines o fer que s’intercanviïn les que tenen.

ATENCIÓ A LA DIVERSITAT:

Les targetes estan en lletra de pal per facilitar la lectura a tothom. Les lletres de les làmines, estan en majúscula, lligada i d’impremta per treballar el reconeixement i familiaritzar-se amb totes les possibles representacions de la mateixa lletra.

Podeu jugar en parelles o bé, col·locar una làmina i que l’hagin de completar entre tots, així, aquells infants que tinguin més dificultats, poden ser ajudats pels altres. En aquest cas, us recomanem que imprimiu les làmines i els globus en DNA 3.

Publicat dins de Cicle Inicial, Consciència fonològica, Educació Infantil, Jocs, Lectura, Racons, Vocabulari | 6 comentaris

JOC PER L’APRENENTATGE DE LA LLENGUA CASTELLANA

David Berengueras, un mestre de l’Escola Lluçanès de Prats de Lluçanès, ha creat un joc per aprofundir en l’aprenentatge de la llengua oral i el vocabulari en llengua castellana.

Es titula “Tira el Dado” i segons explica el mateix autor, es juga en diversos grups de pocs alumnes. Dins de cada grup cada alumne pot tenir diferents rols (portaveu, tirador de dau i lector que és qui llegeix les preguntes). Si els grups són més grans de tres es pot afegir l’actor que serà l’encarregar de fer les proves.

Hi ha tot tipus de proves. Veureu que hi ha paraules en català i, per tant, quan caiguin en aquestes caselles, hauran de traduir la paraula en castellà per seguir tirant. També hi ha caselles amb el signe ?? que es tracta d’una pregunta (la pot pensar el mestre o que se les facin entre grups) i d’altres caselles que hi ha un llapis que és una prova de dibuix on, abans de 40 segons, cal endevinar el dibuix del nen del seu grup.

Si el grup ho va encertant tot, ha d’anar tirant (màxim 3 tirades). Si falla per el torn.

PER DESCARREGAR-LO EN FORMAT PDF podeu clicar sobre la imatge del tauler de joc que acompanya aquest article.

Es tracta d’una activitat bastant TRANSVERSAL ja que els alumnes han de cantar, imitar, dibuixar, fer preguntes, expressar-se de manera fluïda, practicar els camps semàntics…

Segons en David pot ser molt útil per Cicle Inicial, Cicle Mitjà i es podria adaptar per EI5 (molt pautat i llegit pel mestre/a).

Ell ho ha aplicat a l’aula de 1r i realment ha sigut un èxit.

MOTES GRÀCIES DAVID PER PERMETRE COMPARTIR-LO EN AQUEST BLOC i FELICITATS!

Publicat dins de Materials | Etiquetat com a , , , | 3 comentaris

LA DESCRIPCIÓ D’UNA CASTANYERA

Arriba la tardor i no sabem encara com ni amb qui podrem celebrar la Castanyada però les aules es tornaran a omplir dels colors de la tardor i la tradició segur que hi serà ben present. Ens haurem d’adaptar al moment actual però no per això deixarem de gaudir d’aquesta estació tan bonica i d’activitats vinculades a la realitat dels alumnes, a les festes i a la cultura popular.

Per aquest motiu us presentem LA DESCRIPCIÓ DE LA CASTANYERA. Una activitat pensada per escriure ONLINE sobre un document amb unes pautes molt concretes on els alumnes hauran de fixar-se molt bé amb les imatges i, al mateix temps, fer volar la seva imaginació i creativitat. Si ho preferiu, també us podeu descarregar el document i imprimir-lo.

Nosaltres l’hem aplicat a l’aula i als alumnes els ha encantat! Per donar suport a l’escriptura els hem preparat un llistat de paraules que els serviran com a diccionari i revisió del text i els permetran enriquir el seu vocabulari: moniatos, escumadora, estufa, mocador, pedaç, davantal… (ens hem adonat que la majoria d’alumnes desconeixia el significat de la paraula escumadora i ens ha permès veure la diferència amb el que ells/es anomenaven colador). 

EXEMPLES D’ACTIVITATS D’AMPLIACIÓ:

  • Subratllar les paraules de la descripció que coincideixen amb la llista de verificació.
  • Ordenar les paraules de la llista per odre alfabètic i tornar a escriure el llistat ben ordenat tal i com apareixerien al diccionari.
  • Ordenar les paraules segons el nombre de síl·labes.
  • Inventar frases amb les paraules de la llista…

Un munt de possibilitats al vostre abast que farà les delícies dels alumnes de la vostra aula. 

DESCÀRREGA GRATUÏTA DEL DOCUMENT PER TREBALLAR AMB ELS ALUMNES

Ens encantaria rebre les vostres opinions i comentaris sobretot si us descarregueu el material i l’apliqueu amb els vostres alumnes o fills/es ja que compartim els documents de forma totalment altruista i el vostre feedback és el que ens anima a seguir endavant! Malgrat tot…les estacions i el temps segueix endavant. BONA TARDOR!

Publicat dins de Materials | Etiquetat com a , , , , | 3 comentaris

EL VIRUS DE L’AULA I LES NORMES DE CONVIVÈNCIA

Us presentem una activitat que hem aplicat amb els alumnes de primària i que ha resultat ser tot un èxit ja que està estretament relacionat amb la malaurada i trista situació que estem vivint actualment a les aules convertint-la en una activitat alegra i motivadora pels alumnes.

Es tracta d’una ACTIVITAT DE TREBALL COOPERATIU on els alumnes, per grups, han de pensar diferents apartats amb l’objectiu que, entre tot el grup classe, s’arribi a CREAR UN VIRUS D’AULA, una mascota que els acompanyarà al llarg de tot el curs. La consigna que se’ls dóna és que es tracti d’un VIRUS BO, és a dir, que contagiï coses boniques que ens ajudin a ser millors persones i a viure de manera cívica i responsable. D’aquesta manera els alumnes s’han d’inventar la forma de contagi i què els passa a la gent que resulta contagiada d’aquest virus tan contagiós. 

Quan el virus de l’aula veu algú que no es comporta correctament, el contagia i fa que la seva conducta canviï.

Després que cada grup s’inventi i redacti la seva part de la descripció es posen en comú i cada alumne acaba escrivint la descripció sencera del seu virus. En aquest cas, hem escollit un PDF editable creat per nosaltres mateixes.

Un cop redactada la definició és el moment d’establir les NORMES DE L’AULA i…com ho farem? a partir dels SÍMPTOMES de contagi del virus! Els deixarem escrits també en un document i, seguidament, es penjaran les normes a l’aula al costat d’un dibuix del nostre virus. Si ja les teniu penjades, els alumnes les poden redactar directament al document.

DESCÀRREGA GRATUÏTA DELS DOCUMENTS EN PDF EDITABLES PER TREBALLAR DIRECTAMENT AMB ELS VOSTRES ALUMNES. US DEMANEM QUE, SI ELS COMPARTIU, EN NOMBREU L’AUTORIA.

Mireu la descripció del virus que ha sorgit després de fer el treball amb alumnes de 5è de Primària de l’Escola Lluçanès. Ells l’han anomenat Còvid 2010 perquè és l’any que van néixer. En aquest cas van decidir posar-li una mascareta  perquè “cap virus dolent el pugui contagiar”. Les mascaretes estan dissenyades pels mateixos alumnes i cada setmana l’anem canviant.

“Es diu Còvid 2010 i té 10 anys. És rodó com una pilota. És de mida mitjana. És de color blau cel. Al voltant del cos hi té bolets de diferents colors que són els preferits dels nens i nenes de la classe de cinquè. No té braços ni cames. Té el nas petit i rodó i sempre està somrient. Durant la setmana s’amaga en algun racó de la classe de cinquè i, a les tardes, viatja a casa d’un nen o una nena. El cap de setmana el passa vivint en una casa abandonada a les afores del poble. Tot i ser una casa abandonada el virus l’ha decorada molt bé i s’hi sent a gust. Viu tot sol perquè la seva família acostuma a viatjar per tot el món. És molt àgil i molt amable. Li agrada jugar a futbol amb el FCPradenc però també li agrada el patinatge. El seu menjar preferit són les tallarines i les croquetes. La seva principal afició és contagiar la gent dolenta o que no es porta bé i la transforma en gent bona. La manera de contagiar la gent és fent abraçades i petons i dient coses boniques a cau d’orella. La gent que es troba sota els símptomes de contagi del Còvid2010 es torna feliç i bona persona. 

Símptomes de contagi del virus de l’aula de cinquè:

  • És amable amb tothom.
  • Sap treballar en equip i respecta les opinions i decisions dels companys/es.
  • Cuida els amics i els ajuda quan ho necessiten.
  • Escolta a tothom i sap acceptar el torn de paraula.
  • Evita els conflictes i baralles. Els soluciona parlant i dialogant amb els companys/es.
  • Comparteix la felicitat i l’alegria creant un bon ambient dins l’aula.”

Enllaç a la notícia complerta al portal web de l’Escola Lluçanès

ENS INTERESSA MOLT REBRE EL VOSTRE FEEDBACK. ENS ENVIEU UN COMENTARI? 

Publicat dins de Materials | Etiquetat com a , , , , | Deixa un comentari

BINOMI FANTÀSTIC SOLIDARI (RULETES I MATERIAL DIGITAL INTERACTIU)

Us presentem una activitat digital interactiva per treballar l’expressió oral i escrita, la comprensió lectora, la creativitat i la imaginació amb els alumnes a diferents nivells. 

Parteix de dues RULETES que permetran seleccionar dues paraules a partir de les quals es demana als alumnes que les escriguin, elaborin una frase, en facin el dibuix i es gravin la seva pròpia veu.

En un nivell més avançat es pot demanar als alumnes que, amb el binomi (les dues paraules que surten seleccionades a les ruletes) elaborin una història, l’escriguin i també la gravin.

Arrel del que hem viscut i estem vivint aquests dies i la inversió de temps dedicada a l’elaboració d’aquest material hem trobat convenient afegir un component de solidaritat a la nostra tasca i compartir aquest material des deTEACHERS PAY TEACHERS” (CLICANT AQUÍaportant 2€ per cada descàrrega el 100% del que es guanyi aniria destinat a la MARATÓ DE TV3 dedicada a la investigació del Covid19.

Els 2€ inclouen el següent material:

  • Les dues ruletes interactives
  • Material digital (nivell inicial)
  • Material digital (nivell avançat)
  • Rúbrica d’autoavaluació

Ho teniu disponible en català i en castellà. Compartim gratis la versió en .pdf per treballar en els racons de llengua o estacions.

2 RULETES INTERACTIVES

MATERIAL DIGITAL DESPRÉS DE FER RODAR LES RULETES I HAVER ESCOLLIT EL “BINOMI”

NIVELL INICIAL:

NIVELL AVANÇAT

Publicat dins de Materials | 2 comentaris

FES LA TEVA VELLA QUARESMA

La Cristina Sotoca ha creat un material molt divertit i motivador per treballar el dibuix, l’expressió oral, la lectura i l’escriptura a partir d’unes imatges de la Vella Quaresma.

L’ha preparat amb tres tipus de lletra: Majúscula, lligada i impremta i ha confeccionat diferents activitats per adaptar-les a les diferents necessitats, edats i ritmes d’aprenentatge de manera que es pugui atendre la diversitat. El quadre de doble entrada amb el número dels daus i els diferents elements també el teniu amb dues versions: dibuix i paraula o bé només dibuix.

Es tracta de triar el dau i, l’atzar serà el que decidirà com serà aquesta Vella Quaresma tant divertida: Què portarà al cap? I a la cara? Com seran les seves cames? Quin tipus de calçat portarà? 

Finalment, els alumnes tenen una guia sobre com descriure a seva Vella Quaresma i una rúbrica d’avaluació.

Us animeu aprovar-ho amb els vostres alumnes?

Aquí teniu els enllaços:

TOT EL MATERIAL AMB LLETRA MAJÚSCULA

EL RECURS AMB LLETRA LLIGADA

MATERIAL AMB LLETRA D’IMPREMTA

Publicat dins de Materials | 10 comentaris

BINGO DE INVIERNO/BINDO D’HIVERN

Us presentem un joc de creació pròpia però inspirat en els materials i Bingos que es comparteixen des de la web “Lápiz de Ele” (https://www.lapizdeele.com/) i que estan sent molt útil per treballar el vocabulari, la lectura i la comprensió lectora en llengua castellana.

En aquest cas, hem elaborat un Bingo amb elements relacionats amb l’hivern treballant així el vocabulari propi d’aquesta estació de l’any però pot adaptar-se a altres centres d’interès i altres temes que treballeu a l’aula i que s’ajustin a les vostres programacions.


Es tracta de crear un plafó amb dibuixos i/o paraules amb diferents opcions on els alumnes hagin d’escollir (pintar, encerclar…) el que ells prefereixen. En aquest cas es dóna a escollir entre dos dibuixos aquell que mostra millor la seva preferències: fer un ninot de neu o jugar a tirar boles, anar a la neu amb esquís o baixar una muntanya amb trineu, portar bufanda o gorro, embrutar-se amb l’aigua dels bassals o portar paraigua per resguardar-se de la puja…

Es tracta que els alumnes pintin quina de les dues opcions prefereixen i, llegint els cartronets que defineixen un dibuix, col·locar algun objecte sobre d’ell i “marcar-lo”. Qui aconsegueixi marcar totes les caselles d’una mateixa fila aconsegueix 1 punt i qui faci “Bingo”, és a dir, completi tota la taula, aconsegueix 2 punts.

En aquest cas us el presentem en castellà i amb el tema de l’hivern però pot adaptar-se a altres idiomes i altres temes.

Us animeu a provar-lo amb els vostres fills/es o alumnes? Mireu com ho hem treballat amb el grup de 3r de Primària de l’Escola Lluçanès:

DESCÀRREGA DEL MATERIAL EN FORMAT PDF

DESCÀRREGA DEL MATERIAL EN FORMAT WORD (Si l’adapteu i ens voleu fer arribar el vostre treball estarem encantades de poder-lo compartir blocrecursosee@gmail.com). Compartir és construir!

L’Anna M.Cullell del CEE Mare de Déu del Mont (Vilafant) ha adaptat aquest recurs al CATALÀ i ens ha fet arribar la seva versió per tal de poder-la compartir al nostre bloc. Moltes gràcies per l’adaptació Anna i per voler-la compartir amb nosaltres!

ACCÉS AL BINGO D’HIVERN (VERSIÓ CATALANA)

No us perdeu fer un cop d’ull a la pàgina “Lapiz de Ele”, val molt la pena!

Publicat dins de Materials | Deixa un comentari

LA TARDOR “MENTIDERA” (COMPRENSIÓ LECTORA)

Us compartim una activitat molt útil per treballar la comprensió lectora relacionada amb la tardor de manera divertida.

Amb la seva aplicació es treballa també l’atenció i la concentració de l’alumnat ja que cal que estiguin molt atents per descobrir les mentides que els explica la tardor. A cada frase hi ha amagada una paraula mentidera i cal que la descobreixin i escriguin la paraula que l’hauria de substituir dins de la fulla.

La Cristina Sotoca li havia de donar un format molt més artístic a l’activitat però resulta que acaba de ser mare i viure aquest moment de la vida és el que ocupa tot el seu temps. Així que…FELICITATS CRISTINA!

Us deixem amb l’activitat de tardor tant en català com en castellà “EL OTOÑO MENTIROSO” per si us interessa treballar-la amb els vostres alumnes.

ACCÉS AL MATERIAL (2 fulls) EN CATALÀ

ACCÉS AL MATERIAL (2 fulls) EN CASTELLÀ

Publicat dins de Materials | 2 comentaris

COMPRENSIÓ LECTORA: LES PARAULES INSTRUSES I LES VACANCES ESTIUENQUES

Us presentem una proposta molt potent per treballar la lectura, la comprensió lectora i el vocabulari de manera divertida a través d’un joc on s’hagin de descobrir les paraules intruses que s’han “colat” en un text i, un cop descobertes, mirar d’endevinar quina paraula seria la que aniria al seu lloc. Ho podeu fer amb qualsevol tipus de text. Nosaltres us presentem aquest inventat per nosaltres i molt adequat per treballar aquests primers dies d’escola.

 

El material consta de les següents activitats i nivells:

 

NIVELL A: text i graella on escriure totes les paraules (les paraules intruses que han trobat en el text i la paraula correcta que l’hauria de substituir)

NIVELL B: text (2 pàg.) i graella on ja hi ha escrites les paraules intruses (que cal donar un cop els alumnes han localitzt les paraules). Cal que al costat escriguin la paraula correcta.

SOLUCIONS: text (2 pàg.) amb les paraules instruses ja subratllades (per afavorir l’autoavaluació)

En aquest cas han de trobar 17 paraules intruses.

Es pot fer de manera individual però els lectors/es s’ho passaran millor si es fa de manera col·lectiva. Mentre es llegeix el text en veu alta qui trobi una paraula intrusa hagi de picar de mans. Qui serà el primer a descobrir-la? Quants alumnes picaran de mans? Només una premisa…no es pot picar la paraula si abans el company/a no l’ha llegit.

 

Així comença la nostra història…

Aquestes vacances d’estiu han sigut molt avorrides perquè m’ho he passat molt bé i he gaudit de totes les coses que he fet. Els matins he anat a un casal d’hivern on hi havia molts altres nens i nenes i un bon grup de bombers que ens han preparat moltes activitats perquè tots ens ho passéssim molt malament.
Hi he anat cada dia (de dilluns a divendres) durant tot el mes de novembre perquè els meus pares feien vacances durant l’agost i hem fet moltes activitats. Els dilluns fèiem manualitats, els dimarts piscina, els dimecres bicicleta, els dijous caminades per la zona del costat de l’escola i els diumenges jocs d’aigua (…)

Podeu accedir al material amb PDF del Drive clicant sobre les imatges (captures de pantalla de l’activitat): NIVELL A, NIVELL B I SOLUCIONS EN UN ÚNIC DOCUMENT.

Publicat dins de Comprensió, Estiu, Lectura, Llengua, Materials, Vocabulari | Etiquetat com a , , , | 2 comentaris

Activitats per principi de curs

Comencem el nou curs i… per fer-ho, compartim amb vosaltres unes fitxes d’expressió escrita per treballar què han fet aquest estiu i per conèixer als nostres infants. Per descarregar la fitxa, cliqueu la imatge.

Recordeu que teniu més activitats per utilitzar al principi de curs com les següents:

  • Activitat emocions sobre el primer dia de classe, diferents nivells. Clica a la imatge per descarregar el material. 
  • Què vull fer aquest curs. Clica a la imatge per descarregar el material. 
  • Veritat o mentida edició estiu. Clica la imatge per descarregar el material. Si vols veure l’article original clica aquí
  • Expressió escrita: “aquestes vacances…”  Clica aquí

 

Publicat dins de Cicle Inicial, Cicle Mitjà, Cicle Superior, Educació Infantil, Emocions, Escriptura, Estiu, Expressió, Jocs | 3 comentaris

NOU ABECEDARI D’ANIMALS!

Us presentem el nou abecedari d’animals!

Aquest curs hem rebut forces correus demanant-nos l’abecedari dels animals. Així que amb l’ajuda del David, hem decidit actualitzar-lo. Hem fet l’abecedari d’animals on cada lletra té associat un animal. L’hem fet en forma de cartells per penjar-ho a la classe. Tanmateix, amb l’opció d’imprimir més d’una pàgina en una pàgina podeu fer que tot abecedari quedi en un sol full. Heu de donar l’opció de 7 fulls per 4.

Hem estat força temps per fer-ho, així que si l’utilitzeu en agradaria rebre feedback 🙂 Si teniu instagram i utilitzeu l’abecedari a la classe, feu una foto i etiqueteu-nos! 😉 Ens fa molta il·lusió veure que el material que compartim és útil!

Esperem que us agradi! Cliqueu a la foto per descarregar-lo i recordeu que podeu consultar l’article original clicant aquí.  

Publicat dins de Abecedari, animals, Cicle Inicial, Educació Infantil | 3 comentaris