QUIN FONEMA HA CANVIAT? JUGA A DESCOBRIR-HO!

Malgrat la incertesa que ens acompanya i malgrat un final de curs realment difícil cal seguir avançant amb energia i empenta, sempre endavant envers l’atenció a la diversitat i la importància de proposar nous jocs, estratègies i activitats per tal de satisfer les necessitats i qualitats de tots els nosaltres alumnes.

Perquè… allò que realment pot salvar l’educació; els elements imprescindibles per aconseguir que l’escola no perdi la qualitat educativa que any rera any ens esforcem a defensar són la bona voluntat i les ganes de treballar dels docents que actualment estem treballant amb i pels ciutadans del futur.

Per seguir reivindicant la qualitat del treball que es fa a les escoles, seguiré amb més ganes que mai actualitzant aquest bloc; potser serà una mica més difícil però estic convençuda que seguiré comptant amb la vostra col·laboració.

Tot seguit, us presento una activitat que he estat elaborant per treballar la CONSCIÈNCIA FONOLÒGICA; eina fonamental per establir una bona base de lectura i escriptura. Es tracta d’un material format per diferents imatges (extretes de “google imatges”) on, a través de les quals, es poden proposar diferents jocs. El joc que us plantejo té per objectiu fer que l’alumne classifiqui les imatges segons el so que canvia i que es pot trobar a l’inici, al mig o al final de la paraula. Els alumnes poden classificar els dibuixos (després d’haver-los retallat i plastificat), poden escriure el seu nom o fer ambdues accions.

Us deixo amb el material de les imatges; al final del document trobareu una graella amb la solució (amb el nom de totes les imatges segons el so que canvia):

CLASSIFICACIÓ DE LES IMATGES SEGONS SI CANVI EL SO INICIAL, DEL MIG O DEL FINAL:


TENS GANES D’AFEGIR-HI UN COMENTARI? ENDAVANT!!!

Quant a Recursos ee

Mestra d'Educació Especial de l'Escola Lluçanès. Crec en l'ús de les noves tecnologies per ajudar a descobrir les capacitats de tots els alumnes i entendre la diversitat com una font de riquesa tan a l'aula com a la societat en general. Orgullosa mare d'un nen de 6 anys, enamorada del meu poble i amant dels animals i la natura.
Aquest article s'ha publicat dins de Consciència fonològica, Jocs, Lectura, Llengua, Materials, Vocabulari i etiquetat amb , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

7 respostes a QUIN FONEMA HA CANVIAT? JUGA A DESCOBRIR-HO!

  1. LauraGandía diu:

    Hola Yolanda!!
    m’encanten tots els materials del teu blog, sobre tot els de consciència fonològica, són genials!
    Sóc mestra d’audició i llenguatge a la província de València, i ací hi ha molta mancança de material en català…
    Mil gràcies i molts ànims!!

  2. yroset diu:

    Moltíssimes gracies Laura,
    gràcies sobretot per comentar i donar a conèixer la teva opinó sobre els materials.
    Seguim en contacte compartint i construint.
    Yolanda.

  3. Elena diu:

    Hola!!! Sóc mestra d’EE a l’escola Els Àngels de Tarragona.
    Aquest curs m’he trobat amb un número de nens/es mooolt elevat amb probelmes relacionats amb la consciència fonològica i la comprensió lectora.
    El teu materila és genial, de debó, moltes gràcies per compartir-ho!!!!

  4. yroset diu:

    Moltes gràcies pel teu comentari Elena. També és genial rebre les vostres impressions.
    M’alegra saber que t’agrada el material i que el pots utilitzar per treballar la consciència fonològica amb els teus alumnes. Gràcies per fer-me arribar les teves impressions! No sabeu com d’importants són els vostres comentaris per tots aquells que gestionem un bloc com aquest.
    Una abraçada,
    Yolanda Roset.

  5. Rita diu:

    Moltes gràcies per la teva dedicació!
    M’he imprès el material i vaig a plastificar-lo per treballar-lo amb els meus alumnes.
    Està genial!
    Rita

  6. yroset diu:

    Gràcies Rita pel teu comentari!!! Ens ajuda a seguir endavant compartint i construint juts!
    Fins aviat,
    Yolanda.

  7. sandra diu:

    Tot el material es fantàstic Gràcies

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *