EDUCACIÓ EN VALORS

REFLEXIONS SOBRE COM DESAPAREIX LA CREATIVITAT EN ELS NENS

“ALIKE”

Curtmetratge que ens fa reflexionar sobre la manera com, de manera insconscient, els adults anem trencant la creativitat dels petits a partir del nostre dia a dia. En ell es posa en dubte l’educació tradicional com a eina que té en compte les capacitats de cada nen/a i defensa la importància de potenciar les arts plàstiques i musicals entre els nostres alumnes. Molt recomable!

APRENDRE A VALORAR LA VIDA FUGINT DELS ASPECTES MATERIALS

“LES MEVES SABATES”

Bonic i emotiu vídeo on se’ns mostra la importància de valorar el que som i el que tenim fugint de tot allò material i gaudint de les coses bones de la vida. Un bon exemple per ensenyar als nostres alumnes a no jutjar els altres pel que tenen sinó pel que són. El final…sorprenent!

POTENCIAR L’AUTOESTIMA DELS ALUMNES

“LES FITXES DE PÒQUER”

JORGE SUAREZ PADILLA mestre de música d’una escola pública de  Molins de Rei ha volgut compartir amb nosaltres un vídeo que, de ben segur, no us deixarà indiferents. Està en anglès però substitulat al castellà i ens ofereix una lliçó de vida: com potenciar l’autoestima dels alumnes amb dificultats d’aprenentatge a l’escola a partir d’una paràbola molt senzilla sobre les fitxes de pòquer. Un vídeo dirigit a tots els professionals i familiars. A mi m’ha encantat! Moltes gràcies Jorge!

EXPRESSIÓ DELS SENTIMENTS

“LES PARAULES DOLCES”

Un bonic conte explica com la Lola un dia es lleva amb un munt de paraules dolces a la boca que no sap com expressar perquè tothom està massa ocupat per sentir-les o bé, simplement no es mereixen les boniques paraules de la Lola. Acabaran per sortir de la seva boca? Com s’ho farà? Un bonic conte per ensenyar als nens la importància d’expressar els seus sentiments i potenciar l’autoestima dels altres.
Versió digital del conte:

Enllaç a la programació per treballar el conte “LES PARAULES DOLCES” a l’aula:
http://www.caib.es/sacmicrofront/archivopub.do?ctrl=MCRST348ZI86614&id=86614

Conte i recurs trobat al bloc “FULLS DE COLORS“.

RESOLUCIÓ DE CONFLICTES

QUAN TOT S’EMBOLICA

Es poden treballar els valors a través d’una història titulada “QUAN TOT S’EMBOLICA”.
Aquesta història presenta en clau d’humor el caos que creen els conflictes. Al mateix temps proporciona eines i camins per a l’entesa i la reconciliació. La cinta mostra que abans que tot es trenqui és possible la reconciliació a través de la situació que viuen dues marmotes.


POSSIBLES PREGUNTES PER DEBATRE I REFLEXIONAR:

Què ens explica aquesta història?
Quina és la causa del problema?
Els dos protagonistes són conscients del problema?
Per què creus que tot s’acaba complicant?
Com creus que haurien d’haver actuat?
Com acaba la història?
Has vist o has viscut alguna situació semblant?
Creus que s’hagués solucionat abans si haguessin parlat?

SOPAR PER A DOS

La història narra la disputa entre dos camaleons per aconseguir marcar el seu territori i quedar-se el sopar (una mosca). Tenen un conflicte i la granota farà el paper de mediadora. El vídeo ens ensenya a saber resoldre els conflictes de bon començament sense deixar que esdevinguin un gran problema.


POSSIBLES PREGUNTES PER DEBATRE I REFLEXIONAR:

Què explica aquesta història?
Quin és el problema?
Creus que el camaleons guanyen alguna cosa mentre es barallen?
Creus que en perden alguna? Quina o quines?
Hi ha un personatge clau en el desenllaç d’aquesta història. Qui és? Quin paper hi juga?
Explica el que fan els camaleons quan seuen a parlar?
Comparteixen o distribueixen el menjar?
Qui creus que ha guanyat al final d’aquesta situació?
A la nostra vida quotidiana, hi ha situacions semblants?
T’agrada el final d’aquesta història?
Amb quin animal et sents més identificat? Per què?

L’AMISTAT I L’EMPATIA

UN VERITABLE ACTE DE BONDAT

El valor de l’amistat en un emotiu vídeo on les necessitats de l’altre passen per davant de les pròpies. Fantàstic per explicar el valor del companyerisme i l’amistat amb els nens. Les imatges parlen per si soles ja que el vídeo dura menys de 2 minuts.

COMPANYERISME I RESPONSABILITAT

“HOT SEAT”

Vídeo d’aproximadament 5 minuts on uns conills d’una empresa tenen un conflicte per culpa d’una cadira trencada. Qui l’ha trencat? Es comporten realment com a bons companys? Cal ser valent i afrontar els errors?… Aquesta i altres preguntes es poden resoldre mirant aquest vídeo. Molt útil per treballar amb alumnes de Cicle Mitjà i Cicle Superior. Fantàstic!

ACCEPTACIÓ DE LA DIFERÈNCIA

L’ANEGUET LLEIG

Vídeo que ens presenta la història de l’aneguet lleig sense veu (amb imatges) a través d’una bonica i emotiva història guanyadora d’un òscar el 1939. Permet generar un debat entre el grup-classe sobre el respecte a les diferències i la importància d’acceptar els altres tal com són així com els sentiments que es generen quan apareix el rebuig.

“EL CAZO DE LORENZO”

Una bonica història que ens demostra la importància de destacar i trobar els aspectes positius que s’amaguen dins de cadascun de nosaltres i veure que, tots nosaltres, necessitem una mà amiga que ens ajudi a superar les dificultats.

La història traduïda al català per l’Editorial Joventut porta per títol “El cassó d’en Gerard”. A la web de l’Editorial podeu seguir-ne l’argument i les imatges. He elaborat un document amb tota la història per tal de treballar-la amb els alumnes:

LA IMPORTÀNCIA DE L’ESFORÇ

LA LLEBRE I LA TORTUGA

Vídeo que ens presenta el conte popular de la lletre i la tortuga. Ens vol demostrar que el més important per aconseguir un objectiu és l’esforç i que tothom pot arribar a progressar i aconseguir allò que desitja si lluita, treballa i no es deixa influenciar per les aparences o per allò que diran.

APRENDRE A COMPARTIR

EL PEIX IRISAT

 

peix Des del seminari d’Educació Especial l’Escola Abat Oliba de Sant Hipòlit de Voltregà ens va presentar el seu treball de LA MALETA MÀGICA: un projecte per treballar el vocabulari a Educació Infantil a través dels contes. Ens van fer una gran explicació sobre el projecte i ens van fer una demostració amb el conte: El peix Irisat. La història em va agradar molt ja que treballa el valor molt important: SABER COMPARTIR. Al mateix temps que es treballen els valors permet treballar la competència lingüística. Podeu veure la referència bibliogràfica del conte a la pàgina “Bibliografia”.

PRESENTACIÓ DEL CONTE “EL PEIX IRISAT”

EL PEIX IRISAT AMB SO:

NO DEIXAR-SE PORTAR PER LES APARENCES

CAPÍTOL DE POCOYÓ: ADÉU BARRET!

Capítol de la coneguda sèrie de dibuixos animats POCOYÓ. Els dibuixos d’en Pocoyó sempre han portat diversos missatges: solidaritat, amistat, esforç…

Aquest capítol concret parla de la importància d’acceptar els altres tal com són per dins deixant de banda les aparences. En “Pato” ha perdut el seu barret i pensa que ja no tindrà amics perquè, segons ell, sense barret es veu ridícul. Ben aviat aprendrà que els seus amics l’estimen igualment porti o no porti el seu barret.

ACCEPTACIÓ DE LES DIFERÈNCIES

“ELS OCELLETS”

ELS DRETS DELS INFANTS

ELS NENS TENEN DRETS

EL 1998 UNICEF va pensar como difondre els drets dels infants de forma creativa i divertida per la qual cosa va demanar a creadors i directors de tot el mon que fessin curtmetratges animats de 30 segons sobre alguns dels drets de la Convenció. En aquest vídeo d’aproximadament 4 minuts apareixen una sèrie d’aquestes imatges animades a través de les quals s’expliquen els drets dels infants. Ens poden servir per dialogar, generar un debat entre els alumnes i realitzar un treball cooperatiu d’investigació on cada grup treballi un dret concret a partir de la imatge que el defineix. Les imatges són molt boniques i reflecteixen exactament cada dret. A mi, personalment, m’ha encantat!
Més informació sobre els drets de la infancia awww.unicef.es/derechos

EL TREBALL INFANTIL

Preciós vídeo amb imatges i so que permeten treballar i complementar el treball de valors a l’escola sobre el tema de l’explotació infantil. El vídeo ens dóna dades realment preocupants:
“Actualment més de 200 milions d’infants són víctimes del treball infantil. D’aquests, 115 milions són víctimes de les pitjors formes de treball infantil en condicions realment perilloses i en condicions semblants als esclaus.
Cal lluitar per trencar el cicle de la pobresa i el treball infantil”.
Recomanat a partir de Cicle Mitjà.

Per més informació cliqueu AQUÍ.

EL VALOR DE LA DIFERÈNCIA: “TODOS SOMOS DIFERENTES”

Un fantàstic llibre que podeu trobar al fantàstic bloc “El Sonido de la hierba al crecer” i la reproducció del qual us adjunto a continuació. Està en castellà però permet adaptar-lo fàcilment a qualsevol altra llengua. L’objectiu d’aquest fantàstic dossier és promoure l’acceptació de la diferència a les aules. Ideal per treballar les hores de tutoria. A més a més, es pot adaptar a diferents nivells d’alumnes.

EL VALOR DE L’ESFORÇ

ELS TRES PORQUETS

Edu3.cat

PER TOTS ELS QUE DIUEN “NO PUC”

EL VALOR DE LLUITAR PELS PROPIS SOMNIS

“BLIP”. L’AJUDA I EL TREBALL EN EQUIP

Blip from Sean Mullen on Vimeo.

MOTIVACIÓ I SUPERACIÓ PERSONAL

REBUIG A L’EXCLUSIÓ SOCIAL DE LES PERSONES AMB DISCAPACITAT: EL VALOR D’UNA ABRAÇADA

Emotiu experiment en format vídeo que ens ajuda a entendre la importància de veure les persones amb discapacitat com a part important de la societat i lluitar així contra la seva exclusió social. Paraules finals: HEM DE DISSIMULAR PERQUÈ S’ACOSTIN A NOSALTRES? ACOSTA’T MÉS! Una gran tasca de conscienciació.

SER DIFERENT ÉS UN INCONVENIENT?

Vídeo amb imatges molt clares sobre la importància que la nostra societat dóna al fet de pensar, ser i fer tots de la mateixa manera. Un mitjà per reflexionar sobre la diferència i el fet que, fins a quin punt pot resultar un problema ser diferent en una societat on tot està pensat des d’una única perspectiva.

LA PODER DE LA MOTIVACIÓ

EL PUNT

Conte molt bonic sobre la importància de valorar el treball de cadascun dels nostres alumnes o fills/es ja que la motivació és la principal força per aconseguir allò que desitgem.

El punt

View more presentations from mbertr28

ALGUN DIA…

SIGUES EL CANVI QUE VOLS VEURE EN EL MÓN (GANDHI)

Un missatge d’esperança per aconseguir un món millor on les petites accions d’ajuda i solidaritat s’encomanen i poden fer que el nostre entorn sigui millor. Els petits canvis comencen en un mateix. Vídeo que permet treballar amb els alumnes valors com l’ajuda, la responsabilitat, la solidaritat, el respecte… Es tracta d’un film publicitari però que ens pot ajudar moltíssim a l’hora de treballar els valors i l’educació emocional.

MÉS ENLLÀ DE L’APARENÇA FÍSICA

UNA PEL•LÍCULA: KIRIKÚ I LA BRUIXA

IRIS ALONSO de l’Escola Samuntana de Sabadell ens vol recomanar una pel•lícula molt interessant “Kirikú il a bruixa” que, segons l’Iris, permet… “entendre que les persones no són dolentes sense motiu i que si superem l’aparença física i els prejudicis podrem ajudar a ser una mica més feliç a tothom“.
L’Iris m’ha fet arribar la fitxa tècnica i les orientacions pedagògiques de la pel•licula “Kirikú i la bruixa”. La trobareu a continuació:

També us deixo amb el primer capítol de la pel•lícula per tal que en pogueu fer una primera valoració:

LA INCLUSIÓ I L’ACCEPTACIÓ DE LA DIFERÈNCIA

“POR CUATRO ESQUINITAS DE NADA”

Adaptació del conte “Por cuatro esquinitas de nada” en format vídeo on se’ns fa palès la importància d’adaptar l’escola a les necessitats i capacitats dels nostres alumnes i no a l’inrevés. Val la pena treballar les possibles solucions del conflicte abans d’acabar de veure el final del vídeo amb els alumnes.
Aquest vídeo m’ha arribat a les mans gràcies a L’EVA ROURA de l’EAP d’Osona.. Moltes gràcies Eva!

I AQUÍ TENIU EL VÍDEO EN CATALÀ “PER QUATRE CANTONADES DE NO RES”:

“EL CORB”

Els alumnes de cinquè de la meva escola (Escola Lluçanès de Prats de Lluçanès) han estat treballant, entre altres valors, el respecte a la diferència a través d’un conte molt bonic d’en Leo Timmers publicat per l’editorial “animallibres” i que porta per títol “EL CORB”. Han buscat nous títols, han ordenat la història, n’han fet un resum i han escrit allò que han après a través del conte.

Entre tots, va sorgir la idea de publicar un conte original basat en aquesta històriai, per aquest motiu, van estar dibuixant cadascuna de les il•lustracions i preparant el text que les acompanyaria.

CONEIXEMENT DELS ALUMNES AMB EL SÍNDROME D’ASPERGER

“LA PIEZA DE PUZLE”

Fantàstic vídeo d’animació per treballar l’acceptació i millor coneixement dels alumnes amb Síndrome d’Asperger ideal per treballar a l’escola amb els alumnes. De manera amena, senzilla, creativa i molt emotiva es treballa la relació d’amistat entre dos nens, un dels quals pateix aquest síndrome.
De nou, l’EVA ROURA és la “culpable” que pogués gaudir dels fantàstics diàlegs dels protagonistes d’aquesta història.

L’EMPATIA. POSAR-SE AL LLOC DE L’ALTRE

Veure la vida des d’una situació privilegiada ens pot fer perdre l’empatia i la importància de saber veure les coses des d’un altre punt de vista, essent capaç de posar-se al lloc de l’altre, el que sent, el que pensa, el que desitja… Fins que, la vida ens ensenya que, de sobte, tot allò que tenim es pot perdre en un instant i necessitem de l’empatia i l’ajut dels altres per seguir endavant. Una paràbola de la vida a través de la visió d’una amantis i d’una eruga per treballar aquests valors entre els nostres alumnes, els sentiments, les emocions, la comunicació gestual…

Visionat per primera vegada des del bloc “Galitic“, bloc de recursos educatius de l’escola Marià Galí de Terrassa.

RESPECTE A LA NATURA I ALS ANIMALS

“WE ARE ALL CONNECTED”

La fundació WWF (http://wwf.panda.org/) ens ensenya, amb qüestió d’un sol minut, una bonica comparació entre les emocions, sentiments i accions dels humans amb les dels animals i la natura donant-nos a entendre que, en el fons, no som tan diferents. Un bon exemple per promoure entre els alumnes el respecte envers la natura i la fauna que ens envolta.
Aquest vídeo l’he pogut gaudir per primera vegada des del bloc “R@cons de colors“. Un bonic vídeo amb unes imatges espectaculars que de ben segur no us deixarà indiferents i que pot arribar a remoure moltes consciències.

EL VALOR DE L’AMISTAT

Una pobra cigonya ho passa realment malament per satisfer les demandes del seu amic, un núvol a qui uneix una gran amistat. La seva amistat és tan gran que sobreviu a tots els entrebancs i els problemes. Un bonic vídeo per treballar la importància de saber mantenir els bons amics i entendre les emocions i els sentiments.

Visionat per primera vegada des del bloc “Galitic“, bloc de recursos educatius de l’escola Marià Galí de Terrassa.

LA SUPERACIÓ DE DIFICULTATS I L’ESFORÇ

PILAR A LA CATEDRAL

Emotiu vídeo recomanat per MIQUEL PASCUAL DÍAZ on es veuen uns castellers pujant les escales de la Catedral de Girona demostrant que, malgrat les dificultats, cal tornar-se a aixecar i seguir lluitant fins el final. En Miquel diu que fa posa la pell de gallina; totalment d’acord amb ell. Visualitzeu-lo i ho comprovareu:

ENTENDRE ELS NENS I NENES AMB AUTISME A L’ESCOLA

UN CAPÍTOL DE CAILLOU

TREBALL DE VALORS AMB…

EL VENEDOR DE FUM

“EL VENEDOR DE FUM” és un curtmetratge ideal per treballar l’educació en valors a l’escola: què desitgem realment? Què estaríem disposats a fer o a pagar per satisfer els nostres desitjos? Ens podem refiar de tot allò que ens diuen o que veiem? Hi ha persones que venen il·lusió i persones que la compren pensant que així aconseguiran la felicitat però el fum és passatger i tal i com arriben els desitjos materials poden desaparèixer. Obrim el debat a les aules?

39 respostes a EDUCACIÓ EN VALORS

  1. Noelia diu:

    Hola Yolanda!
    Acabo de descobrir el teu bloc i estic meravellada amb la quantitat de recursos que hi tens. Em seran de gran ajuda.
    A més, aquest apartat d’educació en valors m’encanta! Si no et sap greu, faré un enllaç al meu bloc per poder treballar-ho amb els meus alumnes.
    Enhorabona per la feina feta!!!!!

  2. yroset diu:

    Hola Noelia, gràcies pel teu comentari! Com vols que em sàpiga greu el fet de crear un enllaç al teu bloc? Al contrari, per mi és un gran orgull. A més a més, això em permet conèixer també el teu bloc!
    Gràcies per les teves paraules; m’alegra saber que els recursos que es presenten en aquest bloc us poden ser útils.
    Espero seguir en contacte i t’animo a seguir participant enviant comentaris, opinions, enllaços, materials, recursos…
    Rep una forta abraçada.
    Yolanda Roset

  3. ester diu:

    Enhorabona!!! és un bloc excel·lent! m’ha agradat molt! endavant amb aquesta meravellosa tasca!

  4. Àngels diu:

    Hola Yolanda!
    Demà utilitzaré aquest vídeo per treballar l’acceptació cap a les persones amb minusvalia i ja t’explicaré.
    La setmana passada amb el meu grup de 6è vam veure el video “El viaje de Maria” en parlar de l’autisme, que era el tema treballat a ciutadania i va ser tot un éxit.
    Gràcies pels recursos que comparteixes!
    Àngels

  5. yroset diu:

    Hola Àngels! Gràcies de nou pels teus comentaris que ens enriqueixen a tots i totes!
    M’encantarà saber com funciona amb el teu grup d’alumens el treball a través d’aquests vídeos ja que sempre és molt positiu gaudir de primera mà de l’experiència del seu treball a l’aula.
    Sobre el vídeo de “El viaje de Maria” em podries comentar des d’on es pot aconseguir? Si et sóc sincera sem sembla que no he tingut l’oportunitat de poder-lo veure i m’encantaria que me’n proporcionessis l’enllaç (si no és molt demanar).
    Gràcies a tu per mantenir-te tan fidel al bloc i per ajudar a actualitzar-lo!
    Una abraçada i… gràcies pel premi!
    Yolanda Roset

  6. Cecília Jufré Pou diu:

    Ahir vam veure el vídeo “Algún día…” amb els nens i nenes de P5. Els hi va encantar. Vam treballar l’ajuda als altres. Ara estic pensant fer un vídeo amb ells, molts semblant aquest, crec que pot ser xulo. Potser et demanaré consell que tu ets tota una exerta fent vídeos!

  7. yroset diu:

    Ei Ceci! Moltes gràcies pel teu comentari. Als meus alumnes també els va agradar molt el vídeo i penso que la teva idea de muntar un vídeo semblant és genial! Per qualsevol cosa que necessitis i que jo et pugi ajudar, ja saps on trobar-me!
    Una abraçada preciosa i bona sort en el teu nou projecte sobre el bloc d’aula.
    Una abraçada, Yolanda.

  8. Marta diu:

    Hola Yolanda,

    Sóc una estudiant de Grau en Educació Primària, i estic fent un treball que el dedico a l’educació dels valors. Buscant i consultant per Internet he arribat al teu blog, i l’he estat mirant. He d’admetre que m’ha encantat! Tens molt bones propostes i m’he quedat meravellada!
    És molt gratificant poder-se formar amb exemples així.
    Molts ànims!

    Marta

  9. yroset diu:

    Hola Marta, moltíssimes gràcies pel teu comentari i sobretot gràcies per comentar una pàgina que, personalment, m’agrada molt i m’interessaria poder potenciar i enriquir!
    Si tens noves propostes respecte l’educació en valors i les vols compartir, encantada d’escoltar-te!
    El que sí que és gratificant és rebre les vostres aportacions i comentaris!
    Ànims també per a tu.
    Seguim en contacte i aprenent junts!
    Yolanda Roset.

  10. faith diu:

    Greetings thanks for good submit i was browsing for this issue final two days. I will search for up coming valuable posts. Have fun admin.

  11. montserrat diu:

    Crec que aquest recull em pot fer molt servei, però tinc un problema: els videos els veig a mitges o sigui la història que expliques no està completa. És que els tinc de buscar a youtube?

    Molt agraïda detotes formes
    Montserrat

  12. yroset diu:

    Hola Montserrat,
    pot ser que tinguis algun problema de connexió ja que em sembla que les històries es veuen correctament. Estàs parlant d’un vídeo en concret o bé de tots els vídeos de la pàgina? Saber-ho ens ajudarà a trobar la font del problema.
    Si de cas, t’aconsello que en busquis la versió completa al youtube.
    Agraïda a tu pel teu comentari.

  13. anna diu:

    Iolanda,
    no et pots imaginar com me n’és dútil el teu bloc.
    Gràcies,
    anna
    Per cert,la meva germana en té un que es diu bloc de colors que és molt interessant.

  14. Marta diu:

    Hola Yolanda,
    M’encanta el teu blog, sóc catequista d’un grup de nois d’ESO i no saps com d’útil es la teva feina.

    Moltes gràcies,
    Marta

  15. yroset diu:

    Hola Marta,
    moltes gràcies a tu pel teu comentari! Els vostres missatges m’animen a seguir endavant i, al mateix temps, enriqueixen aquest bloc.
    T’animo a participar-hi de manera activa ja que… COMPARTIR ÉS CONSTRUIR!
    Seguirem compartint nous materials i recursos ajudant-nos mútuament.
    Una abraçada,
    Yolanda Roset.

  16. yroset diu:

    Hola Anna,
    no et pots imaginar el que significa rebre missatges com el teu!
    Conec el bloc de la teva germana i és fantàstic! Hi ha un munt de recursos i enllaços impressionants i realment és una eina molt util a tot el professorat. El lema principal és COMPARTIR i, només per això, es mereix tot el meu respecte!
    Una abraçada,
    Yolanda Roset.

  17. Albert diu:

    hola Yolanda, soc un alumne de 14 anys que per fer un trevall de ciutadania m’ han enviat a aquest lloc web, xafardejant una mica la pagina he vist el teu misatge presentan-te, i explicant que has creat aquest espai d’intercanvi, col·laboració i treball amb l’objectiu de disposar d’una gran xarxa on trobar material específic…etc…
    La teva idea em sembla bonisima, penso que si totes les persones que tractem temes similars ens unim o posem en contacte per ajudar-nos mutuament sortirém força reforçats de la unió.
    També dirte que persones com tu, amb iniciativa, interes, profesionalitat i entrega, son les que tiren endevant el país, i fan que progresem.
    Moltes gracies y molta sort.

  18. yroset diu:

    Hola Albert,
    moltíssimes gràcies pel teu comentari i per les teves paraules.
    Penso el mateix que tu ja que sovint ens costa compartir i, en el món educatiu, segur que hi ha molt bons professionals que ens podem ajudar mutuament.
    Jo també sempre he pensat que la unio fa la força i que COMPARTIR ÉS CONSTRUIR; només compartint podem aconseguir ampliar aquesta xarxa educativa i social tan important.
    Les teves paraules m’han fet emocional i m’animen a seguir lluitant i ampliant aquest espai de recursos.
    Moltes gràcies per tot i moltíssima sort e el teu treball de ciutadania. Espero que alguns recursos i materials del bloc t’hagin servit d’ajuda.
    Una abraçada molt gran!
    Yolanda Roset

  19. Sarai diu:

    Hola Yolanda! El teu bloc és magnific! felicitats per la bona feina, aquest tipus de recursos ens enriquiexen a tots! moltes gràcies!!!

  20. Ester diu:

    Hola Yolanda,

    Una companya d’Osona m’ha demanat recursos -treballo en una biblioteca escolar- sobre el valor de l’esforç… i així, cercant continguts de qualitat a la xarxa he descobert el teu blog.

    Gran feina!!

    He passat l’enllaç a diverses mestres que tenen interès en treballar aquests temes amb els alumnes i crec que els serà força útil.

    No sé si coneixes la web gretel, dedicada a literatura infantil i juvenil, però te la comento per aportar alguna cosa a canvi.

    Mil gràcies per la teva tasca i la generositat de voler compartir-la.

    Ester

  21. Mariona diu:

    Hola, sóc la Mariona de l’ACIM (Associació catalana per la Infància Maltractada)
    Tots els temes que tractes en aquest blog: acceptació de la diferència, valoració de l’esforç, valoració positiva del treball dels altres, etc. són temes que lliguen perfectament amb la prevenció del maltracte.

    Et felicito per la feina que estàs fent i et demano permís per utilitzar, en algun dels tallers que fem, algun dels vídeos que hi tens penjats.

    M’ha fet una especial il·lusió trobar en format vídeo el conte “por cuatro esquinitas de nada”. L’havia treballat molt sovint a l’escola amb els nens i nenes. Em fa molt contenta poder-lo recuperar en format digital ( encara que sigui en castellà)

    M’agradaria demanar-te de poder estar en contacte de cara a compartir idees i experiències. Ja em diràs alguna cosa, si vols.

    Felicitats de nou per la teva tasca

    Mariona

  22. yroset diu:

    Hola Mariona,
    per mi és tot un orgull i al mateix temps una gran responsabilitat veure que des del bloc podeu trobar materials i recursos que poden ajudar i prevenir la infància maltractada. M’ha emocionat moltíssim rebre el teu comentari ja que per mi és un feedback molt positiu comprova les vostres reaccions envers el bloc.
    Gràcies per les felicitacions i, per descomptat, tens total llibertat per utilitzar els materials, recursos i vídeos que hi tinc penjats. Per això estan al bloc, per tal que els puguin aprofitar altres professionals en la seva tasca educativa.
    A mi també m’encanta el conte “por cuatro esquinitas de nada”; a veure si el trobo en català.
    A mi també m’agradaria establir contacte amb tu per compartir impressions, idees, vivències… segur que serà molt enriquidor per les dues.
    Estem en contacte via correu, si et sembla bé.
    Gràcies, moltíssimes gràcies pel teu emotiu comentari.
    Una abraçada i endavant amb la vostra tasca que, en els temps que corren, pren especial importància.
    Estem en contacte,
    Yolanda Roset Aligué

  23. yroset diu:

    Uauuu!!! A l’acabar d’escriure el comentari he estat buscant el vídeo del conte en català “per quatre cantonades de no res” i…
    http://www.youtube.com/watch?v=5Ea6x72PysU
    En penjaré l’enllaç al bloc però t’ho volia comunicar en aquest comentari.
    Moltes gràcies!
    Yolanda Roset

  24. Lluïsa S Mir diu:

    Feia temps que anava cercant un espai com aquest, per a l’àrea d’alternativa a la religió. Mltes gràcies per compartir-lo i felicitats per la tasca feta.

  25. yroset diu:

    Moltes gràcies Lluïsa pel teu comentari i per les teves felicitacions.
    És molt d’agrair que dediqueu una part del vostre temps a manifestar la vostra opinió sobre els materials i recursos que es comparteixen des d’aquest bloc. Per mi i per totes les persones que dia rera dia col·laboren a enriquir aquest espai és molt important!!!
    Una abraçada,
    Yolanda.

  26. Elvira Albert Tresens diu:

    Hola Yolanda,
    Sóc l’Elvira, estudiant d’educació social per la Uned. Estic realitzant un treball sobre diversitat i igualtat en l’educació. He visitat el teu blog i he trobat varies aportacions molts interessants sobre la temàtica. He trobat molt important tenir un espai de comunicació amb altres professionals i poder accedir als diferents materials.

    Moltes gràcies.

  27. Mireia Cortina Puig diu:

    Yolanda, moltíssimes felicitats per la feina ben feta que fas!
    Em són de molta ajuda tots els recursos i idees que penges.
    Moltes gràcies!

  28. yroset diu:

    Hola Mireia!
    Gràcies per les felicitacions!
    La feina que faig al bloc es veu plenament recompensada amb els vostres comentaris!
    M’alegra saber que els materials us són de gran ajuda. Gràcies per dedicar un moment del teu temps a escriure aquest comentari. T’ho agraeixo moltíssim!
    Seguim en contacte.
    Yolanda.

  29. yroset diu:

    Hola Elvira,
    moltes gràcies per presentar-te i per fer-nos arribar la teva visió sobre els materials i el bloc. Jo, com tu, també considero molt important aquest espai d’intercanvi que, sovint, amb el nostre dia a dia a les escoles i amb les contínues retallades, l’anem perdent. Moltes vegades, a les escoles, fem coses realment útils que poden ajudar a altres professionals i alumnes i que val la pena que se’n faci difusió ja que, el treball en xarxa, és l’únic mitja per créixer tan personalment com professionalment.
    Gràcies, novament, pel teu comentari!!!
    Una abraçada i molta sort en el teu treball!!!
    Fins aviat,
    Yolanda.

  30. Silvia Pico diu:

    Fantástica recopilación, Yolanda. ¡Muchas gracias por compartir!
    Silvia

  31. iolanda Estrada Sanz diu:

    hola Yolanda ,

    He trobat el teu blog buscant contes que parlin de la diversitat. Avui mateix passo el link al colectiu de “La festa per una societat inclusiva al Garraf” de la que formo part del grup motor de la Festa. Tenim una pàg web i un esdeveniment al facebook . Jo sóc l’encarregada de passar publicacions que parlin sobre la diversitat als centres educatius i esplais de la comarca .

    En el teu blog he trobat un tresor!!!

    petons bonica

    iolanda

  32. yroset diu:

    Moltes gràcies Iolanda!
    Per mi és tot un honor que hagueu pensat en aquest bloc com exemple de diversitat a les escoles.
    Gràcies, moltíssimes gràcies per les teves paraules i, felicitats per la vostra iniciativa.
    Molta sort i molt èxit en aquesta festa.
    Si puc, intentaré assistir-hi.
    Una abraçada!!!
    Iolanda Roset

  33. Valors actuals diu:

    http://elsvalorsactuals.blogspot.com.es/ potser us pot interessar!! 🙂

  34. Ana Pomares diu:

    Bons recursos…molt bon treball!!
    Felicitats i gràcies.

  35. Núria diu:

    Gràcies pels vídeos compartits i les orientacions sobre quins temes treballar. Els estic utilitzant per treballar amb adolescents a l’aula de l’Hospital de Dia d’Adolescents de Girona.

  36. LOLI diu:

    Molt bons els videos!!
    gràcies per compartir-los!!
    els estic fent servir per treballar valors i resoldre conflictes a l’aula!

  37. Ana diu:

    Formo part de l’equip de canalla d’una colla castellera i volem fer emfàsi en el treball dels valors com l’amistat, la cooperació, la no competència… Hem trobat el teu bloc i és excel·lent!!

    Moltíssimes gràcies pel teu treball!!!

  38. Logopedia diu:

    Muchas gracias por el artículo! la verdad es que hace falta más concienciación en la aceptación de uno mismo y del resto. Este es un tema que se tiene que tratar desde pequeño. Muy buenos los aportes, sobre todo el del cuento “El Punt”.

  39. Muchas gracias por el artículo!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *