El Carnestoltes ja és aquí!

Avui us deixem un seguit d’activitats relacionades amb el carnestoltes.

  1. Mots encreuats de la roba que porta el rei carnestoltes.
  2. Desxifrar el missatge secret que ens envia el rei carnestoltes. El missatge és la dita “Per carnaval tot s’hi val”. Els alumnes han de trobar les lletres que formen la frases realitzant sumes i restes. Hi ha dos nivells. El nivell 1, més senzill, amb sumes i restes petites acompanyades de suport visual i en lletra de pal. El nivell 2, amb sumes i restes d’una xifra i nn+n. Són senzilles, nivell de primer o inicis de segon de primària.
  3. Targetes per fer lectura de paraules amb vocabulari relacionat amb les festes de carnaval i la quaresma. Es tracta de tallar cada columna de la taula i plastificar-les. Faciliteu una piça als alumnes i han de col·locar la pinça en la paraula que correspon amb el dibuix. Darrera podeu enganxar un gomet en la posició on ha d’estar la pinça, així els alumnes saben que ho han fet bé. Com veieu a la foto. Les teniu amb lletra d’impremta i lligada.
  4. Jo descric i tu pintes. És una versió més senzilla de l’activitat “jo descric, tu dibuixes, publicada al bloc.  L’objectiu, com ja sabeu, és que els alumnes escriguin com han pintat el seu rei carnestoltes per tal que el company el pinti igual. Si cliqueu aquí, trobareu les instruccions sobre com es fa.
  5. El joc veig-veig, que podeu consultar clicant aquí, amb una làmina de carnestoltes extreta de http://orientaciolarosadelsvents.
  6. Una petita fitxa on es proposa una activitat de comprensió oral de la cançó de carnestoltes del grup pot-petit, juntament amb una activitat de cercar les 5 diferències.

Totes les activitats estan pensades per nivell de cicle inicial. Esperem que les gaudiu.

Compartim amb vosaltres una activitat d’expressió escrita relacionada amb en carnestoltes, “si jos fos la reina o el rei Carnestoltes…”. A veure què us sembla.

Publicat dins de Cicle Inicial, Materials, Vocabulari | Deixa un comentari

ACTIVITAT DE TUTORIA: LES QUALITATS QUE ENS DEFINEIXEN

Amb els alumnes de Cicle Superior hem elaborat i aplicat un recurs de tutoria que hem pensat que podria ser del vostre interès ja que ha donat molt bons fruits i ha generat una forta motivació entre l’alumnat que hi ha participat.
Es tracta d’una activitat per tal de poder-nos conèixer millor a nosaltres mateixos, veure quina imatge transmetem a les altres persones i comprovar les qualitats positives que la nostra família destaca de nosaltres.
Aquest projecte consta de diferents parts:
1. Creació d’un AVATAR analitzant cada part del nostre físic i plasmant-lo en una imatge digital creada amb el programa: www.avachara.com (una eina digital molt recomanable)
2. Anàlisi de diferents qualitats que poden definir una persona. Ampliació de vocabulari i definicions a partir de tres webs:
https://www.educaixa.com/ca/-/cualidades-personales-1
https://www.educaixa.com/ca/-/cualidades-personales-2
https://www.educaixa.com/ca/-/cualidades-personales-3
3. Fer una llista de les qualitats positives que pot tenir una persona. Cada alumne elabora la seva llista de paraules que surten a les webs anteriorment citades. S’amplia la llista amb altres qualitats que puguin sortir del mateix grup d’alumnes.
4. Els alumnes escullen entre 6 i 8 qualitats de la llista que pensen que els defineixen millor com a persones.
5. S’elabora una nova llista per portar a casa i la família escull aquelles qualitats que defineixen millor el seu fill/a.En el cas de pares separats es poden elaborar dues llistes.
6. Ús de les eines TIC: en un document, hi posen el seu nom i l’avatar que han creat i guardat a l’ordinador. Juntament amb el nom s’hi afegeixen tres requadres amb els següents títols: “Jo penso que sóc una persona…”, “Els altres pensen que sóc una persona….” i, per últim, “la meva família pensa que sóc una persona…” (en el cas de tenir dues llistes s’introdueixen les qualitats dels dos progenitors).

7. Els alumnes deixen el document elaborat a la pantalla del seu ordinador.

8. Per torns, cada alumne s’asseu davant d’un ordinador on troba el treball d’un company/a juntament amb una de les llistes de qualitats i escriu només una qualitat d’aquell company/a.

9. Els alumnes es van canviant d’ordinador escrivint cada vegada una qualitat sense repetir les que ja han escrit els seus companys.

10. Quan tornen a arribar al seu ordinador comproven i llegeixen les qualitats que els han escrit els seus companys i després omplen les graelles de les qualitats que prèviament havien destacats d’ells mateixos i les valoracions de la seva família.
11. Es destaquen en color o negreta aquelles qualitats que més coincideixen entre els tres requadres.
12. S’elabora una graella amb el nom de les qualitats que més coincideixen, es busca una emoticona i s’escriu, al costat, la definició corresponent.
13. Cada alumne respon un qüestionari a través d’un formulari de GOOGLE per ajudar-los a reflexionar sobre el sentit de l’activitat: Coincideixes amb les qualitats dels teus companys/es? Què has après amb aquesta activitat? Coincideixen les qualitats amb la manera com et veus?…. ACCÉS A UNA CÒPIA DEL FORMULARI.

ACCÉS A LA GRAELLA AMB LES QUALITATS (ENTREGADA A LES FAMÍLIES)

Per tal que us feu una idea del resultat final de l’activitat us adjunto el resultat final del meu treball ja que jo també vaig participar de l’activitat amb els alumnes. El seu treball és exactament igual que el meu (per mantenir l’anonimat dels alumnes):

Després de passar el qüestionari individual als alumnes aquestes són les conclusions finals que han escrit sobre el què han après:

  • He après que s’ha de ser tolerant amb cada tipus de persona i cadascú és com és i ningú s’hi ha de ficar. 
  • Que tu et pots veure molt diferent a com et veuen els altres.
  • Que no sempre t’has de fixar amb les coses negatives ni teves ni dels altres.
  • No sabia algunes paraules, el seu significat i fent aquest exercici he aprés algunes paraules i a part d’això també he aprés les meves bones qualitats i les del meus companys.
  • Que ningú és igual.
  • He après més qualitats i també he après a ser més bona amb alguns companys.
  • He après com són els meus companys.
  • Que tinc moltes qualitats.

Sobre el que més ha agradat l’alumnat aquestes han estat les seves respostes:

  • M’ha agradat molt saber les qualitats de cada persona i saber que les persones encara que no ho mostrin gaire tothom té sentiments. 
  • Comparar com em veig jo a com em veuen els altres.
  • Saber com et difineixen els teus companys i els teus pares .
  • Fer l’activitat d’escriure les meves qualitats que han coincidit més i buscar emoticones.
  • Aprendre quines coses son bones i a definir-me a mi mateix i els altres.
  • Buscar els emoticones que coincidien amb les meves qualitats
  • 2 coses: apendre les qualitats dels meus companys i buscar les emoticones.
  • Tot

I sobre si tenir qualitats dins d’un grup és positiu o no aquests han estat els raonaments finals:

  • Sí perquè cada persona és diferent i té els seus pros i les seves contres i això ens fa ser millor grup.
  • Jo penso que és neutral perquè tothom, i generalment tothom, té punts positius i negatius.
  • Sí perquè si tots siguéssim iguals no sabríem coses que tenen els altres i seria molt avorrit.
  • És positiu perquè ells poden mirar les teves coses i tu les dels altres, i és més divertit que tots siguem diferents.
  • Sí perquè sinó la gent no diferenciaria l’un de l’altre.
  • Sí perquè si siguesim tots iguals seria molt avorrit.
  • És positiu perquè aixi pots descobrir altres qualitats i també perquè sinó seria molt avorrit.

Us animo a provar-ho amb els vostres alumnes. Ja veieu que les respostes comporten una bona reflexió i un bon aprenentatge!

ACCÉS A LES RESPOSTES DEL FORMULARI

Publicat dins de Materials | Etiquetat com a , , , | Deixa un comentari

INFOGRAMES DIGITALS INTERACTIUS, UN RECURS DIGITAL A LES AULES

Us presentem una nova aplicació molt útil en el camp de l’Educació ja que, la seva versió gratuïta, permet crear INFOGRAMES interactius on es reculli tota la informació més important sobre un tema determinat.
Amb un grup d’alumnes de sisè hem creat una infografia digital interactiva amb tota la informació que prèviament havíem recollit sobre les característiques, curiositats, localització…del ROURE, un arbre molt comú al territori on es troba ubicada l’escola (Prats de Lluçanès).
D’aquesta manera hem pogut resumir la informació, estructurar-la i organitzar-la fent ús d’un recurs que ha resultat molt motivador per tot l’alumnat. Mireu que bonic que ens ha quedat! (clicant sobre les fletxes de la part superior dreta de la imatge podreu veure l’activitat a pantalla completa):

(Treball dels alumnes de 6è de l’ESCOLA LLUÇANÈS de Prats de Lluçanès)
Més informació a:
www.genial.ly (Accés al programa)
https://www.youtube.com/watch?v=2RMF9foaK88 (tutorial)
El mateix programa permet crear tríptics, pòsters…i moltes altres possibilitats educatives. Un recurs que us animem a provar amb el vostre alumnat!

Publicat dins de Materials | Etiquetat com a , , , , | Deixa un comentari

SOM INVENTORS/ES: EXPRESSIÓ ORAL I ESCRITA

Ja fa dies que tornem a estar al peu del canó. Després de planificar, organitzar i programar el nou curs escolar us volem presentar el resultat d’una experiència portada a terme a l’Escola Lluçanès de Prats de Lluçanès aquests primers dies del curs escolar.

Dins dels tallers d’expressió escrita es va demanar als alumnes de sisè que es posessin a la pell d’uns inventors/es, imaginessin i creessin la maqueta d’un invent que pensessin que podria ser molt útil a la resta de la gent. L’objectiu és presentar-lo a la resta de companys/es per intentar convèncer-los de la seva compra.

Es va donar als alumnes un guió de treball que van omplir, corregir i, seguidament, van assajar per fer una bona presentació. La motivació dels alumnes està assegurada!

Aquesta activita permet desenvolupar la capacitat creativa dels alumnes i la seva competència lingüística i artística.

GUIÓ DE TREBALL:

  • Presentació de l’inventor/a
  • Presentació de l’invent (nom)
  • De quin material o materials està fet?
  • Per què serveix?
  • Com funciona?
  • Qui el pot fer servir?
  • Quant val?
  • On es pot comprar?
  • Comiat

Els alumnes ja estan presentant els seus treballs a la resta de companys/companyes i aquest està sent el resultat:

QUÈ US SEMBLA AQUESTA EXPERIÈNCIA?
LA TROBEU INTERESSANT?
Esperem els vostres comentaris!

Publicat dins de Materials | Deixa un comentari

TREBALLEM ELS ARTICLES. DOS JOCS DE TAULA PER PRACTICAR

Avui compartim amb vosaltres dos jocs de taula per treballar els articles, en català i en castellà, indicats per 1r de cicle inicial o finals de P5 si els alumnes poden llegir paraules curtes. El 4 en ratlla dels articles indefinits, d’article en article i digues i tapa.

El 4 en ratllajoc_article dels articles indefinits.

Material:

  • Fitxes de dos colors diferents.
  • Targetes (per obtenir-les en català clica aquí i en castellà aquí)
  • Taulell (clica aquí per obtenir-lo en català i aquí en castellà. )

Procediment:

Per torns, els alumnes agafen una targeta on apareix la imatge de la paraula amb la que han de dir quin article indefinit li pertoca. L’alumne ho diu oralment i col·loca una fitxa del seu color a la casella on apareix l’article indefinit que correspon. Passa el torn al següent company. Guanya el que primer faci 4 en ratlla.

Consell: Els alumnes que encara no puguin llegir poden jugar igualment, ja que tan sols necessiten la lectura per als articles indefinits. Si ho diuen bé oralment els companys el poden ajudar dient-li on hi ha l’article que necessita tapar amb la fitxa.

On el pots utilitzar?: Nosaltres el varem utilitzar amb tot el grup classe. Un cop els alumne van jugar el vam incorporar als racons de llengua.

Digues i tapa.

Material:

  • Fitxes de dos colors diferents (o de 3 o 4, això dependrà del nombre de jugadors que hi participin).
  • Targetes (per obtenir-les en català clica aquí i en castellà aquí)
  • Taulell (clica aquí per obtenir-lo en català i aquí en castellà. Consell: si han de jugar més de dos jugadors imprimeix el taulell en mida DNA-3)

Procediment

És un joc amb unes normes molt senzilles que permeten que sigui molt versàtil. Aquest joc el podeu adaptar a nombrosos continguts. Nosaltres l’hem utilitzat a matemàtiques per treballar la suma, a llengua per treballar la partició sil·làbica i, en definitiva, a tot allò que se us acudeixi.

Per torns els alumnes agafen una targeta on apareix la imatge de la paraula amb la que han de dir quin article definit (el, la, els, les) hi correspon. Un cop fet això tapa la casella on aparegui l’article amb la fitxa del seu color. Passa el torn al següent company. El joc s’acaba quan han omplert tot el taulell. Aquell alumne que hagi pogut col·locar més fitxes és el que guanya. Si a un alumne li toca una targeta en la que no hi ha cap casella amb l’article lliure no pot tapar i passa el torn.

Consell: Igual que en l’anterior joc, els alumnes que encara no puguin llegir poden jugar igualment, ja que tan sols necessiten la lectura per als articles indefinits. Si ho diuen bé oralment els companys el poden ajudar dient-li on hi ha l’article que necessita tapar amb la fitxa.

Variant: Podeu fer-ho no competitiu dient als alumnes que l’objectiu es tapar totes les caselles.

On el pots utilitzar?: Nosaltres el varem utilitzar amb tot el grup classe. Un cop els alumne van jugar el vam incorporar als racons de llengua.

D’article en article.

Aquest joc està basat en el joc del Cangur que apareix al llibre de Josep tió Jocs d’ortografia.

Material:

  • Fitxes de dos colors diferents (o de 3 o 4, això dependrà del nombre de jugadors que hi participin).
  • Targetes (per obtenir-les en català clica aquí i en castellà aquí)
  • Taulell (clica aquí per obtenir-lo en català i aquí en castellà. Consell: si han de jugar més de dos jugadors imprimeix el taulell en mida DNA-3)

Procediment:

Es barregen les targetes i es deixen en una pila al mig de cap per avall. El primer jugador agafa una carta i col·loca la seva fitxa a la primera casella on hi aparegui l’article que concorda amb la paraula que apareix a la targeta. Per torns hauran d’anar avançant d’aquesta manera, movent-se cap a la casella més propera on aparegui l’article que concorda amb la imatge de la targeta. Guanya el primer en arribar a la meta. Alerta! Hi ha fletxes que indiquen pujar o baixar. Si els jugadors cauen en una casella amb fletxes ha de fer el que indica la direcció de la fletxa.

Consell: Aquest joc presenta unes normes un xic complicades. Si l’utilitzes a primer els alumnes necessitaran un adult de referència que els guiï una mica. Són unes normes de joc més recomanades per uns 8 anys si busques que juguin de forma autònoma.

A veure que us sembla i com us va. Ens encanten els vostres comentaris. 🙂

NOTA: les targetes tenen format de presentació, per si voleu practicar una mica abans amb els alumnes,  així que cada targeta ocupa un full DNA-4. Això suposa que per imprimir-les en format targeta heu de donar l’ordre ala impresora. Aquesta és la ruta del meu ordinador: Arxiu> imprimir>disposició>pàgines per full i lidieu 6 o 9.

Guardar

Guardar

Guardar

Guardar

Publicat dins de Cicle Inicial, Educació Infantil, Gramàtica, Jocs, Racons | Deixa un comentari

DE QUIN CONTE ÉS? TREBALL DE LES INFERÈNCIES A EDUCACIÓ INFANTIL

Les mestres d’Educació Infantil de l’Escola Lluçanès de Prats de Lluçanès a partir de la formació ILEC de Centre han creat i portat a la pràctica una activitat per tal de treballar i avaluar les inferències treballades a nivell oral a partir de quatre contes populars treballats a l’aula i coneguts pels alumnes:

  • La Caputxeta Vermella
  • Les 7 cabretes i el llop
  • Els tres porquets
  • La rateta que escombrava l’escaleta

Ho han aplicat a les aules d’EI4 i EI5 on els alumnes, per parelles, havien de descobrir a quin conte pertanyien una sèrie d’imatges acompanyades de paraules.

Donaven a cada parella un grup d’imatges pertanyents a un conte popular i havien de parlar tot deduint i inferenciant a quin conte podien pertànyer.

Quan ho descobrien les col·locaven sota una fitxa amb el títol del conte i en feien la comprovació, és a dir, es podien autoavaluar a partir d’unes làmines de correcció  que contenien el títol del llibre i les imatges corresponents.

Un cop comprovats els encerts i els errors omplien la graella d’autoavaluació.

Ens ha agradat molt aquesta activitat i hem pensat que podia ser molt útil a les aules d’Educació Infantil ja que permet treballar les inferències i les deduccions a nivell oral, el raonament, el diàleg i l’autoavaluació. Posteriorment els alumnes poden escriure un llistat de paraules de cada conte treballat.

Les mestres comparteixen amb nosaltres els materials en PDF (imatges, làmines de comprovació de les inferències i graelles d’autoavaluació) que es poden veure i descarregar clicant AQUÍ. Moltes gràcies per compartir els vostres materials!

Publicat dins de Materials | 2 comentaris

RECULL D’ACTIVITATS DE SANT JORDI

A les portes de la festivitat de Sant Jordi voldríem recopil·lar tots aquells materials compartits al bloc que ens poden ajudar a treballar amb els nostres alumnes aquesta diada tan especial i bonica.

Esperem que us siguin útils i, si ens voleu comentar si els apliqueu amb els vostres alumnes, si algun dels recursos us sembla interessant, si heu adaptat o modificat algun dels recursos….sabeu que aquest pot ser també el vostre espai!

Clicant sobre els dibuixos accedireu als articles publicats. FELIÇ DIADA!

LLEGEIX, DIBUIXA I PINTA ELS PERSONATGES DE SANT JORDI. DIBUIXOS DE “CUCHU”. Material d’elaboració pròpia

RECURSOS I MATERIALS MOLT DIVERSOS AMB JOCS , BINGOS, CÒMICS, SOPES DE LLETRES, DÒMINOS, POEMES, MOTS ENCREUEATS, TREBALLS DE LECTURA I ESCRIPTURA… (Recull realitzat fa dos anys)
Publicat dins de Materials | Deixa un comentari

CONSTRUÏM I ESCRIVIM “FRASES BOGES”

Compartim amb vosaltres un material molt útil, motivar i atractiu per treballar l’estructura de la frase que, al mateix temps, permet l’adaptació a diferents nivells educatius i capacitats dels alumnes: LES FRASES BOGES.

Aquest recurs educatiu que hem creat, inspirat en una idea publicada a http://litwithoutworksheets.blogspot.com.es/ amb el nom “silly sentence” (bloc que us recomanem) consta dels següents materials:

  • Daus de colors amb diferents paraules, articles, verbs, adjectius, complements… Hi ha daus diferenciats segons gènere.
  • Instruccions de joc
  • Espai de treball per escriure la frase o frases
  • Una base d’orientació amb instruccions clares sobre aspectes a tenir en compte que també pot servir com a autovaluació.

Tot aquest material el teniu disponible preparat per descarregar i aplicar a l’aula però, a més a més, també trobareu:

  • Els materials amb diferents tipus de lletra
  • Adaptació de recursos i materials per aplicar amb alumnes amb nee a secundària.

ACCÉS A LA CARPETA COMPARTIDA DEL GOOGLE DRIVE AMB TOT EL MATERIAL CLICANT AQUÍ.

Us recordem que el bloc es nodreix dels vostres COMENTARIS, així que…us animem a interaccions i participar amb nosaltres d’aquesta experiència escrivint el que vulgueu compartir. Gràcies!!!

Guardar

Publicat dins de Materials | 18 comentaris

TIPOGRAFIES DE PUNTETS PER APRENDRE A ESCRIURE

Imatge extreta de la web PrintPam. Clicant sobre ella podreu accedir a la pàgina de descàrrega

Hem desobert l’espai web PRINTPANT de la mestraLAURA MASDEU amb recursos, materials, làmines i idees originals que pensem que us pot interessar.

Un dels recursos que ens ha cridat l’atenció per la seva aplicació didàctica a l’aula i perquè la seva descàrrega és gratuïta són un seguit de 5 tipografies de puntets i pautes per instal·lar a l’ordinador que ens permetran crer activitats d’escriptura i grafisme de manera adaptada a les necessitats de cada infant.

Ens ha agradat tant que ho volem compartir al bloc i, des d’aquí, donar les gràcies a la LAURA per la seva tasca compartint aquests recursos didàctics tan interessants!

Publicat dins de Materials | Etiquetat com a , , , , | Deixa un comentari

PIULAPP, UNA NOVA APLICACIÓ GRATUÏTA PER ACOSTAR LES FAMÍLIES A LES ESCOLES

Tips/es dels grups de whatsapp on es tracten temes escolars? Us interessa concentrar, en una sola aplicació, les informacions entre família i escola? Si la resposta a aquestes dues preguntes és afirmativa, aquest article us interessarà.

Es tracta d’una nova aplicació gratuïta creada per Albert Soldevila com a solució als problemes de comunicació entre les famílies i les institucions o comunitats, entre les quals destaca l’escola i que està basada en un estudi fet en l’àmbit educatiu a una població de la comarca d’Osona. Permet concentrar, en una sola eina, tots els contactes i relacions de comunicació amb els quals s’acostumen a relacionar les famíles.

Després de l’estudi Soldevila va determinat que  “aquesta és la millor manera de solucionar els problemes de comunicació que vam detectar”. L’aplicació Piulapp és una aposta per resoldre la gran quantitat de canals d’informació existents (WhatsApp, correu electrònic, notes o cartes en paper o d’altres notificacions internes, en el cas de l’escola).

piulapp

Imatge extreta de la web de Piulapp

El funcionament és molt senzill, ja que l’aplicació és eminentment pràctica. A través d’un usuari que no cal que s’identifiqui per accedir a cada un dels canals (cilces, claustre, comissions…), la família pot consultar les notificacions precises i seleccionades de l’àmbit que li interessi en el moment de la consulta. També s’han tingut en compte els estàndards de seguretat requerits des de la Generalitat per complir amb la normativa de comunicació amb famílies.

Albert Soldevila cedeix l’eina de manera gratuïta a tota la comunitat educativa: escoles, Associació de Mares i Pares d’Alumnes (AMPA), universitat o d’altres tot i que també s’està aplicant amb molt d’èxit a altres àmbits com entitats, Ajuntaments, clubs esportius…

Més informació: http://piulapp.com  info@piulapp.com

Publicat dins de Materials | Deixa un comentari

FLUÏDESA LECTORA AMB “EL COET LECTOR”

Amb diferents imatges de coets (que es poden buscar amb els mateixos alumnes), un llistat de paraules amb dificultat creixent, cartolines i una mica d’imaginació i creativitat podem crear un recurs molt útil per treballar la fluïdesa lectora i al mateix temps motivar els alumnes a llegir.

20170131_164929_hdrcoet7Per buscar les llistes de paraules hem agafat com a referent una llicència d’estudis d’en Jordi Duch i Amenós titulada “PROPOSTA D’INTERVENCIÓ AMB ELS ALUMNES QUE MOSTREN DIFICULATS PER ACCEDIR A L’APRENENTATGE INICIAL DE L’ESCRIPTURA I LA LECTURA“.

En aquest dossier hi trobareu una gran quantiat de paraules ordenades segons l’ordre de dificultat tant de lectura com d’escriptura. Aquestes paraules ens han servit per crear diferents tires de paraules numerades segons l’ordre de dificultat en la lectura (més de 40 tires) i així poder-les adaptar al nivell i ritme de cada nen/a.

L’objectiu és llegir totes les paraules d’una tira sense errors introduint l’element motivador d’un coet que té com a missió arribar a l’espai. En primer lloc es col·loca la tira de paraules a treballar. Seguidament, l’alumne tria un coet, el posa a la “zona d’enlairement” (amb velcro l’enganxa a la fletxa i la col·loca a la part superior del llistat) i, mica en mica, ha d’aconseguir que el coet s’enlairi i arribi a la última paraula. En aquest moment serà quan el coet sortirà de la seva zona i podrà arribar a l’espai.

Voleu veure com ho hem treballat a l’Escola Lluçanès de Prats de Lluçanès? Aquí en teniu un exemple però aquest material permet múltiples aplicacions didàctiques: lectura en parelles, lectura de síl·labes o frases (depenent de l’objectiu a treballar), treball de càlcul i operacions bàsiques, memorització de les taules de multiplicar…

Us animeu a provar-ho amb els vostres alumnes? Ens voleu fer arribar la vostra experiència? Vinga, doncs…a pensar, crear i compartir els vostres recursos o enviar la vostra opinió!

Si us interessa disposar de les tires amb els llistats de paraules en format word que hem creat seguint seguint l’ordre de complexitat proposat per en Jordi Duch podeu escriure un comentari donant a conèixer la vostra opinió i l’interès en rebre la llista en format Word (tal i com es mostra en el vídeo i les fotografies). Us les farem arribar per correu.

Publicat dins de Materials | 116 comentaris

LECTOESCRIPTURA I EL NADAL

A les portes d’un nou Nadal, immersos amb el ritme frenètic d’un final de 1r trimestre (àlbums, avaluacions, poemes, cançons, manualitats…) compartim amb vosaltres un seguit de material que fa uns anys es va publicar en aquest bloc i que ens agrada ja que ens és molt útil per treballar tota la part de consciència fonològica, lectoescriptura i vocabulari.

LA CARTA ALS REIScartaCONTE DE NADAL (LLETRA DE PAL I LLIGADA)

conte-nadalPOEMA DEL CAGANER

caganerPOEMA SOBRE LA NEU

neu

CARPETA COMPARTIDA PER VISUALITZAR I DESCARREGAR EL MATERIAL (Amb el solucionari inclòs al final de cada activitat)

 

Publicat dins de Consciència fonològica, Llengua, Poesia | Etiquetat com a , , , | Deixa un comentari

LECTURES REPETIDES AMB COMPLEXITAT CREIXENT

Un tipus de lectures que van molt bé als alumnes que presenten inseguretat en la lectura i manca de fluïdesa lectora són aquelles que, mica en mica, es van fent més llargues i que tracten sobre un tema concret.

Fa un temps es van compartir en aquest bloc tot un seguit de lectures amb frases repetides i encadenades: http://blocs.xtec.cat/recursosee/2012/04/26/frases-repetides-i-encadenades/. El que us presentem ara són 3 lectures més sobre els següents temes amb tres protagonistes: una poma, un gos i un dinosaure per tal que les pugueu adaptar i aplicar amb els vostres alumnes i, tingueu un exemple, per crear-ne més. Si en creeu de noves…us animem a compartir-les!

Què us semblen? Clicant sobre la imatge podreu accedir a les 3 lectures inventades per nosaltres:

lectura-gos

Publicat dins de Contes, Expressió, Fluïdesa, Lectura, Llengua | Etiquetat com a , , | Deixa un comentari

ADAPTACIÓ DE MATERIAL PER INICIAR LA NUMERACIÓ

Ens encanta compartir material i, encara més si és un recurs creat per una mestra i  visitant del bloc. MONTSERRAT MATAMOROS es va inspirar amb la pàgina anglesa: http://aspoonfuloflearning.blogspot.com.es/2016_09_01_archive.html per crear i compartir l’adaptació d’un taulell amb l’objectiu de treballar la NUMERACIÓ a l’etapa d’EDUCACIÓ INFANTIL. A la web es presenta el material i tot un seguit d’activitats que permeten veure com s’aplica amb els alumnes i es comparteixen tot d’activitats prèvies i complementàries al taulell.

Material del bloc “http://aspoonfuloflearning.blogspot.com.es” un cop fetes les diferents acctivitats.

numeracioAdaptació al català de la Montserrat. Es pot treballar a mida Din-A-4 o bé més gran per penjar-lo a l’aula. Clicant sobre la captura d’imatge del treball de la Montserrat accedireu a tots els cartells amb els números fins el 10.

Recomenem també visitar la web per veure totes les activitats, són molt interessants!

numeracio1

MOLTES GRÀCIES MONTSERRAT PER ENVIAR-NOS AQUESTA GENIAL ADAPTACIÓ!

Publicat dins de Matemàtiques, Nombres | Etiquetat com a , , , | Deixa un comentari

JOC DE LECTURA AMB VOCABULARI D’HIVERN

Ens trobem a les portes d’un canvi de temps que portarà neu, fred i pluges que ens farà pensar en l’arribada de l’hivern i que podem aprofitar per treballar vocabulari típic d’aquesta estació de l’any a l’escola a través d’activitats de lectura divertides i alhora molt educatives.

En aquest cas us presentem un joc (activitat) de lectura on l’alumne amb l’objectiu de fomentar la lectura més analítica i evitar els típics errors de lectura que genera la lectura global i que sovint fa que els alumnes llegeixin una paraula per una altra. Hem preparat el MATERIAL DE L’ALUMNE i el SOLUCIONARI en dos documents diferents de manera que es pugui fer servir com a racó d’aprenentatge i com a autoavaluació per l’alumne. Aquí en teniu un exemple:

vocabulari-hivern-2Es tracta d’un seguit de dibuixos sota els quals hi trobareu una llista de paraules molt semblant però amb petites variacions (substitucions, addicions, supressions o inversions de lletres). Només 2 d’aquestes paraules estan ben escrites i caldrà que l’alumne les trobi. Com les pot marcar? Doncs…podem establir diferents variants: plastificar el material i fer que hagi d’encerclar les paraules correctes amb retolador Veleda, agafar pinces d’estendre la roba i fer que hagin de pinçar sobre la paraula correcta (retallant el material en tires on cada tira sigui un dibuix amb les paraules)…

Per accedir a tot el material, descarregar-lo i imprimir-lo podeu clicar sobre les següents adreces i accedireu al GOOGLE DRIVE del bloc:

Les imatges ja es van compartir fa temps en aquest bloc. Estan extretes de la següent adreça: http://dianaeduca.blogspot.com.es/search/label/P-4%20-%20recursos%20d%27hivern

Publicat dins de Materials | Deixa un comentari

SOPA SIL·LÀBICA DE TARDOR

Fa un temps, en aquest bloc, vam estar publicant un seguit d’activitats utilitzant el recurs de les “SOPES SIL·LÀBIQUES“, sopes de lletres on cal buscar les síl·labes d’unes determinades paraules i encerclar els cops de veu de cada imatge del mateix color.

Un cop “caçades” les síl·labes cal escriure-les bé dins dels requadres corresponents i acabar escrivint la paraula sencera sota de cada dibuix. D’aquesta manera es treballa la lectura, la comprensió i l’escriptura.

Us presentem una nova SOPA SIL·LÀBICA aprofitant que estem a plena tardor. Així doncs…també treballem el vocabulari.

sopa sopa1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Us animeu a provar-ho? És una bona activitat per treballar a grups de lectura!

Clicant sobre una de les imatges (captures de pantalla del material) podreu accedir a tot el document.

Exemple de resolució de l’activitat:

sopa3Bona tardor a tots i totes!

Publicat dins de Materials | Etiquetat com a , , , , , | Deixa un comentari