Gràcies al bloc “El sonido de la hierba al crecer” vaig descobrir un material molt interessant per treballar la creació d’històries imaginàries a través de pictogrames: “RORY’S STORY CUBES“: LES HISTÒRIES DE RORY.
Es tracta d’un conjunt de 9 cubs amb diferents 54 imatges que permeten generar un munt d’històries diferents.
Primer de tot cal un entrenament començant a jugar descobrint el significat de cadascun dels pictogrames (un mateix dibuix pot generar significats diferents) i, a partir d’aquí, es tiren els daus i, amb les imatges que han sorgit, es genera una història imaginària ja sigui de manera conjunta, en petit grup o de manera individual.
Depenent del nivell dels alumnes es pot iniciar l’activitat amb pocs cubs i, de mica en mica, complicar una mica més l’activitat fins arribar a muntar una història amb els nou cubs que componen el joc.
Vaig decidir adquirir aquests cubs per començar a treballar l’elaboració d’històries amb els meus alumnes planificant i organitzant les diferents idees i creant un inici, un nus i un desenllaç a partir de les idees que es generen a través dels pictogrames.
Em fa especial il·lusió compartir amb vosaltres la gravació de dues històries que ha creat un alumne amb TEA utilitzant els nou cubs (podeu gaudir de les gravacions amb la veu del mateix alumne).
” EL MONSTRE DE ROGELANDIA”
” LA HISTÒRIA DELS ESCARABATS VERINOSOS“
LA MATEIXA HISTÒRIA AMB L’ORDINADOR:
Més informació sobre aquests cubs clicant sobre els diferents enllaços:
Article al bloc “El sonido de la hierba al crecer”.
Pàgina oficial de les històries de Rory on visualitzar un vídeo explicatiu.
Hola!
Jo vaig comprar aquest material a principi de curs a l’Abacus per 8 o 9 euros, però encara no coneixia ningú que també el fes servir. M’ha agradat molt llegir aquesta entrada ja que he agafat noves idees.
Jo l’estic fent servir amb alumnes de cicle Inicial que presenten dificultats per estructurar frases. Creem entre tots una petita història. Tirem tants daus com alumnes siguem (i jo que també jugo, jaja). Cada nen va triant un dau i ha de construir una frase on surti la paraula de la imatge tot construint una història global.
També el faig servir amb una nena de CM que té dificultats de comunicació. Ella tira tants daus com llarga vol que sigui la història, primer la fa oral i posteriorment per escrit.
Gràcies Sandra per la teva informació sobre aquest material i per donar-nos a conèixer les activitats que realitzes amb els teus alumnes. Segur que ens serà molt útil per complementar el treball dels daus.
De nou, gràcies per ajudar a enriquir aquest bloc i aquest article a través del vostre comentari.
Fins aviat,
Yolanda Roset.
Hola,
Quan faig servir aquest material, ho faig amb estudiants d’ESO, aprofito per treballar idees matemàtiques combinades amb la creació d’històries, sobre tot de combinatòria. Per exemple, amb tres daus, quantes imatges diferents podem obtenir?
Una altra possibilitat: un cop hem llençat tres daus i tenim tres imatges, podem proposar-los de calcular quantes històries diferents amb aquestes tres imatges.
And so on..
Moltes gràcies per compartir la vostra experiència i material, m’agrada molt el vostre blog, a més de que trobem poc de material en català. Gràcies
Molt interessant l’article, és genial veure resultats aplicats en la pràctica per aprendre.