10 RAONS

PER QUÈ AQUEST BLOC?

Llegiu el decàleg de l’Associació Andi i hi trobareu les raons:

DECÀLEG DELS INFANTS I JOVES AMB NECESSITATS EDUCATIVES ESPECIALS

andi1 Associació AndiGrup Espiral – Pares de nens amb Trastorns Generals del Desenvolupament (TGD) i Trastorns Conductuals.

1. Els infants I joves amb necessitats educatives especials, a causa d’alguna discapacitat, necessitem l’afecte i la confiança de mestres i educadors per a poder avançar, com a tots els nens i joves.

2. Som, per sobre de tot, nens, nenes, joves, i tenim per tant dret a l’educació, sense cap tipus de discriminació o segregació per motiu de la nostra discapacitat.

3. També tenim capacitats i podem avançar i aprendre, en funció de les nostres capacitats i dels estímuls que rebem, com tots els nens.

4. Podem tenir una afectació tan greu que ens impedeixi respondre a la majoria d’activitats escolars. Però tenim dret, necessitem, les paraules, el contacte, l’estimació, els estímuls dels educadors, dels nens i nenes que se’ns poden apropar perquè no tenen cap discapacitat que els impedeixi fer-ho.

5. Com tots els nens som valuosos per ser nosaltres mateixos i per tot allò que oferim a les persones que ens envolten, independentment del que puguem o no puguem fer.

6. Tenim dret a gaudir d’aquells recursos, materials, tècnics i professionals, que ens ajudin a superar, en la mida del possible, les nostres dificultats i facin possible que puguem anar a l’escola junt amb els nens i nenes del nostre barri, dels nostre poble, de la nostra ciutat.

7. Tenim dret a una escola de qualitat per a tots, sense ser discriminats o segregats. Cal, per això, que els recursos de les escoles anomenades d’educació especial vagin a aquelles escoles ordinàries on hi ha escolaritzats alumnes amb necessitats especials. El treball de qualitat que es fa a les escoles especials es pot fer a l’escola ordinària, amb una redistribució dels recursos, materials, tècnics i professionals, i amb una bona formació i assessorament del professorat dels centres ordinaris.

8. Tenim dret a que els educadors valorin els nostres progressos individuals, a que la nostra distància amb el currículum escolar establert, que pot ser molt gran, no els impedeixi veure i valorar els nostres propis progressos confiant, per tant, en les nostres possibilitats d’aprenentatge.

9. Necessitem, molt sovint, una adaptació curricular personalitzada i una organització escolar flexible de manera que els objectius educatius i d’aprenentatge i la metodologia i models d’intervenció educativa s’adeqüin a les nostres capacitats i necessitats.

10. Tenim dret a una escola en la que tota la comunitat educativa, pares, mestres, alumnes, monitors…, compti amb els recursos, la formació i sensibilitat necessària per a poder i saber acollir i atendre a tots els alumnes, sense cap prejudici ni discriminació per a ningú.

Perquè tots els nens tenim el dret a sentir-nos inclosos. Perquè tots els nens tenen dret de sentir i viure l’oportunitat, la riquesa, d’incloure i valorar l’altre.

😛 Són o no són bones raons?

9 respostes a 10 RAONS

  1. esther ribas diu:

    Acabo de descobrir aquest blog i estic encantada! Sóc tutora de 3r i buscava idees per treballar a l’aula amb alguns nens i nenes amb dificultats específiques i /o amb el grup en general. El ventall és inmens! Gràcies per dedicar el teu temps a compartir les teves troballes i treballs.

  2. yroset diu:

    Hola Esther,
    moltíssimes gràcies pel teu comentari. M’alegro que trobis útil el material i t’animo a fer-hi tots aquells comentaris que consideris oportuns. M’encanta poder rebre aquestes notícies i, principalment, si estan relacionades amb el resultat de l’aplicació dels materials a les vostres aules. Per tant, ja saps, si vols compartir les impressions dels teus alumnes en alguna de les activitats, aquest és també el teu espai.
    Gràcies, moltes gràcies per les teves paraules.
    Seguirem en contacte,
    Yolanda Roset

  3. Hola soc Dolors Pallàs de l’associació Andi, acabo de descobrir el vostre bloc i amb gran sorpersa hi he vist penjat un document elaborat ja fa anys per nosaltres. Es una satisfacció que des de les escoles recolceu la inclusió encara no he passejat per tot el que teniu penjat però promet. Estarem al cas del vostre treball i bloc, bona feina.

  4. yroset diu:

    Hola Dolors,
    és una gran sorpresa i un gran honor rebre aquest comentari i saber que ens esteu seguint. Felicitats pel document que heu elaborat doncs el trobo molt encertat i de lectura obligada per a qualsevol persona que es dediqui a l’atenció a la diversitat i/o qualsevol PERSONA en general.
    Gràcies per seguir-nos i per mostrar-nos-ho a través d’un comentari. Us ho agraeixo moltíssim.
    Salut, ànims i molta força,
    Yolanda.

  5. MOME diu:

    Molt bones a tots, sobretot a tu Yolanda per pensar en tots. El meu nom és Montse i sóc mestra d’educació especial. Acabo de descobrir aquest blog quee m’ha fet la dona més feliç del món. Estic trobant moltes coses increïbles i ja començo el curs amb ganes de saber destinació per poder aportar les idees. Intentaré participar i aportar tantes coses com pugui. Moltes gràcies per tot a tots vosaltres. Fins ben aviat,

  6. yroset diu:

    Hola Mome. Gràcies a tu per visitar el bloc i escriure aquest comentari. De ben segur que aquest serà l’inici de tot un seguit de col·laboracions i, si et decideixes, estaré encantada de rebre i donar a conèixer les coses que ens pots aportar. Seguirem en contacte! Fins ben aviat!

  7. Mel diu:

    Genial, fascinant!! Sense paraules del ventall de recursos per Ed.especial que he trobat aquí.Molt i molt bona feina!

    Gràcies sobretot!!

  8. Moltes gràcies Mel pel teu comentari i per les teves paraules sobre el bloc i els materials que s’hi comparteixen. Gràcies pels teus comentaris, ens enriqueixen moltíssim!

  9. Genial, fascinant!! Sense paraules del ventall de recursos per Ed.especial que he trobat aquí.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *