BIBLIOGRAFIA

TENS UN LLIBRE O UN CONTE INTERESSANT QUE VOLS COMPARTIR?

PENSES QUE SERIA BO PUBLICAR-LO EN AQUEST BLOC?

llibres correu-electronic

(imatges lliures de Flickr)

Ens el pots fer arribar a través de l’adreça de “CONTACTE” que trobaràs a la barra lateral o afegint un comentari en aquesta mateixa pàgina, juntament amb el teu nom i amb la ressenya bibliogràfica. Entre tots aconseguirem crear un gran espai bibligràfic interessant en el món de l’atenció a la diversitat. Gràcies. Yolanda Roset

“EN LA MENTE2.UN SOPORTE GRÁFICO PARA EL ENTRENAMIENTO DE HABILIDADES PRAGMÁTICAS EN NIÑOS”

Marc Monfort, Isabelle Monfort Juárez. Editorial Entha

Aquest llibre proposa una sèrie de SUPORTS GRÀFICS per l’entrenament de destresses com la comprensió de situacions, la en-la-menteinterpretacó d’estats interns, l’ajust de la resposta verbal a una situació concreta…En aquesta segona part, les situacions presentades focalitzen usos específics del llenguatge en funció del context i del receptor: maneres de saludar, fer demandes, solucionar conflictes, interpretar metàfores i expressions iròniques…Un bon llibre per a l’entrenament d’habilitats socials amb nens amb dificultats en aquest àmbit.

Clicant sobre la portada podeu obtenir més informació.

“EL NIÑO MUY MOVIDO O DESPISTADO”.

Entender el trastorno por déficit de atención con hiperactividad (TDAH)

Un llibre destinat als  mestres però principalment, a les famílies.

Autors: Chee,Kil i Green,ChristopherEditorial Medicinen-mogut384 pàgines

ISBN: 9788497990004 

Complert llibre que ens explica: com identificar el TDAH al seu fill/a, pautes per millorar el comportament a casa i a l’escola, com tractar l’estrés que produeix el TDAH amb els pares i/o germans, com ajudar el seu fill en la lectura, l’escriptura i el llenguatge, consells per adults amb TDAH…

EL MEU PRIMER DICCIONARI LAROUSSE

Diccionari amb més de 1800 paraules i 192 pàgines amb definicions i il·lustracions. És un bon recull de totes les paraules pròpies del vocabulari infantil. Juntament amb cada definició hi podem trobar una frase o un petit exemple per comprendre més bé el significat sempre partint de l’entorn proper dels infants.

A més a més, al principi de cada lletra de l’abecedari, hi ha una petita il·lustració on ens proposen trobar un cert nombre de paraules que comencin per aquella lletra determinada. Un cop els alumnes han descobert les paraules, en poden trobar la seva definició al diccionari.

També hi podeu trobar 20 làmines temàtiques sobre animals, arbres, hortalisses, mitjans de transport, instruments musicals…

Una eina molt útil per treballar el llenguatge oral, la comprensió lectora i el vocabulari. Especialment interessant per treballar amb alumnes nouvinguts.

primer-diccionari

Exemple; definició de la paraula ESPECIAL: “1. Una cosa és especial quan és diferent del que és habitual. El dia de Nadal és un dia especial. 2. També és una cosa pensada per fer bé una cosa. En Marc té una càmera especial per fer fotos a l’aigua (s’hi adjunta el dibuix d’un nen fotografian un peix)” Pàg. 68. El meu primer diccionari Larousse.

EL TRASTORN DEL NEN CONSENTIT

Títol: EL TRASTORN DEL NEN CONSENTIT. Manual per pares i mestres desorientats.
trastorn-nen-consentitAutora: Ursula OberstEditorial: Pagès Editors S.L.Pàgines: 138

ISBN: 978-84-9779-795-5

Llibre sobre l’educació de nens considerats “difícils” molt útil per pares i mestres de diferents nivells educatius. L’autor fa ressò amb la importància d’intervenir amb eficàcia en els petits i grans problemes amb un enfocament de prevenció i intervenció per aquest tipus de situacions que tots els adults que tracten amb nens poden aprendre i utilitzar.

EL PEIX IRISAT : EL VALOR DE COMPARTIR

Títol: El peix irisat el-peix-irisatText i il·lustració: Marcus PfisterEditorial Beascoa

Decena reimpressió: març 2010

ISBN-B: 978-84-488-2192-0

El peix irisat és el peix més bonic de l’oceà, amb les seves escates brillants i de colors. Però també és el peix més trist ja que no vol compartir les seves escates i, per tant, no té amics. Un dia el pop Octopus li aconsella regalar a cada peix una de les seves escates brillants. Seguirà el seu consell?

Un fantàstic llibre molt ben il·lustrat i molt ben escrit. Una joia per tenir a la biblioteca de l’escola o a casa. Amb ell descobriràs que compartir pot fer que et sentis molt feliç

SÓC REALMENT DIFERENT?

Títol: Sóc realment diferent?
soc-realment-diferent1 
Text i il·lustració: Evelien Van Dort-Gerda Westerink
ING Edicions1a edició: 2006

ISBN-B: 84-89825-30-0

La marieta d’una sola taca està molt trista perquè li han dit que és diferent de les altres marietes.

– I què si ho ets?- li diu la vela marieta- Si t’hifixes bé, veuràs que totes som diferents i això és el més bonic que ens pot passar. Precisament són aquestes diferències les que ens fan a tots únics i especials.

SÓC ESPECIAL PELS MEUS AMICS: FUNDACIÓ CATALANA SÍNDROME DE DOWN

Jordi Sierra i Fabra – Isabel Caruncho

El conte narra les relacions que estableix un nen sindrome-down1amb Síndrome de Down (SD), en Pau, a l’escola, amb els seus companys i la seva percepció de la discapacitat.És un bon conte per explicar als companys/es d’un nen/a amb sídrome de down a l’aula ja que els ajuda a entendre la seva discapacitat i, principalment, els ajuda a veure tot el seu potencial. A l’escola Lluçanès l’hem estat treballant amb els nens i nenes d’Educació Infantil P5 i la valoració ha estat molt positiva

LES HISTÒRIES DEL LLOP PEPITO

Autora: Roca, Maria Mercè

Il·lustracions: Cuxart, Benadette

Editorial: Barcanova

Col·lecció de contes sobre un llop molt entremaliat anomenat “Pepito”. En cada conte s’explica una història que ens pot servir a les aules per llop-pepitotreballar les emocions, els sentiments, l’autoestima i la reflexió i solució dels conflictes entre el grup d’infants.Les històries són molt divertides i les expressions de les il·lustracions estan molt ben aconseguides.Permeten crear espais de reflexió principalment amb aquells alumnes amb Trastorn General del Desenvolupament.

Aquests contes ens els va dónar a conèixer i recomanar la psicòloga Maria Díez de l’Hospital Sant Joan de Déu. A ella li hem d’agraïr aquestes recomanacions.

CONTES PER TREBALLAR LES EMOCIONS

Al fantàstic bloc de M.Teresa Abellan Pérez hi podem trobar un seguit de contes per treballar les emocions i els sentiments entre els nostres alumnes. Podeu trobar l’enllaç del bloc a la barra lateral dreta.

BONES PRÀCTIQUES D’ESCOLA INCLUSIVA

Macarulla, Isabel; Saiz, Margarida (coord.). Bones pràctiques d’escola inclusiva: La inclusió d’alumnat amb discapacitat: un repte, una necessitat.

Barcelona: Graó, 200

Llibre on s’inclouen una sèrie de reflexions, conclusions i propostes educatives a teninclusioir en compte per a la inclusió escolar de l’alumnat amb necessitats educatives especials per raó de discapacitat.

(Per a més informació cliqueu sobre la imatge de la portada)

DISLÈXIA I TDAH A L’AULA. . Pautes bàsiques d’actuació. 2010. Editorial Lebon.

Autores: Maria Codina (llicenciadiada en filologia catalana i logopeda) i Eulàlia Terradas (mestra d’Educació Infantil)

Llibre que proposa una sèrie d’estratègies per tal que els alumnes amb TDAH i dislèxia que tenim a les aules treballin amb il·lusió i tornin a recuperar la seva autoestima.  dislexiaSuposa una ajuda pels professionals del món de l’educació especial ja que ofereix una sèrie de pautes concretes i pràctiques per aplicar a les aules i ajudar aquests alumnes.Clicant sobre la portada del llibre podreu accedir a més informació i a l’índex en format .pdf

MAL D’ESCOLA: DANIEL PENNAC

Col·lecció: Biblioteca Universal Empúries

Daniel Pennac va ser un alumne amb una discapacitat coneguda com a disortografia que li mermava la seva capacitat per retenir informació i era poc apte per a l’aprenentatge de llengües. maldescola100Gràcies a l’educació que va tenir i al suport dels seus mestres va saber superar-ho i ha acabat convertint-se en professor i escriptor. En aquest text, a mig camí entre la novel·la i la biografia, fa un homenatge als educadors i als nens que sempre han estat els últims de la classe, narrat des de la seva experiència. Una obra plena de reflexions pedagògiques que no deixarà indiferents professors, pares i alumnes.

JOCS PER PARLAR I ESCRIURE: editorial “Àlber”

Interessants i motivadors jocs per treballar diferents habilitats: Consciència fonològica, expressió, lèxic i ortografia.consciencia Permet afavorir el gran repte actual de les nostres escoles i de la societat en general: “L’atenció a la diversitat” al mateix temps que afavoreixen el treball en grup i propicien l’interès, l’atenció i la motivació de tots els alumnes.US ELS RECOMANO!

Llibres i quaderns molt interessants de l’editorial “Lebón“:

INVERSIONSGràfiques – sil.làbiques i numèriquesDes de P-4 fins a 1r de Cicle Inicial. Exercicis pensats per ajudar a organitzar la percepció visual i reeducar els inversionsproblemes de lateralitat que molts alumnes presenten durant l’aprenentatge de la lectura i l’escriptura.
JA HO ENTENC!. Històries per llegir, pronunciar i comprendre.7-10 anys. Històries en les quals apareix amb freqüència una determinada lletra entenci/o so. Es treballen totes les lletres de l’abecedari al mateix temps que s’adquireix nou vocabulari.A través de cada història es treballa la comprensió i l’ortografia de determinades paraules. Aquest fet permet treballar la via lèxica.
LLENGUATGE COMPRENSIU I EXPRESSIU.Exercicis per a nens i nenes de 5 a 8 anys. Exercicis per ajudar a estructurar el llenguatge, fraccionant les paraules i lllenguatgees frases en elements que facilitin l’aprenentatge tant dels elements gramaticals com dels semàntics. Es treballa la comprensió (auditiva i lectora) i l’expressió (verbal i escrita).

Pàgina web de l’editorial on trobar més informació sobre aquests i altres quaderns interessants en el camp de l’educació especial:

http://www.lebon-libros.com/web_home.php

LLEGIR I ESCRIURE PER VIURE. Fons Esteve, Montserrat. Editorial “La Galera“. 1a edició, 1999

A través de les seves 300 pàgines, el llibre presenta una planificació de l’ensenyament i l’aprenentatge llegir-i-escriureinicials de la lectura i l’escriptura, que integra: els coneixements actuals sobre què és llegir i què és escriure, la manera com els infants aprenen i les diferents pràctiques educatives útils per iniciar el procés d’alfabetització. El llibre també proposa activitats i propostes molt interessants per treballar a l’aula.

PER QUÈ EM COSTA TANT APRENDRE?

TRASTORNS DE L’APRENENTATGE

 

Autor/a: Dra. Anna Sans Fitó. Neuropedicosta-aprendreatra de l’hospital Sant Joan de Déu i coordinadora de la Unitat de Trastorns de l’Aprenentatge.Editorial: EDEBÉ, Hospital Sant Joan de Déu, Universitat de BarcelonaAquest llibre proporciona les pautes concretes per a detectar, diagnosticar i tractar nens i joves amb dislèxia, amb dèficit d’atenció/hiperactivitat, amb trastorn de l’aprenentatge no verbal, amb trastorn del desenvolupament del llenguatge, amb la síndrome d’Asperger o amb discalcúlia. Gràcies a l’avenç de les neurociències, avui sabem que aquests nens i joves poden patir algun tipus de trastorn de l’aprenentatge que ha de ser tractat per evitar possibles conseqüències nefastes a nivell personal i social.

Un llibre indispensable per a mestres d’Educació Especial i per a tots aquells professionals que creuen en la riquesa de la diversitat i en la necessitat d’arribar a entendre i atendre les necessitast de TOTS i cadascun dels nostres alumnes.

“VEGETAL COMO SIENTES. ALIMENTOS CON SENTIMIENTOS”

Autores: Saxton Freymann y Joost Elffers

Editorial: Tuscania

48 pags. ISBN 84-96123-02-2

estats-danim-petoner-292x300 vegetal-como-sientes199 sin-titulo-122

Aquest original llibre ens presenta fotografies en color de verdures i fruites: taronges, kiwis, pebrots… que prenen vida i ens mostren una emoció, una expressió, un sentiment. Permet explicar als nens i nenes de manera divertida i educativa el concepte de les emocions que ells senten o han sentit alguna vegada: ràbia, vergonya, tristesa, alegria…

Considerat el millor llibre infantil il·lustrat per The New York Times. Més informació clicant sobre una de les tres imatges del llibre.

És un llibre recomanat per una mestra d’Educació Infantil: Neus Cornellas. Ella l’ha treballat a l’aula amb els seus alumnes i, fins i tot, amb les imatges, n’ha elaborat diversos materials manipulables.

La veritat és que només veure algunes de les imatges del llibre penso que val la pena tenir-lo com a biblioteca d’aula, oi? Una bona i diferent manera de treballar els valors i les emocions.

L’ÓS QUE ESTIMAVA ELS LLIBRES

Autor: Dennis Haseley

Il·lustrador: Jim La Marche

Editorial: Joventut. Àlbums Il·lustrats

32 pàgines. ISBN: 978-84-261-3396-0

os-llibres-2 os-llibres1

“Mentre passeja pel bosc un jove ós troba un tros de paper escrit al costat d’una tanca. Malgrat que no sap llegir, causa en ell tal magnetisme i curiositat que el guarda com un tresor. Alguns anys més tard durant l’estiu, fent un tomb, observa una jove amb la mirada posada en un llibre. Aquest espectacle que relaciona amb el paper que encara conserva, el farà tornar tots els dies a sentir la seva màgica veu, fin i tot sense comprendre res, i a escoltar les històries que la jove llegeix tots els dies asseguda al costat de la seva cabana” (Imatges i text extret de la web de l’editorial Joventut)

Un àlbum sobre la màgia de llegir i escoltar històries. Ens demostra la fascinació que produeixen els llibres i els meravellosos vincles que es poden establir entre pares i fills amb un llibres entre les mans i una estona per compartir històries, sentiments, emocions fent volar la imaginació.

Aquest llibre el vaig escoltar per primera vegada de la veu d’una contacontes: Mercè Escardó i la història em va deixar la pell de gallina. Així doncs, s’ha convertit en un llibre indispensable de la meva llibreria personal i professional. Al meu nen de dos anys potser no l’entén però li encanta. Les imatges i les paraules són senzillament MÀGIQUES.

T’ESTIMARÉ SEMPRE

Autora: Debestimare-semprei Gliori

Editorial: Timun Mas

8448016335

El petit Cueta està trist i de mal humor. La mare guineu li demana què li passa, i Cueta li pregunta si se l’estima quan es porta malament. Quan la mare li diu que sí, ell insisteix: I si fos un ós? I si fos un insecte? I si fos un cocodril?, i a tot la mare li respon afirmativament.

Un llibre sobre que permet descobrir que cada persona és com és però davant els ulls de les persones que ens estimen tots som igual d’importants; tant és que siguem alts, prims, grassos, baixets, tímids, alegres… tots necessitem AMOR i COMPRENSIÓ.

Permet treballar també les emocions:

– Com creus que està en Cueta? Com se sent? Per què creus que se sent així? T’has sentit alguna vegada com en Cueta?

Destaco l’expressió dels sentiments que reflecteixen les il·lustracions molt boniques i que ocupen tota la pàgina del llibre.

QUATRE PETITES CANTONADES DE NO RES.

Un llibre recomanat per la MÒNICAquatre-cantonades1 VALVERDE.Autor: Jérôme RuillierEditorial: Joventut

La Mònica ens ha fet arribar el següent comentari sobre el conte:

“Un preciós conte on un quadrat juga amb els seus amics rodons, però no pot entrar a la casa o a l’escola perquè la porta és rodona. Què fer? Qui ha de canviar? El quadrat? Una bona proposta que convida a la reflexió sobre la discriminació.”

Moltes gràcies Mònica per la teva recomanació i el teu comentari.

“¿POR QUÉ YO NO PUEDO? FUNDAMENTOS BIOLÓGICOS DE LAS DIFICULTADES DE APRENDIZAJE” de María Jesús López Juez.

llibre1La nostra amiga “Espe” ens envia, en un comentari, un fantàstic llibre per entendre millor les dificultats d’aprenentatge dels nostres alumnes a través de la vida de la neurologia. Podeu llegir el comentari al final d’aquesta pàgina i obtenir també més informació clicant sobre la portada del llibre.

Val la pena donar-hi un cop d’ull ja que resumeix perfectament el llibre que ens recomana. MOLTÍSSIMES GRÀCIES PER COMPARTIR-LO!

Para adquirir-lo cal dirigir-se a…

Centro de Organización Neurológica NEOCORTEX
Cra. De Boadilla s/n
28220 Majadahonda, Madrid
Tel.: 902 157 596
http://www.neocortex.es/

“EXPERIENCIAS EDUCATIVAS EN LAS AULAS DEL SIGLO XXI. INNOVACIÓN CON TIC”

Publicació realitzada en col·laboració amb l’Associació Espiral i editada per la Fundació Telefònic. Recull 94 experiències educatives i innovadores sobre la integració de les TIC a l’aula  de la mà de 112 professionals del món de l’educació.

Es tracta d’un llibre pròxim a la realitat de les aules i que ens ajuda a aprendre de les pràctiques i experiències d’altres professionals que, com nosaltres, viuen el dia a dia a les escoles, amb diferents realitats i diferents alumnes.

Es pot descarregar directament en .pdf o llegir el llibre digitalment clicant sobre la imatge que acompanya aquesta entrada.

ACTIVITATS PER AL DESENVOLUPAMENT DE LA INTEL·LIGÈNCIA EMOCIONAL EN ELS NENS. Editorial Parramón

Fantàstic llibre amb nombroses idees i activitats per treballar la intel·ligència emocional a les escoles, especialment per aquells alumnes amb TEA o altres trastorns emocionals.

Molt útil també per treballar a l’hora de tutoria.

Es treballen cinc grans blocs d’emocions:

1. Consciència emocional.

2. Regulació emocional.

3. Autonomia emocional.

4. Habilitats socio-emocionals.

5. Habilitats per la vida i el benestar emocional.

LES DIVERTIDES AVENTURES DE LES LLETRES. Lòpez, Pilar.  BRUIXOLA.

364 pàgines amb diferents històries on, a cada narració, la protagonista és una lletra de l’abecedari. Cada conte està escrit amb una gran quantitat de paraules escrites amb la lletra protagonista (totes aquestes lletres es destaquen impreses de color vermell) i, a cada pàgina hi trobem una il·lustració per facilitar la comprensió. Per exemple, la lletra A és la lletra Aventurera, la lletra C és una Contacontes, la O és oculista, la P és un pirata, la F és flautista, la R és Roquera, la M fa màgica…Totes les històries estan escrites en lletra lligada.

Als nens els hi encanta aquest llibre d’històries aventureres!

“MANUAL DE LA TEORÍA DE LA MENTE PARA NIÑOS CON AUTISMO”

“Ejercicios, materiales y estrategias”.

Manual i CD amb idees, exercicis, materials, recursos, pictogrames, imatges, vinyetes… que ens permetrà veure com la teoria de la ment es pot ensenyar a les nostres aules. A través d’aquest manual es poden treballar aspectes tan importants com el fet de saber-se al lloc de l’altre, entendre les seves emocions, reconèixer intencions i expressions comunicatives, diferenciar la veritat de la mentida, entendre estats emocionals complexes…

Aspectes que els nens i nenes amb autisme necessiten treballar pas a pas, amb exemples concrets i amb una metodologia clara i didàctica que expliqui pas a pas com aplicar-la a les nostres aules, amb els nostres fills i amb els nostres alumnes.

Autores:  Anabel Cornago: el sonido de la hierba al crecer, Maite Navarro: hasta la luna ida y vuel…TA i Fátima Collado: Faticreando.

El podeu comprar per internet clicant AQUÍ.

 

10 respostes a BIBLIOGRAFIA

  1. Aina diu:

    Hola,
    Només escric per felicitar-vos per aquest bloc i per l’amplitud de recursos que proposeu. És genial i m’ha fet animar a penjar-ne un per compartir recursos. Felicitats i endavant amb aquesta feinada!

  2. yroset diu:

    Hola Aina,
    moltes gràcies per les teves paraules tan encoratjadores. Penso que és molt important compartir els recursos dels quals disposem ja que això ens enriqueix i ens ajuda a millorar la nostra pràctica educativa amb noves experiències i noves propostes didàctiques interessants. Paraules com aquestes són les que ens ajuden a tirar endevant! Qualsevol recurs que vulguis compartir amb nosaltres serà molt benvingut. Tant aviat com m’arribi el “penjarem” al bloc a l’apartat corresponent juntament amb el nom dels autors/es.
    Novament, moltes gràcies pel teu comentari.
    Salutacions,
    Yolanda Roset

  3. Mònica diu:

    ‘Quatre petites cantonades de no res’ de Jérôme Ruillier, editorial Joventut.
    Un preciós conte on un quadrat juga amb els seus amics rodons, però no pot entrar a la casa o a l’escola perquè la porta és rodona. Què fer? qui ha de canviar? el quadrat?
    Una bona proposta que convida a la reflexió sobre la discriminació.

    Magnífic bloc. Una abraçada,

    Mònica

  4. Espe diu:

    En primer lloc felicitat-te per les teves aportacions mitjatçant aquest bloc a l’educació especial i animar-te a que continuïs endavant.
    Sóc mestre d’E.E. i en els 14 anys que porto en aquesta tasca, la reflexió més important que he fet es tenir clar que la eina que es posa en joc cada vegada que volem transmetre un aprenentatge es el cervell i els mestres tindríem més éxit amb els nostres alumnes si ens ocupessím de treballar-lo a tots els nivells.8 llàstima que la institució no ens ho posi fàcil)
    Es per això que t’envio aquesta recomanació bibliogràfica i et convido a interessar-te per les teràpies neurofuncionals.
    Cràcies.

    “¿POR QUÉ YO NO PUEDO? FUNDAMENTOS BIOLÓGICOS DE LAS DIFICULTADES DE APRENDIZAJE”
    MARÍA JESÚS LÓPEZ JUEZ

    María Jesús López Juez es doctora en neurociencia y lleva más de veinte años trabajando con niños con lesión cerebral y problemas de desorganización neurológica.

    En este sencillo, y a la vez profundo, libro, plantea las dificultades de aprendizaje desde la perspectiva del “neuroaprendizaje”. Un concepto novedoso que nos aporta nuevas claves para comprender y tratar estas dificultades en los niños.

    Dificultades tales como retrasos en la lectura, la escritura, baja comprensión del lenguaje oral, lentitud al captar información, déficit de atención o inatención, mala postura corporal, desorden, inmadurez general… Todas ellas “tienen un denominador común: su origen está en el cerebro del niño. Es el cerebro el que lee, escribe, habla y comprende. Por lo tanto, cómo se haya desarrollado el cerebro del niño va a tener una influencia decisiva en cómo procesa la información de tipo escolar.”

    La gran conclusión final, y que refleja una realidad necesaria de difundir, es el hecho de que la organización y madurez que alcanza el Sistema Nervioso Central del niño juega un papel determinante en su capacidad para aprender y en cómo aprende.

    “Entre las herramientas neurológicas de las que dispone nuestro cerebro, son especialmente importantes para el aprendizaje las relacionadas con el procesamiento de la información visual -captada a través de los ojos-, las de procesamiento auditivo -captada a través de los oídos-, y las que se engloban en la respuesta psicomotora. Estas herramientas visuales, auditivas y motoras, son las básicas y las primeras que se van a desarrollar, pero además van a interaccionar entre ellas generándose otras nuevas herramientas neurológicas.”

    María Jesús nos habla de la ruta motora, la visual y la auditiva, de cómo se desarrollan y cómo llevan al niño a disponer de los requisitos necesarios para que su aprendizaje sea el adecuado.

    También nos brinda información sobre las posibilidades de las que disponemos para trabajar con el niño buscando que alcance este nivel de madurez necesario.

    “Les planteamos un trabajo de fondo que no trate el síntoma externo observable, sino que penetre la raíz del proceso. Un trabajo que no vincule al niño con una patología, sino que indague y opere en su proceso de desarrollo.”

    El libro concluye con un mensaje de esperanza: hay otras formas de abordar las dificultades de aprendizaje. El trabajo desde la organización neurológica logra dotar al niño de los circuitos neuronales que necesita para tener éxito en el aprendizaje. Y estos circuitos son estables en el tiempo, lo cual significa que las mejoras son definitivas.

    via estimulacionydesarrollo.blogspot.com

  5. yroset diu:

    Hola Espe,
    moltíssimes gràcies pel teu comentari i, principalment, per fer-nos arribar aquesta recomanació. Em miraré el llibre que recomanes amb interès ja que de ben segur que ens serà de gran ajuda per entendre moltes dificultats d’aprenentatge. Seguiré el teu consell i, novament, t’agraeixo moltíssim les teves paraules.
    Seguim en contacte,
    una abraçada,
    Yolanda Roset

  6. patricia perez diu:

    Hola m agradaria que algu es poses amb contacte amb mi, tinc un dubte molt gran,moltissimes gracies

    Patri

  7. yroset diu:

    Hola Patricia,
    m’he posat en contacte amb tu via correu electrònic; si des d’aquest bloc et podem ajudar a solucionar el teu dubte, no quedis de comentar-nos tot allò que et preocupa. De què es tracta? És important? Seguim en contacte ja sigui a nivell de correu electrònic com a través d’aquest mateix bloc.
    Moltíssimes gràcies per comentar.
    Salutacions,
    Yolanda Roset

  8. Hola Yolanda
    Ahir vaig entrar al teu bloc, suposo que ets conscient que ets una persona i una professional referent per moltes persones ja siguin pares, professionals de l’educació… el teu compromís amb els petits i els grans és digne d’admirar, mantenir aquest bloc, enriquir-lo, respondre a tots els missatges, assessorar a totes les persones implica vocació, professionalitat, molt temps i una cosa que va molt més enllà, el compromís social de donar una educació de qualitat més enllà de les escoles. Moltes gràcies per la teva feina i el teu compromís, per la meva part faré extens el bloc a els i les alumnes del Cicle Formatiu de Grau Superior d’Educació Infantil i tota aquella persona que busqui recursos i assessorament de qualitat.
    Aprofito aquest espai per recomanar a pares, mestres… tres llibres que han marcat la meva vida personal i professional:
    .
    Com hem de parlar perquè els fills escoltin i com hem d’escoltar perquè els fills parlin de Adele Faber I Elaine Mazlish editorial Medici

    Com diu la contraportada. No es baralli més amb els seus fills! Aquest llibre ofereix mitjans innovadors per resoldre problemes tant corrents com ara:
    Escoltar i comprendre les preocupacions dels fills.
    Abordar respectuosament els sentiments de grans i petits.
    Trobar alternatives al càstig.
    Ajudar els fills a construir-se una imatge positiva de si mateixos.
    És molt planer i molt pràctic per pares perquè posa exemples reals i dona consignes del què és bo fer i dir per ajudar als nens en moltes situacions del dia a dia.

    Com parlar perquè els seus fills estudiïn a casa i a l’escola Adele Faber I Elaine Mazlish editorial Medici
    L’objectiu és fer veure que pares i educadors poden unir esforços i ajudar als nens i nenes afirmar la seva personalitat, a ser auto disciplinats i motivar-los i engrescar-los a aprendre.
    És molt planer i molt pràctic per pares perquè posa exemples reals i dona consignes del què és bo fer i dir per ajudar als nens en moltes situacions del dia a dia.

    Cita en la cima El método de los deseos cumplidos de Raimon Samsó Edicions Obelisco

    És un recurs a nivell professional per les persones que tenen projectes i no sàpiguen com posar-se a plantejar-los i portar-los a terme.
    És una barreja de Coaching i treball personal i professional, molt planer, fàcil d’entendre senzillament un mètode per conèixer i fer realitat els teus desitjos.
    És un llibre que et planteja moltes preguntes perquè se t’aclareixin les idees, perquè descobreixis quins projectes tens i valoris com els pots fer possible, en el meu cas hi va haver un abans i un després de llegir-lo. El recomano a tothom que busqui qualitat de vida.
    Vull enganxar les imatges dels llibres i no puc.

    Els petits i els grans estem de molta sort de tenir-te, gràcies per la teva feina.

  9. yroset diu:

    Uffff Agnès!!! M’has fet posar vermella i m’has eriçat la pell de l’emoció. Moltes, moltíssimes gràcies!!! El meu treball es veu plenament compensat a través de missatges com aquest.
    Gràcies també per les recomanacions, tots tres llibres val la pena tenir-los presents, t’agraeixo el fet que els hagis volgut compartir amb nosaltres. Coneixia el primer però no els altres dos i ja tinc ganes de fullerjar-los.
    He compartit a través de la pàgina del facebook la última recomanació. Ben aviat els publicaré també a la pàgina del bloc.
    Una abraçada enorme i molts, molts records!!!
    Un petó per tota la família.
    Yolanda.

  10. M’has fet posar vermella i m’has eriçat la pell de l’emoció. Moltes, moltíssimes gràcies!!! El meu treball es veu plenament compensat a través de missatges com aquest.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *