Recomano a mestres i professors l’article de la Mireia Sala i l’Ignasi Ivern, que parla sobre el desenvolupament del llenguatge i l’aprenentatge en els infants procedents de l’adopció internacional.
L’article dóna orientacions i directius clares que tots els centres hauríem de conèixer.
Els autors comenten com en el cas dels infants adoptats entre 18 i 24 mesos, l’adquisició de la seva llengua materna s’interromp bruscament i esdevenen aprenents d’una segona llengua materna.
En les aptituds lingüístiques d’ús quotidià no hi ha diferències significatives entre nens adoptats i no adoptats, però si que poden sorgir dificultats en l’ús del llenguatge acadèmic en els nens adoptats, ja que en aquest cas, el llenguatge esdevé un instrument i una eina de raonament i organització del coneixement.
Podeu llegir-lo clicant l’enllaç,
Llenguatge i aprenentatge en els infants procedents de l’adopció internacional
L’article va sortir publicat el 19 de desembre de 2014 al butlletí n. 82 de Inf@ncia, de la Direcció General d’Atenció a la Infància i l’Adolescència.
Montserrat, t’escric perquè he buscat per Internet i he trobat exercicis molt interessants que faré servir aquest trimestre al Casal dels Infants. Des de fa quatre anys que hi col·laboro voluntàriament fent un programa que es diu Lecxit i que aten personalitzadament una sèrie de nens.
Et volia donar les gràcies i felicitar-te per la feina que fas i comparteixes.
Moltes gràcies a tu, Conxita, per visitar el bloc.
M’alegra saber que el material que comparteixo també és útil per a altres persones.
Salutacions cordials
Montserrat