CONEIXENT ESPRIU. PROPOSTA DIDÀCTICA

Espriu

Il.lustració de Kitu Pau

Amb uns companys, tots ells professors i professores de secundària d’aules d’acollida de Girona, hem elaborat una proposta didàctica per apropar Salvador Espriu a l’alumnat nouvingut.

Tenint en compte la dificultat que suposa llegir i comprendre poesia en una nova llengua, la nostra proposta pretén, sobretot, que els nois i noies  captin el significat global dels tres poemes treballats,

• Poema XLVI, (dins la Pell de Brau)
  • Les roses recordades
  • Cançó del capvespre

i proposem que, de forma conjunta, els alumnes puguin reflexionar al voltant de tres idees:

• la força que tenen les paraules a l’hora d’expressar sentiments, opinions, en definitiva, ideologia.
  • com a través del llenguatge poètic es poden expressar les idees.
  • el tema de cadascun dels poemes treballats.

Les activitats estan pensades per fer-les de forma conjunta, i combinen el treball de les quatre habilitats lingüístiques. Al peu de pàgina de cada activitat hi ha les orientacions didàctiques específiques.

Us remeto al bloc de Tutors i tutores de les aules d’acollida de secundària de Girona, que és on hem penjat el material.

Esperem que us agradi i que en pogueu fer  ús!