LES CASES DISCOGRÀFIQUES
El més important d’aquests segells va ser Sun Records, el bressol del rock and roll on, a les ordres de Sam Phillips[1], no només Elvis va gravar els seus primers treballs -cinc històrics singles- sinó que també intèrprets de la mida de Carl Perkins -el creador de Blue Suede Shoes– o Jerry Lee Lewis –Great Balls of Fire-. Situat a Memphis, l’estudi ja havia estat pioner en la gravació de temes blues a càrreg de B.B King o Howlin’ Wolf. Més endavant, també registrarien alguns grans treballs de country amb Johnny Cash.
Elvis Presley. Blue Suede Shoes | [kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/NrjbwVhQOAw" width="425" height="350" wmode="transparent" /] |
Carl Perkins- Blue Suede Shoes 1956 | [kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/is4lWYGM6rM" width="425" height="350" wmode="transparent" /] |
Howlin’ Wolf – Dust My Broom | [kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/BIyCc55kSCE" width="425" height="350" wmode="transparent" /] |
Amb la mateixa intensitat es pot dir que Alan Freed[2] va popularitzar el rock and roll en la ràdio paral·lelament al món de les discogràfiques. En les seves emissions radiofòniques, la música negra i la blanca convivien sense problemes. Promotor i assessor de companyies discogràfiques, va organitzar gires per tot el país on les principals estrelles del moment actuaven per a milers d’adolescents.
El 1954, Sun posava en circulació el primer single d’Elvis Presley, i la música moderna va canviar per sempre. El seu espectacular èxit va convertir al cantant en un ídol de masses que aviat va obrir les portes a una bona mà d’artistes que aconseguiran una identificació total amb el seu públic.
[1] Sam Phillips (5 de gener del 1923 – 10 de juny del 2003) va ser un dels productors discogràfics més importants de l’època del rock and roll. Va ser el fundador de la Sun Records i el descobridor d’Elvis Presley.
[2] Alan Freed (15 de desembre del 1921 – 20 de gener del 1965- també conegut com a Moondog va ser un disc-jockey americà que va ser internacionalment conegut per promocionar el rhythm and blues afroamericà a la ràdio sota el nom de rock and roll. Molts intèrprets I músics afroamericans li van agrair rotundament la seva actitud en trencar les barreres racials entre la joventut dels anys 50 d’Amèrica.