Una altra estratègia per comprendre millor els textos és la de fer connexions.
Quan en lectura es parla de fer connexions ens referim a establir lligams amb els conceptes i experiències que es tenen en relació a allò que s’està llegint. Aquests lligams que fem entre el que sabem o ens ha passat, amb el que estem llegint ens facilita la construcció de nous coneixements.
Podem lligar o connectar amb experiències viscudes, amb coneixements diversos que tinguem apresos o amb continguts que ja hem llegit en el propi text.
Aquí teniu alguns suports i ajudes per fer conscients els alumnes de l’aplicació d’aquesta estratègia.
Pingback: FER CONNEXIONS PER MILLORAR LA COMPRENSIÓ...
Crec que és un tema molt important. Amb el vostre permís he compartit l’article a la meva petita pàgina d’Educació, XET: Xarxa d’Educació Transversal. Amb aquest tipus de lectura es cumpleixen dos requisits: practicar el fet de llegir i relacionar el que llegim amb un tema que estem fent o ja hem fet. Per això és bó aturar-se a explicar una paraula que no s’entèn i intentar relacionar-la amb quelcom proper.
També crec que si les lectures tenen a veure amb el tema que estem treballant en aquells moments són més profitoses perquè, per a mi, estan més “contextualitzades”.
Bona entrada a la setmana companys/es.