Llegir i escriure

Un dels reptes fonamentals de l’escola és formar infants competents en la producció i la lectura de textos. En aquest sentit us proposo fer una ullada a l’article “Leer y escribir. 10 ideas clave para los primeros passos” de la Montserrat Fons.

Només en situacions reals d’ús de la llengua escrita és possible aprendre a llegir i escriure amb sentit. Un resum interessant d’aquest enfocament el trobareu en un article molt clarificador, de la mateixa autora  “Aprendre a llegir i a escriure amb sentit”.

Cal que els nens i nenes aprenguin  a llegir i escriure tot tipus de situacions on sigui imprescindible l’ús de la llengua escrita.

La classificació següent us pot ajudar a posar en contacte l’alumnat amb tot tipus de textos:

• textos d’ús pràctic
  • textos d’ús científic
  • textos d’us literari

Per a més informació us recomano el llibre Llegir i escriure per viure de la Montserrat Fons.

One thought on “Llegir i escriure

1. Pingback: AVUI EL BLOC FA 4 ANYS | PARAULES