QUARTA I CINQUENA HORTERADA ESCOLA VALLDENEU

A la quarta horterada vam conèixer els diferents usos de les plantes tot relacionant-los amb les seves utilitats (alimentàries, tèxtils, fusta, medicinals… ). També vam fer un experiment que va consistir en tenyir un tros de roba de cotó que prèviament vam conèixer que aquest provenia d’una planta.

Al taller que es va realitzar fora el pati vam descobrir la gran diversitat de plantes que tenim a l’escola, amb la idea de construir un herbari i mantenir-lo a l’escola.

 

La cinquena horterada està relacionada amb l’última, ja que a la cinquena vam parlar del paper com a material que prové dels arbres i vam dedicar tota l’horterada a crear el nostre propi paper reciclat. Ens ho vam passar molt bé i estem esperant la propera per tal de poder-hi escriure.

Us deixem l’enllaç amb les fotografies.

TERCERA HORTERADA ESCOLA VALLDENEU

El passat dijous 10 de gener vam realitzar la 3a horterada d’aquest curs que tenia per objectiu conèixer la terra del nostre hort.

Al llarg de la tarda vam fer dos tallers un al pati i un a dins les aules. El del pati consistia en fer un experiment entre diferents terres i sorres, havíem d’esbrinar quina terra anava més bé per fer créixer hortalisses al nostre hort, ho vam dur a terme tot fent diferents formes amb la terra. Amb totes es podia fer el mateix? què passava si hi posàvem aigua? Després de realitzar aquest experiment vam descobrir que la terra que anava més bé no era ni la sorra del sorral ni l’argila.

Entre altres coses, el que més va agradar a petits i grans va ser empastifar-se les mans i fer “pastetes”!!!

D’altra banda, dins les aules també vam fer un altre experiment on a partir del suc de la col llombarda podíem classificar els aliments segons si eren àcids, bàsics o neutres. També vam descobrir que combinant diferents líquids l’aigua canviava de color.

Finalment, vam observar com era la terra del nostre hort; i ens vam adonar que era una substància neutra i que per això podem plantar hortalisses.

 

 

Us deixem l’enllaç perquè pogueu veure totes les fotos. Cliqueu aquí

PRODUCTE FINAL – ELS OFICIS

Vam creure interessant que el producte final de les sis classes d’educació infantil fos un lapbook que s’anés elaborant de mica en mica al llarg del trimestre.

Cada classe se’l va fer a la seva mida tot exposant-hi  els punts treballats i més rellevants del seu projecte.

Vam escollir aquesta opció  perquè era útil  com a referent als alumnes per exposar-ho a les altres classes i, també a l’hora d’emportar-se’l a casa els facilitava poder-ho explicar a la família i jugar-hi tots plegats.

 

 

Producte final. La volta al món en 24 dies

Un cop tenien tota la informació recollida i ordenada per poder presentar,…com la transmetrien als companys?

Doncs,… ho farien mitjançant una fira: cada país havia de ser un stand creat per ells i en aquell stand ens havien de transportar al país escollit.

 

Els alumnes també van fer difusió del producte final entre les famílies, enviant-los una carta i convidant-los a la fira que tindria lloc l’1 de Març 2019.

LA VEU DELS ALUMNES

Després d’acabar el nostre projecte on cada cicle ha treballat amb activitats diverses i amb materials variats, en general els alumnes han verbalitzat i valorat de manera molt positiva aspectes com:

  • El fet de saludar i que et saludin és molt importa perquè comences el dia més content. (3r)
  • Compartir la recerca i la informació amb altres companys ha sigut difícil però ens ha agradat. (5è)
  • Descobrir que no tothom saluda igual i depèn del país valoren el contacte físic d’altres el rebutgen. (2n)
  • Que et diguin paraules boniques et fa sentir bé i no estar enfadat. (1r)
  • L’esport ens ha ajudat a entendre com és d’important respectar el joc i als jugadors. (4t)
  • Parlar és la via d’entesa per evitar conflictes o resoldre’ls independentment de la causa o el motiu. (6è)

En general hem aconseguit que els alumnes siguin conscients de la força que té la paraula en el diàleg per aconseguir una bona entesa. Esperem que aquest treball faci millorar les relacions i la gestió de conflictes a l’escola.

AVALUACIÓ

Cada cicle ha fet servir unes eines diferents d’avaluació segons el tipus d’activitats realitzades. A cicle mitjà van construir una rúbrica per treballar al llarg d’una trobada esportiva programada com activitat  sorgida del llibre fil conductor del projecte “L’escola de les bones maneres de la senyora Carmeta”. Després de l’activitat vam utilitzar la rúbrica d’avaluació creada pels alumnes i mestres conjuntament per reflexionar com va havia anat i cada alumne es va autoavaluar.

Cicle inicial com a eina d’avaluació va confeccionar un mapa mundi on quedava reflectida tota la informació treballada i per grups els alumnes van transmetre tot el que havien après als diferents grups de l’escola.

AROUND THE WORLD IN 80 DAYS_AVALUACIÓ

L’avaluació del projecte ha estat formativa, ja que hi ha una part que ha decidit la mestra com s’avaluarà i formadora, on els infants han tingut la oportunitat de poder decidir què i com avaluar-se. A més, s’han co-avaluat i autoavaluat abans i després de presentar els productes finals.

A continuació us deixem unes fotos on es mostren diferents eines d’avaluació que hem utilitzat durant el projecte:

 

 

ESCOLA VALLDENEU, SEGONA HORTERADA

Us deixem l’article que vam publicar al nostre àgora sobre la segona horterada.

El passat dijous 8 de novembre vam realitzar la segona horterada. En aquesta vam poder fer-nos experts d’una hortalissa: la vam plantar al nostre bancal, la vam poder tastar, olorar i tocar en diferents formats i també vam conèixer una recepta de cada hortalissa; d’aquesta manera, tenim un llibre que va “voltant” per totes les aules per completar la nostra experiència amb la dels altres.

Després vam fer els cartells per posar-los als bancals, així sabrem què hi ha plantat a cada un dels bancals. En aquests cartells hi vam posar la foto de l’hortalissa, el nom i vam estampar amb pintura l’hortalissa. Així teníem la seva “petjada”.

Us deixem unes quantes fotos i també volem agrair la col·laboració de les famílies que van poder assistir-hi.

ESCOLA VALLDENEU DE SANT MARTÍ DE CENTELLES, PRIMERA HORTERADA

Hola a tothom! Som l’Escola Valldeneu de Sant Martí de Centelles.

Us deixem aquí una documentació del nostre projecte de les Horterades. Es tracta d’un projecte que realitzem al llarg de l’any, de manera internivell, i que sol tenir molt d’èxit.

Esperem que us agradi!

 

Hola famílies!

El passat dijous 4 d’octubre de 2018 vam realitzar la primera horterada del curs 2018-2019. A part dels alumnes i professores de l’escola vam comptar amb l’ajuda de la Mariona, encarregada de la Mancomunitat la Plana i també d’alguna família.

En aquesta, ens vam organitzar per grups i vam fer diferents activitats, entre elles vam decidir quines hortalisses ens agradaria plantar a la propera horterada i com ho podríem fer perquè tot el poble estigués al cas que fem aquesta activitat cada dijous de principi de mes. Per tal que tothom ho sàpiga i vingui a participar amb nosaltres vam fer uns cartells convidant-vos a les horterades que ben aviat podreu veure pel poble.

Us deixem unes fotos perquè qui no va poder venir, vegi què vam fer i com ens ho vam passar de bé!

(Les fotos no les podem deixar perquè a totes hi surten nens i nenes de l’escola)