ESCOLTAR COM ELS ALTRES RECITEN PER APRENDRE’N

Montserrat Bertran

Montserrat Bertran

L’adult és  el  responsable de fer descobrir el món poètic als infants.  Abans de posar-hi cal que els nens i nenes hagin llegit o escoltat el poema,  i sàpiguen de què tracta, que l’hagin entès. També cal que siguin conscients de l’estructura: les estrofes, els versos…

Modelar la recitació de poesia és essencial per ajudar-los a fer aquest descobriment.

Segons S. Oliva, els principals aspectes que s’haurien de tenir en compte en l’aprenentatge de la recitació són:

  • Aprenentatge de la modulació dels diferents períodes d’una oració complexa.
  • Aprenentatge de la situació i col·locació de les pauses respiratòries del discurs, que permeten una execució fluïda.
  • Aprenentatge de l’ús dels diferents matisos tonals de les frases, que permeten distingir entre els diversos valors comunicatius de l’emissor.
  • Aprenentatge de l’ús i regulació del volum i del timbre de la veu i els seus valors d’intensitat significativa.

També s’haurien de tenir en compte un seguit de coneixements lingüístics bàsics:

  • La correcta pronunciació dels sons
  • El domini dels enllaços fònics (sonoritzacions, geminacions, sinalefes, elisions i hiatus).
  • L’allargament o escurçament expressiu de les vocals tòniques del text, quan la seva funció rítmica ho exigeixi.

Aneu als enllaços, escolteu i gaudiu …

Música de poetes

En veu alta. Sílvia Bel recita

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *