MESTRES… LLEGIU EN VEU ALTA ALS ALUMNES!

Il.lustració de Paolo Rivera

La veu és un instrument potent que ens pot ser molt útil per engrescar la lectura. Escoltar una bona lectura en veu alta atrau i captiva, i quan  algú té domini de la veu i una bona fluïdesa lectora esdevé un bon model pels qui l’escolten i, de retruc, mentre mira i escola aprenen a fer-ho.

Per això, és imprescindible que la mestra o el mestre modeli la lectura en veu alta. Per fer-ho és necessari i interessant dedicar cada dia uns minuts a llegir en veu alta als alumnes. Pot ser qualsevol tipus de text: un poema, un conte, la lliçó de socials, el problema de matemàtiques, la lletra d’una cançó… cada tipus de text requerirà una manera de fer-ho diferent.

La qüestió és que el docent faci la lectura a consciència, posant atenció en la veu, el volum, l’entonació, l’articulació, la interpretació del text… Perquè escoltar és una altra manera de gaudir de la lectura i d’aprendre a llegir.

Per tant,  cal llegir en veu alta als nens i nens, textos de gèneres diversos, i en totes les llengües d’aprenentatge de l’escola. És important modelar i deixar espais perquè els alumnes es preparin les seves i llegeixin per a un públic.

Trobareu molts recursos i idees per planificar el treball de lectura en veu alta. En destaco un parell,

I si us hi animeu podeu presentar-vos al concurs de lectura en veu alta.

Per acabar el post d’avui us proposo dos textos fantàstics per ser llegits i escoltats. Són per a vosaltres, mestres. Assajeu-los i llegiu-los en veu alta, poseu-vos a prova i experimenteu amb la vostra lectura.Només practicant podreu transmetre el domini del llegir en veu alta als alumnes.

Dues lectures per gaudir llegint i escoltant, Serafina  i la Mainadera, de Mercè Rodoreda. Tot un repte de lectura en veu alta!

La Mainadera – Zerafina _ Mercè Rodoreda by Montserrat on Scribd