LA TARDOR, UN POEMA PER LLEGIR I PER FER ESCRIURE

11hgqpz[1]

Una proposta per llegir i escriure per a CM a partir  del poema La tardor de la Isabel Barriel.

  • Primer podem llegir i anar visualitzant els escenaris que s’hi descriuen. Es tracta de crear-se una imatge mental. Visualitzar allò que llegim ens ajuda a entendre millor, a ordenar les idees i a recordar el que hem llegit. També podem fer que els infants representin gràficament el text.
  • Continuem. Tornem a llegir el text i anem aclarint els buits de contingut, és a dir, les paraules que no entenen. Els passos que podem modelar són,
  • Ignoro la paraula i continuo llegint
  • M’aventuro a fer una interpretació
  • Busco o pregunto a una font experta
  • Dedueixo el significat de la paraula en el conjunt del text
  • Després fem que els infants escriguint dues estrofes més del poema fent…
  • Pensar en allò que saben de la tardor, connectar amb els seus coneixements previs.
  • Tancar els ulls i visualitzar paisatges de tardor.
  • Fer una pluja d’idees, escriure-les a la pissarra, en un full…
  • Triar dues idees o escenaris i escriure les estrofes
  •  

 

LA TARDOR – un poema per llegir i per escriure.docx by Montserrat

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *