Una proposta per llegir i escriure per a CM a partir del poema La tardor de la Isabel Barriel.
- Primer podem llegir i anar visualitzant els escenaris que s’hi descriuen. Es tracta de crear-se una imatge mental. Visualitzar allò que llegim ens ajuda a entendre millor, a ordenar les idees i a recordar el que hem llegit. També podem fer que els infants representin gràficament el text.
- Continuem. Tornem a llegir el text i anem aclarint els buits de contingut, és a dir, les paraules que no entenen. Els passos que podem modelar són,
- Ignoro la paraula i continuo llegint
- M’aventuro a fer una interpretació
- Busco o pregunto a una font experta
- Dedueixo el significat de la paraula en el conjunt del text
- Després fem que els infants escriguint dues estrofes més del poema fent…
- Pensar en allò que saben de la tardor, connectar amb els seus coneixements previs.
- Tancar els ulls i visualitzar paisatges de tardor.
- Fer una pluja d’idees, escriure-les a la pissarra, en un full…
- Triar dues idees o escenaris i escriure les estrofes
LA TARDOR – un poema per llegir i per escriure.docx by Montserrat