cliqueu a sobre la imatge per a poder-la veure millor.
Quins aspectes hem de tenir en compte a l’hora d’ensenyar a escriure, i en conseqüència, en l’avaluació de la producció escrita?
En primer lloc, cal provocar moments d’escriptura funcional i significativa. L’escriure ha de ser quelcom freqüent a l’aula. En l’experiència d’escriure hem de tenir present:
1. El procés d’adquisició del codi, és a dir, l’etapa evolutiva en que es troba l’infant (escriptures no diferenciades, diferenciades, sil.làbiques, sil.labicoalfabètiques, alfabètiques).
2. Cal treballar les habilitats psicomotrius i els aspectes formals, o sigui, tot allò que té a veure amb el gest gràfic (direccionalitat, fluidesa, traç, pressió, etc), i amb la presentació (tipus de lletra, distribució en el paper, etc)
3. Les habilitats de composició escrita, dit d’una altra manera, el procés de composició 8contextualització, planificació, redacció, correcció i revisió, reelaboració i edició final).
4. Cal tenir present tot allò que té a veure en la gramàtica (ortografia, morfosintaxi, lèxic) i la semàntica (significat de les paraules).
5. I sense obviar les qualitats del text (coherència, cohesió…) i l‘estructura (segons tipologia textual)
I per a finalitzar us diria… cal escriure més, i deixar de fer fitxes d’omplir buits!