FEM DICTATS

dictat1thumbnail

El dictat és un exercici que s’utilitza per treballar l’ortografia, però també pot servir per treballar la lectura en veu alta, la comprensió lectora, la retenció, l’atenció, etc.

És una tècnica en la qual es practica les habilitats lingüístiques d’escoltar, escriure i llegir.

El dictat pot ser una tècnica d’avaluació per mesurar:

–         la comprensió oral

–         el domini de l’ortografia

Però també pot ser una eina d’aprenentatge. Per això cal:

–         variar sovint la tècnica del dictat

–         variar sovint el tipus de text dictat

–         variar la interacció i els papers. Treballar en petit grup, parelles, individual…

–         Donar un paper actiu a l’alumne. Pot ser ell qui busqui i triï els textos.

–         Posar èmfasis en les parts del dictat: la preparació del dictat, la revisió, la correcció.

L’avaluació pot ser:

–         quantitativa (si es valoren els errors). En aquest cas cal seleccionar quins ítems es corregiran de forma pactada amb els alumnes.

–         qualitativa, En aquest cas l’objectiu principal consisteix en  avaluar el progrés de l’alumne. De manera que l’error doni  informació sobre l’estadi d’aprenentatge de l’alumne.