Les rutines d’aula

La millora de les habilitats de llengua oral ha estat una assignatura pendent fins fa pocs anys.
Darrerament, s’ha començat a atorgar a la llengua oral el valor que li correspon com a habilitat fonamental per al desenvolupament integral de la persona.

En el seu llibre Aprenent i ensenyant a parlar, Manuel Sánchez es proposa donar a coneixer eines per analitzar les situacions comunicatives i lingüístiques que tenen lloc a l’escola, i a més, presenta una serie d’estrategies útils per a millorar les situacions quotidianes. D’aquest autor trobareu bibliografia diversa i molt recomanable.

Us proposo fer una ulla da a l’article “Les estratègies de la gestió de la conversa amb els alumnes nouvinguts”.

Les rutines d’aula són una de les estratègies més comuns a l’hora de planificar el treball de llengua oral. Cal però fer una anàlisi sobre quines rutines són més afavoridores de la interacció oral, i sobretot com es duen a terme i quin ha de ser el paper de l’ensenyant i el de l’alumnat.

La rutina de mirar el temps és una de les més habituals a les aules d’educació infantil i cicle inicial.
Aquest home del temps us pot ajudar.

Home del temps